גל פריצות בשכונת פלורנטין מעורר את אימת התושבים

שכונת פלורנטין מאויימת בשבועות האחרונים בעקבות גל פריצות ששולח את התושבים למעקב מודיעיני ברחובות. לפי המשטרה, אולי כדאי שפשוט יתחילו לנעול את הבית

רחוב זבולון בשכונת פלורנטין. צילום: Google StreetView
רחוב זבולון בשכונת פלורנטין. צילום: Google StreetView
14 בפברואר 2018

 

קבוצת תושבי פלורנטין בפייסבוק גועשת בדרך כלל בעקבות עניינים שוליים כמו טרמפ לבובת  היפופוטם, סחר חליפין של נבטים או חיפוש נואש של כיוון. בימים האחרונים מבוהלים התושבים בגלל עניין קצת יותר מלחיץ – דיבורים על גל פריצות ששוטף את השכונה. פוסטים עתירי תגובות על כך שאדם ניסה לפתוח את דלת הדירה בשעת לילה מאוחרת, מישהו אחר שהצליח להיכנס ולגנוב או מישהי שהתלוננה כי אדם עקב אחריה לביתה וכשקלט אותה נבהל ונמלט – וגם פוסט של שוטר מהשכונה שנתן אישוש מדאיג לתחושות.

>> מדוע פלורנטין מוצפת כל חורף מחדש?

איריס רשפ ובן זוגה, שמתגורר ברחוב הקישון, היו מאותם קורבנות לניסיון פריצה שכתבו על כך בקבוצה. "הדלת הייתה לא נעולה, אני, בן זוגי והשותפה היינו בחדרים, ומישהו פשוט נכנס לסלון דרך הדלת ולקח דברים – את המקבוק שלי, את הטלפון של בן הזוג ודברים נוספים מהשולחן", היא מספרת. רשפ ובן זוגה לא הגישו תלונה, בעיקר כי חשבו שאין בכך טעם, אבל זה לא הפריע להם לפצוח במעקב מודיעיני עצמאי. "כמה ימים אחרי הפריצה קלטנו בחור שהולך ברחוב, נעצר מול בניינים ומסתכל לתוך החלונות. העלינו פוסט עם תמונה שלו וכמה תושבים שזיהו את תיאורו הגיבו. עקבנו אחריו חצי שעה וראינו שהוא מסתובב במעגלים ומסתכל לתוך החלונות. עד כה יש שני תיאורים שאנשים סיפרו עליהם – אחד צעיר עם עם קעקוע של פרפר על היד, והשני בגיל 30־40, עם מבנה גוף מלא, קירח ולובש בדרך כלל קפוצ'ון". נועם רז, תושב השכונה שגר ברחוב בן עטר, מספר כי בשבוע שעבר באזור 2־3 לפנות בוקר נכנס אלמוני לביתו בדלת שהייתה לא נעולה. במקרה הזה רז התעורר בזמן  הפורץ נמלט לפני שהספיק לבצע את זממו בחפצי הערך של רז.

העלון שהופץ (מתוך פייסבוק)
העלון שהופץ (מתוך פייסבוק)

לקטי רומן שגרה ברחוב העלייה קרה בשבוע שעבר מקרה מפחיד בהרבה. "עליתי בחדר המדרגות וקלטתי גבר זר עולה לקומה שלי. הוא היה נראה חשוד – בכל זאת השעה הייתה 1 בלילה ולא הכרתי אותו מהבניין. הוא עשה את עצמו עולה לקומה האחרונה, אבל לבסוף לא עלה עד למעלה. הוא עמד וצפה במה שאני עושה. כשנכנסתי לדירה הוא ניסה להיכנס בכוח וסגרתי לו את הדלת בפנים. מאז אני מטיילת עם גז פלפל בתיק, כי אני לא מרגישה בטוחה כאן". המגמה לא נעלמה מעיני המשטרה. רונן שרעבי מהשיטור הקהילתי בפלורנטין פרסם פוסט בקבוצה ובו נכתב: "תושבי השכונה, שימו לב: לאחרונה ישנה תופעה של גנבה מדיירים כאשר הדיירים בבית והדלת סגורה אבל לא נעולה".

שכונת פלורנטין (שאטרסטוק)
שכונת פלורנטין (שאטרסטוק)

שרעבי ביקש להעלות את מודעות הדיירים על הצורך לנעול את דלתות הבתים, וכן ציין כי בימים הקרובים יחולקו בשכונה עלונים עם טיפים למניעת גנבות. בעלונים הללו, שהופצו בין הדירות תחת הכותרת "משטרת ישראל יוצאת במבצע להעלאת המודעות למניעת פריצות לבתים", ניתנו עצות להתגוננות מפני תקיפה – לסמן רכוש בעל ערך (כדי לסייע בהשבתו),  במקרה שאבד מפתח להחליף את המנעול, לנעול את הדלת בלילה ולהתקין סורגים בקומות נמוכות ובקומות קרקע. בשיחה עם המשטרה הם לא מסרו תגובה נוספת, אך הודו כי ישנה "עלייה קלה" בכמות הפריצות בשכונה.