זכות השכשוך: כל מה שצריך לדעת על הבריכות בתל אביב

באיזה בריכה תוכלו לשחות ללא הפרעה גם בשעות העומס? איפה המקלחות הכי טובות ומדיניות העירום הכי מיתרנית? איזה מזנון הכי מפנק וכמה קסם יש במבנה ברוטליסטי משופץ ביפו? פרויקט הבריכות הגדול

קאנטרי ל' (צילום: אריאל שלום)
קאנטרי ל' (צילום: אריאל שלום)

לחצו על שם הבריכה העירונית בכדי לראות את הפרטים:

נווה גולן (יפו)
נווה עופר
בית בארבור
קאנטרי גורן גולדשטיין
בית דני
בריכת גורדון
קאנטרי חשמונאים (קניון גינדי)
קאנטרי מגדלי תל אביב
ג'ימי (דיזינגוף סנטר)
קאנטרי ל'
הבריכה הלימודית רמת אביב
קאנטרי דקל
קאנטרי ג' רוזין
קאנטרי נווה שרת
מרכז עלית לספורט (בריכת האוניברסיטה)

נווה גולן (יפו)

בעלות: עירונית.
מחיר: כניסה 43 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 33 ש"ח), שבת – 46 ש"ח (מוזלים: 36 ש"ח).
מחיר מינוי: אין. פתוח רק ביולי־אוגוסט (יש כרטיסיות).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: נקי מאוד. הבריכה שופצה יחסית לאחרונה, המים נקיים וכך גם כרי הדשא הנרחבים סביב לה.
תנאי המסלול: למרות התנאים הטובים (שתי בריכות חצי אולימפיות – אחת רדודה לילדים ואחת עמוקה) המקום לא מתאים לשחיינים, שכן הם לא פורסים מסלולים. בשעות הבוקר המוקדמות הבריכה ריקה יחסית, כך שניתן לשחות בשקט. ביתר הזמן – ילדים משחקים בשתי הבריכות ומכניסים גם מתנפחים.
מלתחות: המלתחות שופצו לאחרונה והן נקיות מאוד. בזכות התכנון המקורי של המבנה הן גם מאווררות היטב ובעלות אור טבעי נעים. זרם המים טוב. למקלחות עצמן אין דלתות (מה שמצביע על מדיניות עירום מתירנית).
אטרקציות: תרנגולות מסתובבות בשטח, שטח המדשאה מסביב נרחב מאוד ויש פינות צל איכותיות מתחת לעצי פיקוס ותיקים. אין עוד פעילויות או הפעלות בבריכה עצמה, אך מעבר לשביל יש מתנ"ס ובו ספרייה וחוגים.
מה אוכלים: מלבד המאכלים רגילים (נקניקייה בלחמנייה, שניצלונים וצ'יפס), יש חומוס (12 ש"ח) ורבע אבטיח (25 ש"ח).
עוד: מבנה ברוטליסטי יפהפה חד קומתי ששופץ היטב. ממול יש מגרש כדורגל אמיתי לאימונים. מרחק הליכה קצר מחוף גבעת עלייה ומרכז פרס לשלום (ובדרך עוברים בגשר המגניב של צבי הראל מעל שדרות הבעש"ט).
>>חזרה לרשימת הבריכות

 

בריכת נווה גולן (יפו) | צילום: (באדיבות עיריית תל אביב)
בריכת נווה גולן (יפו) | צילום: (באדיבות עיריית תל אביב)
בריכת נווה גולן (יפו) | צילום: (באדיבות עיריית תל אביב)
בריכת נווה גולן (יפו) | צילום: (באדיבות עיריית תל אביב)

