נשים בפלורנטין נגד מטרידן סדרתי: "עוקב ומטריד באופן קבוע"

פוסט שפורסם בקבוצת תושבי פלורנטין עורר תגובות רבות על מטרידן סדרתי העוקב אחר נשים בשכונה ומטריד אותן באורח קבוע. לטענתו, בית המשפט קבע כי הוא פגוע נפש ו"לא כשיר מהותית"

מתוך "קבוצת תושבי פלורנטין" (צילום מסך)
מתוך "קבוצת תושבי פלורנטין" (צילום מסך)
22 באפריל 2019

דיון סוער שהתקיים השבוע בקבוצת הפייסבוק של תושבי פלורנטין וזכה למאות תגובות חשף עד כמה הרחובות ובתי העסק בפלורנטין הם אינם סביבה בטוחה עבור נשות השכונה. התגובות לפוסט כוללות עשרות עדויות של נשים שהן או חברותיהן הוטרדו מילולית ופיזית על ידי אותו אדם, שנראה כי מתרץ את התנהגותו בכך שסובל מהפרעה נפשית, הטרדות שמתפרשות על פני חודשים ואפילו שנים. "הוא היה עוקב אחריי באופן קבוע", סיפרה אחת מהמגיבות. אחרת הוטרדה על ידו בזמן העבודה והעידה על חוויה "טראומתית ומפחידה".

>>בהלה בבוגרשוב: גבר תוקף עוברי אורח ללא סיבה נראית לעין
>>באבל הוא שירות נהדר, אבל לא כולם נהנים ממנו

כותב הפוסט שיתף את המגיבים בהודעות וואטסאפ ששלח אותו מטרידן ללא כל חשש לאישה שהוטרדה על ידו וזאת למרות צו הרחקה שהוציאה נגדו המשטרה, ללא הועיל. בהודעות הוא מנסה לעורר רחמים ואמפתיה ומנסה למנוע ממנה להתלונן עליו בשנית, מאחר ואינו מעוניין לחזור לתנאים הטראומטיים, לדבריו, בתא המעצר באבו כביר. לאחר שקיבל תשובות אסרטיביות שלא לרוחו, הפך המטרידן את עורו והחל למנות את הסיבות לפיהן תלונה במשטרה והעמדתו לדין לא יביאו כל תועלת: "בית משפט קבע בכל שלושת התיקים והכתבי אישום שאני לא כשיר מהותית… שאי אפשר יהיה לשפוט אותי גם בעתיד על החשדות כי לא הייתי כשיר… אני יכול לשלוח לך צילום".

צילום ההתכתבות שפורסמה בקבוצת תושבי פלורנטין
צילום ההתכתבות שפורסמה בקבוצת תושבי פלורנטין

 

מתוך העדויות ששותפו בקבוצה עלה כי למרות תלונות חוזרות ונשנות הוא עדיין מסתובב חופשי, ממשיך להטריד נשים ברחוב ולשלוח ידיים למלצריות במסעדות בשכונה בזמן המשמרת שלהן. לדברי הנפגעות, המשטרה לא מסייעת למרות שהיא מודעת למצב. חלק גדול מהדיון התרכז באי היעילות של רשויות החוק בטיפול בנושא. נשים סיפרו כי הן לא מרגישות בנוח להתלונן מאחר והן חוששות מתגובתם של השוטרים ומההתנהלות שלהם, והפתרונות האלטרנטיביים שהוצעו בקבוצה היו בעיקר אלימים. מיעוט המגיבים שזכו לבוז מצד השאר ניסו להציג את הצד השני של המטבע, קראו להבנה והכלה של המצב והעלו השערות לפיהן אותו מטרידן סובל מהפרעה נפשית בעקבות טראומה וכי השיימינג שנעשה לו בקבוצה וכולל העלאת תמונה שלו איננו חוקי או מוסרי.

למרות אינספור עדויות שמספרות על אלימות מינית מצד אותו אדם, חלק מהמגיבים אף ציינו כי הם מכירים אותו וכי על אף שסובל מבעיה, לא מדובר באדם מסוכן או מזיק. אותן תגובות עוררו את כעסם של רבים שזעמו על כך שהניסיונות להבין ולהכיל את התנהגותו העבריינית של אותו אדם, שהתנהגותו המטרידה אינה מטופלת על ידי הרשויות, באים על חשבון מצוקתן של נשים המתגוררות, עובדות או רק עוברות בשכונת פלורנטין.