אם אין אננס: 6 קינוחי הפירות הכי טובים בעיר

הפירות יקרים בקטע אחר העונה כך שלא נותרה לנו ברירה אלא להסתפק בקינוחי פירות מעולים ומרעננים. תרצו אולי גלידת מסקרפונה ותאנים? הנה הכי טובים

טארט משמשים בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
טארט משמשים בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
2 ביוני 2021

הפירות יקרים באביב הזה. אפילו יקרים מאוד. קילו אפרסקים מגיע ל-40 ש"ח, שלא לדבר על ענבים, אננס או מנגו שהם בכלל של הביוקר. את האיים הטרופיים כנראה שלא נבקר השנה ואם חשקה נפשנו בפרי, ובכן, נאלץ ככל הנראה לוותר עליו בשל המחירים המופרעים. אלא שבדיוק במקום הזה אנחנו מבקשים לציין שאם כבר הפירות יקרים יותר מכל דבר אחר, אולי תעדיפו כבר קינוחי פירות? אספנו עבורכם את הכי טובים בעיר. 

עוגת דובדבנים הפוכה | גרציאני

בגרציאני, לשמחתנו, לא נבהלו מהמחירים המופקעים ואפו עוגת דובדבנים הפוכה שמעלה על נס את הפרי הארגמני והחושני בהחלט. הבצק עשוי ללא חת, והוא נעים ונימוח. גולת הכותרת מצויה בשכבת הדובדבנים הדשנה, שנאפו והשתזפו בתנור. הם קיבלו מרקם רך ומבורך אך נותרו עסיסיים ומהנים לחלוטין. למעלה, דובדבן טרי וקראמבל ענוג לקישוט. יאמי.
22 ש״ח, יהודה הלוי 124, קינג ג׳ורג׳ 105. 03-6006676

דובדבנים של גרציאני. צילום: יניב גרציאני
דובדבנים של גרציאני. צילום: יניב גרציאני

טארט משמשים | גרקו

עונת המשמש קצרה כל כך שזה כואב. על כן רצוי לתפוס אותו בדיוק בזמן ואם איתרע מזלכם, אף לאכול ממנו טארט משמש חלומי. בגרקו מגישים אחד כזה, עם קרם שקדים בגוון עז ודומיננטי וכן משמשים מקורמלים מלמעלה שנחים זהובים בחזית הפאי ויוצרים ביס חד פעמי בטעם אמיתי של קיץ.
לטארט בקוטר 22, 128 ש״ח. להזמנות באתר (בתמונה הראשית)

טארט אוכמניות | צפון אברקסס

בצפון אברקסס דואגים לנו לניחוח אירופאי נחוץ. גם בימים ממש חמים ומיוזעים כמו אלה הם שומרים על קלאסה ומגישים לנו טארט אוכמניות סגלגל אדמדם ומהמם. הבצק דקיק ואפוי כראוי, ומלית האוכמניות נהדרת וטעמיה נעים במנעד שבין חמצמצות למתיקות מתונה ועושים

מלוא האוכמניות בצפון אברקסס. צילום: מאור אייזנברג
מלוא האוכמניות בצפון אברקסס. צילום: מאור אייזנברג

גלידת מסקרפונה ותאנים | בוזה

אגדות מספרות כי התאנה היא לא אחרת מפרי עץ הדעת. מי יודע. אבל כן ידוע כי התאנה הוא פרי משגע במתיקותו, ביופיו ובטעמו העז. בבוזה, בית הגלידות המופלא, שילבו את התאנים עם גלידת מסקרפונה שטעמיה העדינים הולמים בדיוק את מתיקות הפרי, והיא במרקם קטיפתי וחלומי שבאמת תתקשו להפסיק ללקק.
17 ש״ח לכדור, החשמונאים 91, 03-546-5295

תאנים ומסקרפונה בבוזה. צילום: דן פרץ
תאנים ומסקרפונה בבוזה. צילום: דן פרץ

מנגו לאסי | טנדורי

טנדורי הם מי שהנגישו לחיך הישראלי את טעמי הודו, וטנדורי הם גם המקום שבו לביבי ושרה היה דייט ראשון – כך לפחות השמועה מספרת. ואנחנו אוהבים רכילות, ואוהבים ואף יותר משקה לאסי מנגו לפי מיטב המסורת ההודית. מדובר במשקה יוגורט בחמיצות מתונה והכרחית, עם תוספת דומיננטית של מנגו טרי ומתוק ושבבי שקדים. משקה נהדר ורענן לצנן בו את הימים החמים (ואת המנות החריפות שקדמו לו).
20 ש״ח, זמנהוף 2, 03-629-6185

לאסי שובי לבטן. צילום: אסף קרלה
לאסי שובי לבטן. צילום: אסף קרלה

פודינג בננות | חוות צוק

בחוות צוק מוכרים פודינג בננה בנוסח מגנוליה בייקרי בנין יורק ומוכיחים לנו את שידענו – בננה בקינוחים היא כוכבת שאין הרבה שניות לה. פודינג הבננה שמגישים בצוציק מבית חוות צוק הוא כל מה שתרצו שהוא יהיה – קרמי, עשיר, מלא בשבבי עוגיות וקראמבל חמאה פריך, נהדר וכה מנחם. אהבנו מאוד. 
48 ש״ח, משה פרלוק 5, 077-5155-905