נווה עופר

בעלות: עירונית.
מחיר: כניסה 43 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 33 ש"ח), שבת – 46 ש"ח (מוזלים: 36 ש"ח).
מחיר מינוי: אין. פתוח רק ביולי־אוגוסט (יש כרטיסיות).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה יחסית נקייה (נצפתה כוס פלסטיק שטה) וכך גם השטחים הציבוריים.
תנאי המסלול: בריכה חצי אולימפית אך לא מתאימה לשחיינים. הבריכה נחצתה לאורכה בין הרדודים לעמוקים, מה שמונע אפשרות לשחות בריכה שלמה. ילדים נכנסים עם מזרני ים ואבובים.
מלתחות: המלתחות שופצו לאחרונה ונקיות באופן סביר (המים לא מתנקזים היטב), אין דלתות במקלחות (מדיניות עירום מתירנית). זרם המים בינוני. יש לוקרים.
אטרקציות: יש סאונה יבשה בתוך מלתחות הגברים. יש קיר טיפוס (שנפתח רק במועדים מיוחדים, לדברי המנהל, ויש לבוא בנעלי ספורט). ישנו מכון כושר מעל הבריכה, אך הכניסה אליו לא כלולה במחיר והוא פתוח בשעות הפוכות מהבריכה.
מה אוכלים: טוסט בייגל פיצה (15 ש"ח), פלטת מטוגנים פיקנטית (35 ש"ח), שניצלונים+צ'יפס+סלט (45 ש"ח).
עוד: המתנ"ס היפהפה שנמצא בהמשך הרחוב תוכנן על ידי משה ספדי (טרמינל 3, הביטאט מונטריאול, מודיעין) וכיכב גם ב"על הספקטרום". שווה ביקור.

>>חזרה לרשימת הבריכות

בריכת נווה עופר (צילום: אורן אלדר)
בריכת נווה עופר (צילום: אורן אלדר)

בית בארבור

בעלות: עירונית.
מחיר: כניסה 44 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 34 ש"ח), שבת – 49 ש"ח (מוזלים: 39 ש"ח).
מחיר מינוי: 428 ש"ח לחודש ללא התחייבות או 2,856 ש"ח לשנה (2,628 ש"ח לצעירים עד גיל 35, הנחה נוספת לסטודנטים, ויש מבצעים לזוגות, למשפחות, קשישים וחיילים וגם מינוי מוזל לשעות הבוקר בימי שני עד שישי).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה המקורה חדשה ונקייה מאוד, ובזכות חלונות עיליים גם מאווררת מאוד. כך גם השטחים הציבוריים סביב לה (כולל מרפסת שיזוף). הבריכה הפתוחה התחתונה ותיקה יותר ולכן פחות נקייה (ובשל הפופולריות שלה המים פחות נקיים), הדשא מסביב נקי.
תנאי המסלול: בבריכה המקורה נשמרים ארבעה מסלולים כפולים לשחיינים ועם מדיניות רשמית של שחייה לפי כיוון השעון. בפועל אין הפרדה של המסלולים למהירויות ולכן השחייה אטית ברובם, ואף נכנסו שחיינים באמצע השחייה וחסמו את המסלול, ללא התערבות המציל. עם זאת, ניתן להסכים על הפרדת המסלול בין שני השחיינים.
בבריכה הפתוחה, חרף האורך הנאה (33 מטרים!) והתנאים הנוחים אין הפרדה למסלולים, והיא משמשת בעיקר לבילוי משפחות וילדים. בשעות הבוקר המוקדמות ניתן לשחות בנוחות.
מלתחות: המלתחות בבריכה המקורה והחדשה נקיות, גם אם האוויר בהן מעט טחוב באין אוורור טבעי על ידי חלונות. למקלחות יש דלתות והזרם בהן בינוני. עירום חופשי. המלתחות בבריכה הפתוחה אמנם שופצו אך נקיות הרבה פחות (בין היתר בגלל הפופולריות הגדולה יותר של הבריכה הפתוחה).
אטרקציות: יש סאונה יבשה ורטובה בבריכה המקורה, והבריכה היא חלק ממתנ"ס שלם עם חדר כושר וחוגים. חלק מחדרי החוגים נמצאים במתחם הבריכה עצמה.
מה אוכלים: מלבד הרגילים (שניצלונים וצ'יפס וכו'), יש ג'חנון עם רסק וביצה (19 ש"ח), טעים מאוד גם אם ספוג בשמן, אבל נו טוב, לפחות אפשר לשקוע אחר כך בבריכה. מול המזנון הרגיל יש קיוסק עמוס עד להתפקע בממתקים וגלידות.
עוד: מבנה הבריכה המקורה החדש מרשים מאוד, וגם בבריכה הפתוחה הוותיקה נשמר מעט מהזוהר הישן (שילוב של אבן ובטון חשופה). כיום בונים אגף חדר כושר חדש. מהחלונות העיליים של הבריכה המקורה נשקף הלוגו האדום הגדול של דואר ישראל, שבניין המיון הראשי שלו, אחד הבניינים היפים בעיר, נמצא מעבר לחניון.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי גורן גולדשטיין

