פוליגמיה: המיזם החדש שמאפשר לעשרות אנשים לקנות דירה יחד

יוזמה חדשה מאפשרת לעשרות אנשים לרכוש יחד דירה בסכום מינימלי וגם תשכיר אותה עבורם. הכירו את (20) בעלי הבית החדשים שלכם

בניין בו אחת הדירות של Owenerhood (צילום: באדיבות החברה)
בניין בו אחת הדירות של Owenerhood (צילום: באדיבות החברה)
2 באוגוסט 2017

 

קניית דירה היא החלום הגדול של כולנו. גם כי נמאס לנו לשלם את שכר הדירה המטורף הזה בלי אור בקצה המנהרה, וגם כי אנחנו מסתכלים בקנאה על אלה שיושבים בשולחן לידנו בבית הקפה ויודעים שהם ישנים טוב בלילה, ואפילו נהנים לפעמים מהכנסה נוספת מדירה שהורישה סבתא. כך אנחנו נשארים מחוץ למשחק הזה שכולם מדברים עליו. מתוך נקודת המוצא הזו החלו ארבעה יזמים לחפש פתרון יצירתי, שיאפשר לאנשים לרכוש דירות יחד וליהנות מנתח קטן מהרווחים. החברה שהקימו, Ownerhood, מחברת בין אנשים המעוניינים להשקיע סכום מינימלי של 50 אלף ש"ח בדירה – או יותר, אם ירצו בכך – מבצעת עבורם את עסקת הרכישה, וגם מנהלת עבורם את הנכס מול השוכרים. גם אם אין לכם הסכום הזה, שווה שתכירו את מי שעלולים להפוך לבעלי הבית שלכם בקרוב.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
אתם בחרתם: 10 הרחובות היפים בתל אביב
לא רק צרפתים: העלייה האיטלקית משתלטת על העיר
הצצה לחיי הלילה האקסקלוסיביים של דוברי הרוסית

"החברה מנהלת את הדירה בשוטף, הקונה פסיבי לחלוטין ורק נהנה מהחלק היחסי שלו בשכירות מדי חודש", מסבירה המנכ"לית אולגה קלינגר. "אנחנו בוחרים בפינצטה את העסקאות הטובות בשוק, מעריכים את שווי השכירות ומציעים אותה לרכישה משותפת. קהל היעד שלנו הוא אותם אנשים שמרוויחים יפה, חיים ברמה גבוהה ואפילו מצליחים לחסוך כסף – אבל זה לא מספיק". הנתח של החברה עצמה הוא 2 אחוזים מגובה העסקה ו־10 אחוזים מהכנסות השכירות החודשית. כדי להגביר את הביטחון בקרב הקונים בעסקה שנשמעת מעט מרתיעה, הדירות יוצעו למכירה כעבור חמש שנים – אלא אם השותפים יחליטו פה אחד להשאיר אותה בבעלותם.

כבר חצי שנה פועלת החברה בשוק התל אביבי, ובמהלכה רכשה שתי דירות בעיר – בקרוב תסגור את העסקה השלישית. יונתן הדס (30) הוא כעת בעל הבית של דירה בזמנהוף, עם עוד 20 אנשים. "אותי זה לא מלחיץ, כי זה לא שאני מרגיש שיש לי שותפים לדירה אלא שותפים להשקעה. מבחינתי זה כסף לשכוח ממנו עד המכירה בעוד חמש שנים". את הנכס בעל הבית לא ממש מכיר לעומק. "ראיתי כמה תמונות, אפילו לא ביקרתי בדירה. בהתחלה היה חשש, עכשיו זה נראה לי טבעי ופשוט. נראה לי שבקרוב זה ייראה נורמלי לגמרי".