הסופה נגמרה, התחקור רק מתחיל

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הודיע על הקמת שבעה צוותי בדיקה שיבחנו את הליקויים בטיפול בסופה

צילום: ניצן אסף
צילום: ניצן אסף
22 בדצמבר 2013

יותר משבוע עבר מאז הסופה, ועדיין רבים מרחובות ירושלים נראים כמו סט של סרט פוסט-אפוקליפטי. הטיפול הבעייתי בסופה ובנזקיה הביא את ראש העיר ניר ברקת להודיע היום (ראשון) על הקמת ועדה שתנתח את הכשלים שעלו בטיפול בסופה, זאת כדי להיערך טוב יותר למצב דומה בעתיד.

לא פחות משבעה צוותי תחקור מונו כדי לבחון את ההיבטים הבאים: מערך ההפעלה הפיזי, מעורבות ושותפות קהילתית, ניהול ושליטה, תחבורה ציבורית, חינוך, רווחה וסיוע לאוכלוסיות נזקקות, מערך המידע לציבור, כוח אדם ומתנדבים.

"בתחילתה של הסופה יוצאת הדופן עסקנו כולנו סביב השעון בהצלת חיים, ובהדרגה עברנו לעסוק בהחזרת העיר לשגרה ובמתן מענה למצוקות התושבים", אמר ברקת. "אחרי 'מיני צונאמי' יוצא דופן כזה יש מה לשפר ולייעל ולכן הוריתי על הליך הניתוח ממנו נפיק לקחים. עכשיו אנחנו לא מחכים ופותחים מיד בניתוח מעמיק של הדברים שיש לשמר ולשפר".

עוד הוסיף ראש העיר כי "כולנו היינו רוצים שהעיר תחזור לשגרה תוך יום אחד, אבל בהיקף כזה של הרס הדברים לוקחים זמן ואין פתרונות קסם. העירייה תמשיך לעבוד מסביב לשעון ובצוותים מתוגברים כדי להחזיר את העיר לשגרה מלאה. סיוע של התושבים והתאזרות בסבלנות יזרזו את התהליך". הוא הבהיר כי העירייה תפרסם את מסקנות התחקיר באופן פומבי. אם הן ייושמו או לא – את זה נוכל לדעת רק בסופה הבאה.