יוצאי דרפור מפגינים מול שגרירות ארה"ב: "נשים נאנסות וכפרים נשרפים"

הפגנה למען אוכלוסיית דרפור שיצאה מגינת לוינסקי הבוקר הגיעה לשיאה מול שגרירות ארה"ב, במפגש בין נציגי הקהילה לבין נציג השגרירות. "הטיהור האתני בדרפור הסלים בשבועות האחרונים, הגיע הזמן להתערבות בינלאומית"

הפגנת יוצאי דרפור מול שגרירות ארה"ב
הפגנת יוצאי דרפור מול שגרירות ארה"ב
3 בפברואר 2016

בשעה האחרונה התאספו כ-400 מפגינים מול שגרירות ארה"ב בקריאה להתערבות בינלאומית שתפסיק את הטיהור האתני והטבח בדרפור. "רצח העם בדרפור הוא עניין מתמשך, אבל בחודש האחרון התחילה ממשלת סודן לפרק את מחנות הפליטים ולכבוש את האזור", אומר אדם בשר מארגון בני דרפור. "אלפי אנשים ברחו מהבתים, נשים נאנסות, חמישים כפרים נשרפו במערב ובמרכז דרפור, אנשים ברחובות בלי אוכל ושתיה. אנחנו רוצים שישראל וארה"ב יתערבו".

את ההפגנה שיצאה מגינת לוינסקי הבוקר יזם ארגון בני דרפור, שנוסד על ידי גרעין הפליטים הראשונים שהגיעו לישראל על מנת לפעול למען הקהילה שלהם. בהפגנה נוכחים גם מבקשי מקלט סודנים ואריתראים ותומכים מארגונים ישראלים. "ההפגנה היא לגמרי של הקהילה הדרפורית, אנחנו כאן בשביל לתמוך", אומרת חן בריל-אגרי, מנהלת קמפיין מבקשי מקלט ופליטים מארגון אמנסטי אינטרנשיונל ישראל. "המטרה היא התערבות בינלאומית מיידית בטיהור האתני בדרפור, שהסלים בשבועות האחרונים בהתקפות של הצבא הסודני ושל מליציות חמושות ברצועת ההרים ג'בל מרה. מספיק לשתוק ולהעלים עין. צריך לפעול ולהציל אותם – מבריחים אותם ושורפים את בתיהם, יש אונסים קבוצתיים של נשים וילדות, הפצצות מהאוויר והתעללות".

נציג שגרירות ארה"ב קיבל מנציגי הקהילה הדרפורית מכתב שהכינה הקהילה עבור השגריר, והקריאות ממשיכות. "עד עכשיו הכל היה בסדר ולא היו חיכוכים עם המשטרה", מסכם בשר. "אנחנו ממשיכים כמתוכנן".