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 44 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 34 ש"ח), שבת – 49 ש"ח (מוזלים: 39 ש"ח).
מחיר מינוי: 2,780 ש"ח לשנה.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: השטחים הציבוריים נרחבים מאוד ונקיים (חורשה, מדשאות, פינות ישיבה עם אוויר טוב מכיוון פארק החורשות). הבריכות עצמן דורשת שיפוץ – הבריכה החיצונית עטופה לינולאום, שלעולם לא נראה נקי, הבריכה המקורה צריכה חידוש.
תנאי המסלול: הבריכה המקורה מותאמת לשחיינים לאורך כל שעות היממה, עם הפרדה למסלולים כפולים לפי מהירויות, עם כללי שחייה לפי כיוון השעון. בפועל לא נשמרת ההפרדה למהירויות. ניתן להגיע להסכמה על הפרדה למסלולים נפרדים עם שחיין שני.
בבריכה החיצונית יש שלושה מסלולים לשחיינים.
מלתחות: מלוכלך. המלתחות של הבריכה החיצונית שופצו לא מזמן אך הן לרוב מלוכלכות בשל ריבוי הילדים במקום. המלתחות של הבריכה המקורה לא חדשות ולא נקיות ויש ריח של טחב באוויר. זרם המים בחוזק בינוני. העירום מותר, יש לוקרים להשכרה קבועה וכאלו לשימוש יומי (צריך רק להביא מנעול).
אטרקציות: סאונה יבשה, סאונה רטובה, שולחנות פינג פונג – ולצד אלה מערך שלם של קאנטרי שהבריכה היא חלק ממנו: חדר כושר, מגרשי טניס, אולם כדורסל, חוגים, אולם מופעים.
מה אוכלים: מלבד הרגילים (שניצלונים, צ'יפס, טוסט פיצה, נקניקייה) נותנים פייט לבארבור עם מבצע ג'חנונים בשבת – ארוחת בריכה משפחתית שכוללת 4 ג'חנון + רסק + ביצה, צלחת חומוס, סלטת ירקות ובקבוק קולה גדול ב־100 ש"ח.
עוד: בעונות מסוימות נצפים במקום ברווזים. הקאנטרי צמוד לפארק החורשות, לגן הבוטני ולאגמון בעל סככת צפייה בציפורים נודדות.

>>חזרה לרשימת הבריכות


בית דני

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 43 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 33 ש"ח), שבת – 46 ש"ח (מוזלים – 36 ש"ח).
מחיר מינוי: אין. פתוח רק ביולי־אוגוסט (יש כרטיסיות).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה נקייה וכך גם השטחים הציבוריים מסביב. בניין המלתחות היפה – מודרניזם לבן של שתי קופסאות זו על זו – דרוש שיפוץ חיצוני. הדשא יחסית נרחב עם הרבה פינות צל.
תנאי המסלול: לא מתאימה לשחיינים (למרות המיתוג שלה מחדש עם לוגו של שחיין) ולא נפרסים לאורכה מסלולים. בשתי הבריכות, הרדודה והעמוקה, משחקים ילדים ונכנסים עם מזרנים ומתנפחים. בשעות הבוקר המוקדמות ניתן לשחות בחופשיות יחסית.
מלתחות: המלתחות שופצו אך הניקיון בהן בינוני. זרם המים חלש עד לא קיים (ללא ראשי מקלחת). מדיניות עירום מתירנית.
אטרקציות שולחן פינג פונג.
מה אוכלים: הסטנדרט – צ'יפס (25 ש"ח לגדול, 18 ש"ח לקטן), נקניקייה בלחמנייה עם צ'יפס (13 ש"ח), המבורגר בפיתה (22 ש"ח), שניצלונים בצלחת עם צ'יפס (35 ש"ח).
עוד: הבריכה גובלת באיילון, כך שלמרות החומה האקוסטית עדיין שומעים את הכביש ואת הרכבות שמתקדמות לתחנת ההגנה. כדי להתגבר על כך התקינו רמקולים בכל רחבי הבריכה שמשמיעים מוזיקה בווליום גבוה יחסית.

