אייל גולן יודע? העירייה תנסה לפקח על מחירי השתייה בהופעות

איפה הכסף. היכל הספורט ביד אליהו בהופעה של 50 סנט, יולי 2022 (צילום: שלומי פינטו/גטי אימג'ס)
איפה הכסף. היכל הספורט ביד אליהו בהופעה של 50 סנט, יולי 2022 (צילום: שלומי פינטו/גטי אימג'ס)

המחירים המופקעים להחריד בהופעות של אייל גולן בבלומפילד הזעיקו את עיריית תל אביב-יפו, והיא תכפה מחירון מפוקח על בעלי הזיכיון למכירת שתייה ומזון בהופעות שמתקיימות בשטחים ציבוריים בבעלותה. האם זה יעבוד? הניסיון מהפיקוח על המחירים בחופים מוכיח שלא בהכרח

המדינה כולה הזדעזעה ממחירי השתייה והמזון בהופעות של אייל גולן באצטדיון בלומפילד, ובזמן שכולם התווכחו אם גולן עצמו ידע או לא ידע והרוויח או לא הרוויח מהפקעת המחירים המטורללת (נזכיר: 150 שקלים לצלחת חמוצים, 180 שקלים לליטר וחצי בירה, 1,560 שקלים לבקבוק וודקה ופחיות אקסל), בעיריית תל אביב-יפו החליטו לעשות מעשה ועמלו בשבועות האחרונים על מחירון מפוקח להגבלת המחירים בהופעות.

על פי הדיווח ב"תוכנית חיסכון" בערוץ 12, המחירון החדש והמפוקח נכנס לתוקף באופן מיידי ויהיה תקף כבר הופעתו של עומר אדם בפארק הירקון ביום חמישי השבוע. בין המוצרים המפוקחים: בקבוק מים (7-6 שקלים), קפה/תה/שוקו (5 שקלים), בירה ישראלית (21 שקלים לשליש, 28 שקלים לחצי) וגם בייגלה (5 שקלים), צלחת צ'יפס (25 שקלים) ופיתה עם סלטים (12-10 שקלים). המחירון יהיה תקף לכל האירועים הגדולים שיתקיימו בשטחים ציבוריים בבעלות העירייה (כולל משחקי ספורט), ביניהם גני יהושע, אקספו תל אביב, אצטדיון בלומפילד והיכל הספורט ביד אליהו.

מי רוצה בייגלה בחמישה שקלים? הופעה של אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)
מי רוצה בייגלה בחמישה שקלים? הופעה של אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)

בעירייה הסבירו כי מטרת המחירון היא לסייע לקהל השבוי באירועים גדולים ולמנוע מצב שבו המבלים בהופעות חייבים לרכוש מוצרים במחירים מופקעים או להתייבש. זכייני הדוכנים בהופעות יצטרכו לפנות לאישור העירייה ויהיו כפופים למחירון המפוקח. אם זה נשמע לכם מוכר ומעורר בכם סקפטיות מסוימת, כדאי אולי להיזכר בניסיון דומה של העירייה להטיל פיקוח על מוצרי שתייה ומזון בחופי תל אביב.

דוגמה לתפריט מחייב

כזכור, בשנת 2019 החליטה העירייה לכפות הוזלה משמעותית על מחירים של מוצרים בסיס מסוימים בקיוסקים ובמסעדות של חופי העיר, צעד מבורך שהתקבל בשמחה רבה בקרב תושבי העיר. אלא שהפיקוח על פיקוח המחירים הפגיש את הציבור עם המציאות שבה בעלי המסעדות והקיוסקים מסתירים את תפריט המחירים המפוקחים ומנסים להקשות ככל הניתן על הזמנת המוצרים שברשימה. בדיקת "טיים אאוט" בקיץ שעבר העלתה כי באף אחד מהחופים לא נתקלו בפקחים המבקשים לאכוף את המחירון. מהעירייה נמסר אז כי היא מפעילה "שירותי לקוח סמוי אחת לשבועיים בכל המסעדות, וכשבעל מסעדה לא עומד בהתחייבות החוזית הוא נקנס ב-10,000 ש"ח בתוספת מע"מ". האם לקוחות סמויים כאלה יופעלו גם בהופעות? נמתין ונראה.