קואליציית אחדות: סיעת רוב העיר בדרך לחבור לחולדאי

חולדאי שמר על נקמנותו עד הסוף, ורק עם ריצתו של אסף זמיר לכנסת הבשילו התנאים לצירוף סיעת רוב העיר לקואליציה. במסגרת ההסכם הקואליציוני שצפוי להיחתם היום (ב') ציפי ברנד וחן אריאלי ימונו לסגניות

השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
השקת הקמפיין של אסף זמיר (צילום: דין אהרוני רולנד)
4 במרץ 2019

הסכם קואלציוני נחתם היום (ב') בין סיעת תל אביב אחת של רון חולדאי לבין הסיעה השנייה בגודלה – רוב העיר בראשות אסף זמיר. במסגרת ההסכם ציפי ברנד תהיה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק המשפחות בעיר והחינוך לגיל הקדם יסודי, והפעילה הלהט"בית חן אריאלי תהיה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק הרווחה והשירותים החברתיים. את מושבו של אסף זמיר (ששובץ במקום ה-19 במפלגת "כחול לבן") במועצת העיר, יחליף אייל אקרמן, סמנכ"ל ישראל חופשית וממייסדי העמותה. זמיר ימשיך לכהן כיו"ר התנועה.

המשא ומתן התקיים לאורך השבועות האחרונים, ומה שהקל על החתימה היא העובדה שזמיר, שטיב היחסים בינו לבין חולדאי לא חזר לקדמותו אחרי הבחירות, בחר לרוץ לכנסת. לרוב העיר שישה מושבים במועצה, ולחולדאי כעת קואליציית מקיר לקיר, כאשר רק ש"ס (לה שני מושבים) נותרה בחוץ לבינתיים, ושולה קשת מסיעת "אנחנו העיר", שבחרה להישאר באופוזיציה בניגוד לחבריה מהסיעה.

תמונה לסגנית. ציפי ברנד
תמונה לסגנית. ציפי ברנד

בספטמבר האחרון חברה ברנד (מקימת סיעת שימו לב הורים) לאסף זמיר ו"רוב העיר" בשלהי המירוץ לראשות העירייה. ברנד מוכרת כמי שלקחה חלק פעיל (ואופוזיציית יחיד מול חולדאי) במאבק נגד בניית המגדלים בכיכר אתרים והקימה את קבוצת "גן זה לא מחסן" יחד עם דביר, שבין היתר הצליחה להוביל לשינוי תקנים במערכת החינוך והוספת סייעת שנייה בפעוטונים (טרום טרום חובה). דביר (ששובצה במקום השישי ברשימה) היא ממובילות "מחאת העגלות" ומנכ"לית עמותת 2bfriendly המקדם צרכנות חברתית-סביבתית.

בנוסף לשני מינויי הסגניות, המשא ומתן הקואלציוני קבע כי יניב ויצמן ירכז את תחום התיירות, חן קראוס תרכז את תחום צעירים ודרום העיר ושלי דביר תעמוד בראש ועדה לקידום השקיפות והנגשת המידע וגישור בין התושבים לעירייה.

מחן אריאלי נמסר כי "רוב העיר בראשות אסף זמיר זכתה לאמון הציבור בפעם השלישית והכפילה את כוחה מאז הבחירות הראשונות בהן התמודדה ואני גאה להיות חלק מנבחרת של נשים וגברים שלוקחים חלק בעשייה ציבורית, שהשפיעו בהרבה תחומי חיים על העשייה העירונית בעשור האחרון וימשיכו לפעול למען העיר במסגרת הקואליציה העירונית לצד ראש העיר וחברי וחברות המועצה. אני גאה גם בהחלטת הסיעה למנות משורותיה שתי נשים לתפקיד סגניות ראש העיר יחד עם חברתי ציפי ברנד. זה רגע מרגש ואפילו היסטורי לשמש כסגנית ראש העיר הראשונה מהקהילה הלהט"בית ולפעול למען הקהילה לצד חברי לסיעה יניב ויצמן וחברינו למועצה איתי פנקס ארד ומוטי רייף. יש מקום לשיתופי פעולה ואחווה בין נבחרי ציבור כפי שנעשה גם בעשר השנים האחרונות. משימות רבות לפנינו וזו זכות גדולה לשרת את הציבור בתל אביב יפו"

מציפי ברנד נמסר: "לפני חמש וחצי שנים נבחרתי למועצת העיר כנציגת ההורים והמשפחות במהלך הקדנציה מהאופוזיציה, הובלתי את המאבק של גן זה לא מחסן להוספת סייעת שנייה בגני הילדים ואז הצורך שהעלינו נשמע לא מחובר למציאות, חלום רחוק. היום הוא בבסיס ההסכמות הקואליציונית שלנו ואני גאה על כך. כאמא לארבעה שמכירה את המערכת העירונית ,אני מודעת לחוויה של גידול משפחה בעיר לצד האתגרים ואני מתכוונת לתרום להובלת תחום המשפחות הצעירות וגילאי הגנים בעיר על מנת להנגיש את העיר כמה שיותר לטובת תושביה. סיעת רוב העיר שזכתה בבחירות באמון של אלפים רבים מחויבת לעשייה משמעותית. בבסיס ההבנות שאפשרו לנו להיכנס לקואליציה עומדת ההכרה שתושבי העיר קודם כל הם אלו שעושים את תל אביב למה שהיא והם ראשונים בסדרי העדיפויות, אם בהסתכלות על ההשקעה בחינוך, במנהל השרותים החברתיים ששותפתי לסיעה חן אריאלי תוביל, בביטחון של הולכי הרגל במדרכות או בדרום העיר".