>>חזרה לרשימת הבריכות

בריכת בית דני (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)
בריכת בית דני (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)

בריכת גורדון

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 69 ש"ח ביום חול, 79 ש"ח בשבת. הנחות לסטודנטים.
מחיר מינוי: מחירי מינויים לחדר הכושר כולל כניסה לבריכה נעים בין 334 ל־394 ש"ח בהתאם לגיל המנוי. לכניסות לבריכה בלבד מוצעות כרטיסיות.
מה אוכלים: המזנון בבריכה קטן ובסיסי מאוד. הפתרון הוא לצאת לקפה לנדוור, הממוקם 10 מטרים מהבריכה.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה נקייה ביחס לתחלופת השחיינים הגבוהה, ובהתחשב בכך שמדובר ברחבה צפופה ברוב שעות היום.
מלתחות: הזרם במלתחות יעיף אתכם לקפריסין. ניתן אפילו לנעול את תא המקלחת כדי להימנע מזובורים של יוצאי פלמ"ח למיניהם, או סתם ממפגש מבטים מביך עם ישראל גוריון או יוני רכטר.
אטרקציות: המים המלוחים, כמובן, שלא יבשמו אתכם בכלור ולא יחניפו בטמפרטורה.
עוד: גורדון היא מקדש לשחיינים, ועל כן יש להגיע עם מידה מינימלית של ביטחון עצמי באורחות השחייה בציבור. המסלולים צפופים ובשעות העומס מונים ארבעה שחיינים למסלול. אם לא תדעו לתמרן תסתכנו בחרם.

>>חזרה לרשימת הבריכות

בריכת גורדון. צילום: מיכאל יעקובסון
בריכת גורדון. צילום: מיכאל יעקובסון

קאנטרי חשמונאים (קניון גינדי)

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 76 ש"ח בימי חול (ילדים: 65 ש"ח), שבת – 91 ש"ח (ילדים: 81 ש"ח).
כרטיסייה: 695 ש"ח לעשר כניסות בימי חול.
מחיר מינוי: 4,740 ש"ח ל־14 חודשים (4,000 ש"ח עד גיל 35), יש הנחות לזוגות ולמשפחות.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: נקי מאוד. המתחם כולו נפתח בשנה האחרונה ועדיין לא הספיק להתלכלך יותר מדי. העובדה שיש שתי בריכות לילדים ובריכת זרמים – כולן נפרדות מבריכת המסלולים – בהחלט תורמת לניקיון הבריכה המרכזית.
תנאי המסלול: בבריכה המרכזית (חצי אולימפית) שישה מסלולים כפולים מחולקים למהירויות. ברוב שעות היממה הכל מתנהל כשורה ואין בעיה להסכים על חלוקת מסלול בין שני שחיינים. בשעות עמוסות יותר תצטרכו לדרוש מאנשים לשחות במסלול המתאים להם או להשלים עם היתקלויות במים.
מלתחות: המלתחות נקיות יחסית, אבל רמת הניקיון מאכזבת יחסית למקום חדש שמבקש לשדר יוקרה וכבר החל להתמלא שערות וכתמי סבון. זרם המים טוב. המקלחות פרטיות ונוחות ומדיניות העירום קצת שמרנית (זה לא שתרגישו לגמרי לא בנוח בעירום, אבל ניכר שנשות הקאנטרי משתדלות להקפיד על הסתרה).
אטרקציות: בריכות זרמים, סאונה יבשה ורטובה, ג'קוזי, חדר חמאם, ג'ימבורי, חדר כושר ועשרות חוגים מכל הסוגים. יש גם פעילויות קהילתיות כגון קבלת שבת ומגרשי כדורסל וספורט.
מה אוכלים: בקאנטרי עצמו יש רק מכונות מזון אוטומטיות, אבל מיקומו בתוך קניון האופנה של גינדי ועל רחוב החשמונאים הופך אותו למקום שמוקף בכל סוג אוכל שתוכלו להעלות על הדעת ובכל רמת מחיר.
עוד: העיצוב של המקום מעט רעשני ודורש הסתגלות אבל בסך הכל פרקטי. התכונה הבולטת ביותר של הבריכה הזאת היא שמדובר במבנה תת קרקעי – ורבים יראו בכך אוטומטית חיסרון. אכן, אין כאן מדשאות להשתרע עליהן ושמש שפוגעת במים בזווית פוטוגנית, אבל הניתוק מהעולם החיצון נחמד ומשכיח את הצרות שבחוץ (ואת מזג האוויר). אם יש לכם ילדים, זה גם יחסוך לכם את שעות ההתמרחות בקרם הגנה.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי חשמונאים (צילום: אילן ספרא)
קאנטרי חשמונאים (צילום: אילן ספרא)

