קינוחי התותים הרומנטיים והמתוקים בתל אביב

על בצק חמאתי פריך, מעל קרם מסקרפונה אוורירי או פשוט עם ערמת קצפת ושוקולד: לרגל הוולנטיין שיתקיים בשבוע הבא, קבלו את קינוחי התות הכי מפתים בתל אביב

סנט הונורה במאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
סנט הונורה במאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
10 בפברואר 2016

מרק תותים

בטח פגשתם לאורך השנים אצל השף רפי כהן מרקים קרים של תותים, אבל הגרסה הזאת עם יוגורט הכבשים חדשה. הקינוח הנאו־רפאלי מורכב כך: מרק קר של תותים ומליסה עם סורבה של יוגורט כבשים ווניל ממדגסקר. (58 ש"ח). וריאציה נוספת למרק תותים קר מכינים במסעדת החלוצים 3: מרק תותים ונענע עם קרם פרש, שברי מרנג וקליפות תפוזים מסוכרות.

38 ש"ח

רפאל

מרק תותים ברפאל. צילום: ירון ברנר
מרק תותים ברפאל. צילום: ירון ברנר

קרואסון תותים וקרם פרש

מאז שלחמנינה התמקמה עם הפנים לכיכר הבימה אי אפשר לחמוק מההבלחות היצירתיות שלה. למשל, מנת קרואסון פתוח. המאפה חצוי לאורכו של הסהר, חוזר לעוד אפייה/צלייה קצרה בתנור, כשהוא יוצא נוצקת עליו שכבה של קרם פרש, שעליה מפוזרות פרוסות של תותים טריים ולסיום זיגוג של דבש.

24 ש"ח

לחמנינה

קרואסון תותים בלחמנינה. צילום: אנטולי מיכאלו
קרואסון תותים בלחמנינה. צילום: אנטולי מיכאלו

פחזניות מסקרפונה ותותים

הבולנז'רי־פטיסרי החדש בבוגרשוב, לחם וחברים, שוקק בליינים צרפתים שמסתנוורים מהוויטרינה עם עוגות הבצק הרבוך. הם גם אומרים "או לה לה" בכל פעם שהם נועצים שיניים בפחזניות מסקרפונה עם התותים הטריים.

15 ש"ח

לחם וחברים

פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו
פחזניות בלחם וחברים. צילום: אנטולי מיכאלו

פאי תותים־פיסטוק

מגזינו, האיטלקייה החדשה, אוחזת בוויטרינת קינוחים הורסת, עם פאי תותים מהפנט – תחתית שורט ברד פיסטוק שעליה מונחים תותים, קונפיטורת תותים וחתיכות קטנות של תות טרי. מעל מתנוססת בגאון שכבת קרם מסקרפונה־פיסטוק, ועליה פרוסות של תותים טריים ופיסטוק גרוס.

40 ש"ח

מגזינו

פאי תותים פיסטוק במגזינו. צילום: אנטולי מיכאלו
פאי תותים פיסטוק במגזינו. צילום: אנטולי מיכאלו

קרם מסקרפונה תותים

מסעדת קפה איטליה מצדדת בגישה אלגנטית לחיים בעזרת מנת קלאסיקה של קרם מסקרפונה עם מרנג, תותים טריים ורוטב תות.

48 ש"ח

קפה איטליה

טארטלט תותים

אי אפשר לסקור קינוחי תותים בלי להביא לפגישה טארלטים קטנים של תותים. בלה מולאן מכינים מדי חורף טארטלטים קטנים ומושלמים עם קרם פטיסייר ותותים (10 ש"ח). גם מתוקה מציעה מגש טארטלטים מיני אדומים מבצק פריך, עם קרם וניל ופירות אדומים, ועליהם מבצבצות החורף פרוסות תותים (21 ש"ח ליח').

לה מולאן, מתוקה

גלידת תות

גלידה בוזה רלוונטית החורף במיוחד עם גלידת תותים על שמנת ויוגורט עם שוקולד לבן בגביע שוקולד מלוח, שמיוצר במקום לפי מתכון של הקונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון.

20 ש"ח

גלידה בוזה

שרינג תותים ושוקולד לבן

מקס ברנר עושים עם תותים דברים שלא נהוג לעשות בפרהסיה. קוראים לזה "שרינג תותים ושוקולד לבן" וזה הולך ככה: מנת טעימות זוגית של וופל בלגי חם עם תותים טריים, קצפת ושברי שוקולד לבן; מגדל שכבות בראוניז עם גנאש שוקולד לבן ותותים; מיני שאנטי תותים שמורכב מגנאש שוקולד לבן מוקצף, תותים טריים ברוטב תותים, שכבות של קראמבל עוגיות, שברי שוקולד וטופינג של קצפת; גלידת וניל עם רוטב תות ומבחנה של שוקולד לבן חם ששופכים מעל. להתלקק ולגנוח.

94 ש"ח

מקס ברנר, כל הסניפים

וופל תותי פרוטי במקס ברנר. צילום: אלירן ניסן
וופל תותי פרוטי במקס ברנר. צילום: אלירן ניסן

סנט הונורה תותים

מאפיית לחמים היא פריקית אמיתית של תותים. מגשי האירוח שלהם כוללים תותים בשוקולד, הם משחיתים את הקונים באקלר של תותים או בפס מרציפן במילוי פטיסייר עם תותים, אבל קטלנית מכולם היא הסנט הונורה – עוגה חגיגית של פחזניות שניצבות על בצק עלים מקורמל, מצופות בקרמל, ממולאות במלית קרם פטיסייר ומקושטות בקצפת ותותים טריים.

85 ש"ח

לחמים

סנט הונורה במאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
סנט הונורה במאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה

מרקחת תותים ורוברב

קינוח התותים הכי מקורי שמצאנו הוא מרקחת תותים ורוברב עם קצת מסקרפונה מוקצפת או קרם פרש על המנה. הפלא הזה מוגש בבר היין ברוט (42 ש"ח). אנחנו מניחים שגם לזה הם יצליחו להתאים לכם דרינק אלכוהולי.

ברוט

רייס פודינג עם תותים

במסעדת קלארו לא מתמקחים עם מזג האוויר. בשם כל החורפיות הם החזירו לתפריט את הרייס פודינג – קינוח מאורז ריזוטו מבושל בחלב ווניל, מוגש עם קרם לימון עשיר, מרמלדה ביתית של פטל ותותים טריים, ומעל לכל הרפרפת המפוארת הזאת רוטב טופי וקולי פטל.

58 ש"ח

קלארו

ברד פודינג חמאה ותותים

בחוות צוק החליטו לשדרג את ברד הפודינג הבריטי המסורתי, והם מכינים אותו עם קרואסונים אפויים בקרם ברולה עם וניל, וויסקי, צימוקים וגלידת וניל, ומעל הכל תותים רעננים. במנה הזאת הם גם טריים וגם מבושלים לריבה.

42 ש"ח

חוות צוק