פפואה: אספרסו בר חדש ומדויק בגאולה

בקפה פפואה הקסום שבכרם התימנים מגישים שישה סוגים של תערובות קפה המיוצרות ונקלות במיוחד עבור המקום, בצד מאפים שווים של מאפיית מרגוזה היפואית  

פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
22 בינואר 2018

בצדה של חצר, המורכבת כבמה מעץ בתחתית של בניין מגורים ישן, שקוע צריף שממנו עולה קיטור של אדים ממכונת קפה אקטיבית מאוד. הגעתם לפפואה, אספרסו בר חדש שמצא את הלוקיישן הכי מוצלח בעיר להתמקם בו; רחוב גאולה, כמעט על פינת הכובשים, בירידה לכיוון הים עם נקודת הצצה אל הגלים, בריזה נדיבה, קהל לקוחות הכי שכונתי בעולם ורמזור להולכי רגל שבכל פעם שנדלק בו הירוק מהבהב בתוכו עלה של גראס. על שיפוע דק העץ ניצבות חביות קרטון המשמשות בדרך כלל לשינוע כמויות גדולות של קפה, וכאן הן מתפקדות כשולחנות וכיסאות.

יש גם תערובות לקנות הביתה, פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
יש גם תערובות לקנות הביתה, פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו

בצריף, שבו עומלים בקדחתנות שני בריסטות, תמצאו שישה סוגים של תערובות קפה שמיוצרות ונקלות במיוחד עבור פפואה. תוכלו לרכוש את התערובות הביתה או לבחור מתוך שלוש תערובות, מאיזה יכינו את כוס הקפה שתשתו במקום (12 ש"ח להפוך קטן). משקאות הקפה יוגשו לכם עם מאפי הבוקר של מרגוזה, או עם פרוסה מהעוגות הבחושות של בוטיק סנטרל, לצד מבחר של כריכים (23־29 ש"ח), וכן מנת הבית שהיא קרואסון סלק וסלמון (28 ש"ח).

עוד כתבות שיעניינו אותך:

בתי הקפה הטובים בתל אביב

ניטרו – הדור הבא והטרנדי של הקפה

25 מקומות לוהטים בשוק הכרמל

אמנם לא בדיוק ברור אם מקור השם פפואה בעובדה שכל בית הקפה נראה כמו ירכתיי עץ של אוניה שתיכף מפליגה מפה לפפואה ניו גיני, או בגלל פולי הקפה הארומטיים בטעם פירותי של פפואה. בכל מקרה, אפשר לקבוע בוודאות שהדיוק, הידענות, והחשיבה ניכרים כאן בעיצוב ובתפריט והחוויה הכוללת משדרת "עשינו הכל בעצמנו ובמו ידינו". בעידן של רשתות, מדובר בחוויה חד פעמית נדירה.

הכנו במו ידינו, פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו
הכנו במו ידינו, פפואה. צילום: אנטולי מיכאלו

פפואה, גאולה 26 תל אביב, ראשון־חמישי 7:30־21:00, שישי 7:30־19:00