קאנטרי מגדלי תל אביב

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 75 ש"ח ביום חול, שבת – 90 ש"ח.
מחיר מינוי: 4,494 ש"ח למינוי שנתי לתושבי תל אביב. יש הנחות נוספות לסטודנטים ולזוגות.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: השטחיים הציבוריים אינם גדולים ורובם נקיים למדי.
מה אוכלים: מקדונלד'ס בקניון או עלי גפן וכרוב בדוכן הדרוזי שברחבת הקניון (20 ש"ח) אם הגעתם ביום הנכון. ביציאה מן הקאנטרי שוכן דוכן של ריבר, שבו תוכלו לפרגן לעצמכם שייק פירות ולהעמיד פנים שמדובר בהמשך ישיר לפעילות הגופנית ולא באויב פתייני שיאפס אותה.
מלתחות: הציוד חדיש ומשביע רצון, ועמו נמנה גם מייבש בגדי הים היחיד בעיר שלא מחולל רעש של מטוס עם הפעלתו.
אטרקציות: מועדון סקווש קטן וחוגים פופולריים לפי צו השעה. יש גם סאונה בין שני חדרי המלתחות.
עוד: תושבי נחלת יצחק מזהים עצמם עם בורגנות השרירים, כך שרוב באי הקאנטרי מתקבצים בחדר הכושר ובחוגים. נדיר שלא תזכו למסלול משלכם בבריכה.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי מגדלי תל אביב (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)
קאנטרי מגדלי תל אביב (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)

ג'ימי (דיזנגוף סנטר)

בעלות: פרטית.
מחיר כניסה: 70 ש"ח.
מחיר מינוי: 4,476 ש"ח לשנה. יש הנחות לזוגות ולאוכלוסיות שונות.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: על המקום שורה אווירה מעט מבולגנת, אולי מכיוון שהמשרד מנותק מקומת חדר הכושר ומשום שקהל המבקרים סהרורי מן הנמצא בשכונות הלוויין. הניקיון זוכה לציון מספיק בקושי.
מלתחות: הציוד משוכלל והזרם נהדר, אך המרחב האישי מצומצם והמקום מלא בנעליים נטושות.
אטרקציות: בקומת הבריכה ישנם כמה מתקני כושר בסיסיים, ועם מיומנויות הולמות של שכנוע עצמי ניתן להאמין ששילבתם אימון כושר עם סשן השחייה.
עוד: החלוקה למסלולים לא פחות ממהפכנית. מכיוון שמדובר בבריכה קטנה, לכל שחיין או שחיינית מוקצב מסלול צר משלו. מדובר בבשורה של ממש לשחייני הגב שאינם מקפידים על שחייה בקו ישר. אמנם בשעות העומס יש להירשם ולחכות, אולם מדובר במחיר ששווה לשלם.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי ל'

