מחלוקת גשר יהודית: צו בית משפט עשוי לקדם את תחילת העבודות

צו בית משפט שהוצא היום (א') מחייב את משרד התחבורה להשיב מדוע החליט להקפיא את תכנית ההקמה של גשר יהודית. רון חולדאי: "הצו מדבר בעד עצמו - גשר יהודית קום יקום"

גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)
גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)
25 בנובמבר 2018

לאחר שתכנית ההקמה של גשר יהודית הוקפאה על ידי משרד התחבורה, בית המשפט העליון מפרסם היום צו נגד המשרד וחברת נתיבי איילון, המחייב אותם להבהיר מדוע החליטו להקפיא את העבודות. על פי עיריית תל אביב-יפו, השואפת לקדם את תחילת הבנייה של הגשר, משרד התחבורה התערב ללא סמכות בעבודות, בשל לחצים פוליטים הקשורים בעבודה בשבת. מטרתו של צו בית המשפט היא לברר אם השיקולים מאחורי ההחלטה היו כשרים, ובכך הוא למעשה מחזק את עמדת עיריית תל אביב ועשוי לקדם את תחילת העבודות על הגשר. על משרד התחבורה ונתיבי איילון להשיב עד תחילת ינואר 2019.

גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)
גשר יהודית (צילום הדמיה: חן אדריכלים)

 

>> מי עומד מאחורי הגינות הזעירות שמשתלטות על העיר?

ראש עיריית תל-אביב – יפו, רון חולדאי, אמר בעקבות פרסום הצו: "אני מברך על החלטת בית המשפט, הצו מדבר בעד עצמו. גשר יהודית קום יקום". הקמת גשר יהודית-ביצרון אמור לעודד את השימוש באופניים ואת ההליכה ברגל באזור זה במזרח העיר. הוא מתוכנן ללא תחבורה ממונעת, ומיועד לחבר את מזרי העיר למערבה תוך הפחתת מספר כלי הרכב העוברים בציר הזה מדי יום.