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 65 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים, גמלאים – 55 ש"ח), שבת – 80 ש"ח (מוזלים – 70 ש"ח).
מחיר מינוי: 4,595 ש"ח לשנה כולל שבת, 4,275 ללא שבת, שניהם למבוגר (יש גם מינוי חודשי – 748 ש"ח כולל שבת, 711 ש"ח ללא שבת).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה נראית כאילו לא עברה שיפוץ מאז פתיחתה בתחילת שנות ה־90 – הקירוי של הבריכה הפנימית פגום ומלא שברים, אריחי הקרמיקה בבריכה זקוקים לשיוף וניקוי, וכך גם הריצוף מסביב.
תנאי המסלול: הבריכה המקורה שמורה כולה לשחיינים, עם מסלולים כפולים לפי רמות והוראות שחייה עם כיוון השעון. עם זאת, ניתן להסכים על חלוקת המסלול בין שני שחיינים.
בבריכה החיצונית אין מסלולים ודגלונים והיא אינה מותאמת לשחיינים.
מה אוכלים: המזנון היה סגור. לפי השלטים יש פיצה (אבל לא היה נקוב מחיר).
מלתחות: המלתחות גם הן כמעט כלל לא שופצו, וכוללות רהיטי וינטג' של שנות ה־90, למשל דלתות פורמייקה במקלחות. הן נקיות, גם אם יש ריח דק של טחב באוויר. הזרם במקלחת עצמה טוב. ישנם לוקרים בתשלום. עירום לא מוגבל.
אטרקציות: מעל לכל – בריכת זרמים חזקים, שגם אם היא נשלטת לרוב על ידי ילדים, בהפוגות הקצרות שבה היא ריקה זוהי אופציה מעולה לרחצה – אפשר לשחות נגד הכיוון או לצוף עם הזרם, והאופציה הטובה מכל – להיתלות על המאחזים שמוקמו בדיוק מעל נקודת הזרם הגדולה בכוונת־מכוון, ולקבל מסאז' מדהים מזרם המים החזק מאוד. ללא ספק אטרקציה. יש גם חדר מסאז' אמיתי (בתשלום!), שני חדרי ספא נפרדים לפי המינים (בכל אחד מהם סאונה יבשה, סאונה רטובה וג'קוזי קטן), שולחנות פינג פונג ולצד אלה, מערך שלם של קאנטרי שהבריכה היא חלק ממנו עם חדר כושר וחוגים.
עוד: נצפו ארנבים משוטטים! ובנוגע לארכיטקטורה: בדומה לקאנטרי ג', מדובר בתור הזהב של אדריכלות פוסט מודרנית בתל אביב, עם הרבה ראמפות, זוויות חדות, עמודים בולטים ואריחים בצבע סגול.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי ל' (צילום: אריאל שלום)
קאנטרי ל' (צילום: אריאל שלום)

הבריכה הלימודית רמת אביב

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 50 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 45 ש"ח), שבת – 60 ש"ח (למוזלים: 50 ש"ח). הטריק: מחיר הכניסה לרחצה הנפרדת לגברים שמוגבלת לשעתיים ביום ראשון בערב הוא 35 ש"ח בלבד.
מחיר מינוי: 2,990 ש"ח לשנה.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה לא שופצה זמן רב ולכן הניקיון בה יחסי. המים נקיים, אך הסביבה יחסית מוזנחת (ההחלטה לרצף באריחי אבן לא מסותתים גם היא מקשה את שמירת הניקיון).
תנאי המסלול: המסלולים כפולים ומופרדים לפי מהירויות, עם כללי שחייה כתובים לפי כיוון השעון. ניתן להגיע להסכמה על חלוקת מסלולים אם קיימים רק שני שחיינים. שעות הפתיחה נוחות מאוד – משש בבוקר עד עשר בלילה ברוב הימים (עם הפסקות ללימודי שחייה בשעות הצהריים והערב המוקדמות).
מלתחות: רמת הניקיון של המלתחות בינונית והן דורשות שיפוץ קל. המקלחות ללא דלתות, ולכן מדיניות העירום מתירנית. הזרם טוב.
אטרקציות: ג'ימבורי משחקים קטן לילדים ושולחן כדורגל, מרפסת שיזוף על דרך חיים לבנון ומתקן לייבוש בגד הים במלתחות.
מה אוכלים: המזנון היה סגור בזמן ביקורנו במקום.
עוד: בחורף פורשים את הגג המתקפל והופכים את הבריכה למקורה – אחת האטרקציות הגדולות של צפון העיר בשנות ה־90. חוץ מזה, מוזיאון ארץ ישראל נמצא ממול.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי דקל

בעלות: פרטית.
מחיר כניסה: 85 ש"ח ביום חול, שבת – 100 ש"ח.
מחיר מינוי: 4,000 ש"ח לשנה, יש הנחות שונות לסטודנטים ולגמלאים.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: לקאנטרי מדשאה ענקית, מגרשי טניס ושתי בריכות המיועדות לשחיית מבוגרים. כולם נקיים במידה המניחה את הדעת.
מלתחות: מדיניות העירום חופשית למדי, ואפשר שתמצאו במלתחות גברים מתגלחים וממרקים עצמם ארוכות כאשר איבר מינם משוחרר ומיטלטל אנה ואנה. הזרם במקלחות טעון שיפור, ומכונת ייבוש בגדי הים מקולקלת זה כחודש.
מה אוכלים: המזנון מגוון, אם כי לא ניתן למצוא בו סלטים טריים, כך שהפתרון הטוב ביותר הוא ארוחת בוקר בסיסית המגיעה עם מיץ טבעי (45 ש"ח).
אטרקציות: בריכת השחייה כוללת מפרצי ג'קוזי נעימים, ולא פעם מתקיימות בקאנטרי פעילויות מיוחדות לילדים.
עוד: מדובר במוסד ותיק בעל קהל הומוגני קבוע, וכדי להתברג בצירים החברתיים המרכזיים יש לבקר בו באופן תכוף ולהתחבב על חנן המופקד על דלפק הקבלה. במסלולי השחייה רוב השחיינים יתנגדו לחוק הפורמלי ויבקשו מכם לבחור צד מועדף לשחייה במקום להיצמד לימין כמקובל.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי ג' רוזין

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 75 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 65 ש"ח), שבת – 90 ש"ח (מוזלים: 80 ש"ח).
מחיר מינוי: 4,549 ש"ח לשנה (יש מחירים מוזלים לקבוצות שונות – למשל צעירים עד 35 ישלמו 3,454 ש"ח על מינוי שנתי).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הקאנטרי עבר שיפוץ כשעבר לרשות העירייה והוא נקי מאוד. המים בבריכה הפנימית והחיצונית צלולים ברמה נדירה בעיר וגם אריחי הקרמיקה חדשים. השטחים הציבוריים – המדשאות ופינות הישיבה הנרחבות – נקיים לחלוטין.
תנאי המסלול: הבריכה המקורה שמורה כולה לשחיינים, עם מסלולים כפולים לפי רמות והוראות שחייה עם כיוון השעון. עם זאת, ניתן להסכים על חלוקת המסלול בין שני שחיינים.
בבריכה החיצונית נשמרו שלושה מסלולים לשחיינים, כפולים גם הם ברוחב – ולראשונה בבריכות העירוניות, גם בעלי הצללה לכל אורכם (בגורן גולדשטיין ההצללה חלקית).
מלתחות: המלתחות המפוארות ביותר בעיר. דלת פרטית למקלחת, ראש גשם (!!) עם זרם חזק מאוד, מאות לוקרים פרטיים, תאורה מיוחדת במראות שמעל הכיורים, ותאורת לדים צבעונית א־לה ג'יימס טורל בתקרות. חרף העובדה שהתקיימה קייטנה במקביל לבדיקה, הניקיון במלתחות היה מושלם.
אטרקציות: סאונה יבשה, סאונה רטובה, ג'קוזי (!), בריכת זרמים (!!), שולחנות פינג פונג – ולצד אלה מערך שלם של קאנטרי שהבריכה היא חלק ממנו עם חדר כושר וחוגים. בשטח הבריכה גם חנות אמיתית לבגדי ים וציוד שחייה (לעומת מכירה במזנונים ביתר הבריכות), מרפאות ואף חנות כלי נגינה.
מה אוכלים: המזנון בבריכה החיצונית פתוח רק בסופי שבוע (ולא נסקר). עם זאת, בכניסה לקאנטרי יש מזנון/בית קפה (יכולים לשבת בו לא רק מנויי הקאנטרי) שמגיש אוכל בריאותי בהרבה מיתר המזנונים שנסקרו – סלטים (15־32 ש"ח), כריכים "בריאותיים" (15 ש"ח לחצי, 20 ש"ח לשלם), פסטות, מיצים, שייק חלבון (!) ושניצל שעשוי, כך מובטח, מחזה עוף טרי.
עוד: מעבר הקאנטרי לבעלות עירונית הוביל לעליית מחירים. זו גררה מחאת תושבים מתוקשרת ב־2016 – אלה התרעמו על התשלום הכמעט כפול משאר העיר, וחלקם עברו להשתמש בבריכת ברזאני הפרטית.

>>חזרה לרשימת הבריכות

קאנטרי ג' רוזין (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)
קאנטרי ג' רוזין (צילום: באדיבות עיריית תל אביב)

קאנטרי נווה שרת

בעלות: עירונית.
מחיר כניסה: 45 ש"ח בימי חול (נוער, חיילים וגמלאים: 35 ש"ח), שבת – 50 ש"ח (מוזלים: 40 ש"ח). המחירים לתושבי תל אביב.
מחיר מינוי: 3,591 ש"ח לשנה (2,888 ש"ח לתושבי נווה שרת), יש מינוי זוגי מוזל (4,641 ש"ח לתושבי נווה שרת או 5,723 ש"ח לתושבים מחוץ לשכונה + כ־700 ש"ח לכל ילד).
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: הבריכה נקייה מאוד. אזור הקפטריה מצוחצח ואין בו בקבוקים, אריזות אוכל, מפיות או צלחות זרוקות. אזור הדשא נקי גם הוא משאריות מזון ופחי אשפה מפוזרים במתחם כשהם לא עולים על גדותיהם.
תנאי המסלול: בבריכה המקורה יש חמישה מסלולים רחבים, שבהם שוחים כפול בשעות עומס, אך אין כמעט שעות עומס המצריכות שימוש של שני אנשים במסלול. בבריכה הפתוחה מוקפת הדשא אפשר לשחות רק בשעות פנויות של אמצע השבוע, בשאר הזמן היא משמשת בעיקר ילדים משחקים ומבוגרים משכשכים. בריכת הילדים מחולקת לשתי בריכות קטנות – רדודים ורדודים מאוד.
מלתחות: המלתחות נקיות ומסודרות, לא היו אסלות או דלתות או ראשי מקלחת שבורים. הזרם בטוש סבבה לגמרי, לא מצוינים כללי עירום ונראה שאין בעיה להתלבש ולהתפשט כל אחד כפי שנעים וטוב לו.
אטרקציות: מגרש טניס, חדר ספרייה, אולם רב תכליתי, חדר אמנות, חדר כושר וסטודיו לשיעורים.
מה אוכלים: יש קפטריה מקורה ומתחם אוכל בשטח הדשא של בריכת החוץ. אפשר למצוא את כל הקלאסיקות כגון טוסטים, סלטים ונקניקיות וגם שייקים על בסיס פירות. הלהיט הוא ארוחת נקניקיית ג'מבו עם צ'יפס ושתייה, שסוגרת פינה לכל היום.
עוד: הבריכה צמודה למתנ"ס ולחורשה קטנה וניכר שהיא חלק חשוב מחייהם של תושבי האזור. יש משהו פרברי, שקט ומזמין בכל המתחם המושקע והמטופח, שמציע משהו לכל בני המשפחה בכל גיל. הבריכה צמודה גם לבית כנסת ונוצר שילוב יפה בין באי הבריכה בבגדי הים למתפללים בשבת.

>>חזרה לרשימת הבריכות

מרכז עלית לספורט (בריכת האוניברסיטה)

בעלות: פרטית.
מחיר כניסה: 75 ש"ח (65 ש"ח לסטודנטים), שבת – 95 ש"ח.
מחיר מינוי: כרטיסיית עשר כניסות המוגבלת לבריכות עולה 700 ש"ח, או 500 ש"ח בהנחת סטודנטים, חיילים וכדומה.
ניקיון בריכה ושטחים ציבוריים: ריבוי המשפחות הצעירות, ועמן להקות הילדים התזזיתיות, מקשה את עבודת הניקיון, אולם בסך הכל השטחים הציבוריים שמורים במידה מספקת.
מה אוכלים: מרכז הספורט מנצח בגזרת המזנון, הממוקם רמה אחת מעל מזנוני הצ'יפס והקטשופ הבלתי ממותג, ומציע פסטות, תבשילים וסלטים טריים. קחו סלט בהרכבה (32 ש"ח) או סלט קינואה קטן (18 ש"ח).
מלתחות: הצפיפות עשויה לכפות חיכוכים בלתי רצויים, אך מדיניות העירום שמרנית. מייבש בגדי הים נשמע למרחוק.
אטרקציות: חנות טבע שתעשה הרבה כסף מדימוי הגוף השברירי שלכם.
עוד: למעט גורדון, מדובר בבריכה היחידה שבה מנסים להקפיד על אופי המסלולים, ושחיינית צעירה ומיומנת לא תיאלץ לעקוף פעם אחר פעם שחיינית חובבנית החולקת עמה את המסלול המהיר.

>>חזרה לרשימת הבריכות