משולש פראי: בשלב כזה או אחר, אליאב יאלץ לבחור בין בר לטליה

מתי תלמד לבחור נכון? אליאב. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
מתי תלמד לבחור נכון? אליאב. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

לא יאמן, משולש האהבה המלאכותי שיצרו לאליאב באמת עבד, ועכשיו הוא תקוע בין שתיהן. בנתיים, ההקרדשיאנס הישראליות כבר לא, שרון יוצא מהמחבוא שלו, שחר לומד על בשרו מה זה להיות מנהיג והאח החורג מסמן את מרינה

3 ביולי 2022

26 ימים, 15 דיירים, ודיאנה טרננקו היא המודחת השלישית – מה שמפרק את צמד "הקרדשיאנס", ומסתבר שלא רק אותו. משהו בדינמיקה הסוערת ממילא של העונה הזו ממשיך להיסדק, פעם אחר פעם, במסגרת של מלחמת כל-בכל. לפי הרמזים של גיא זוארץ ולירון ויצמן, יכול להיות שהמגמה הזאת עלולה להתחזק.

ביצ וואנה רייד, אבל אי אפשר כי הודחה. דיאנה. "הא הגדול", צילום מסך/ רשת 13
ביצ וואנה רייד, אבל אי אפשר כי הודחה. דיאנה. "הא הגדול", צילום מסך/ רשת 13

דיאנה היתה זו שצעדה במדרגות היורדות הפעם – וסיימה את פרק האחיות בעונה הזו. בסופו של דבר, קשה להגיד שאילנה ודיאנה הותירו איזשהו חותם על העונה. לרוב הן היו די בצד, וכפי שנאמר בריקאפים הקודמים – הדבר היחיד שגרוע יותר מלהצטייר כ"איש הרע", הוא לא להיות קיים. תדמית רעה עוד אפשר לתקן (או שמתקנים עבורך, כמו במקרה של דיאן), אדישות היא המתכון הבטוח לסיום מוקדם של הדרך.

הפרידה מדיאנה היא קצת מוזרה, שכן היא מגיעה דווקא בסיומו של פרק שבו התפתחה דינמיקה די מעניינת וסוערת בינה לבין עוד נחבא אל הכלים – שרון בוניפוסי, שהוא בעיניי התעלומה של העונה הזאת. יש בשרון את כל מה שצריך, על הנייר, כדי לנצח באח הגדול – הוא בגיל המתאים אבל לא ילדותי, מביא ניחוח של פריפריה אבל לא מוגזם מדי, מתוחכם מאוד, ובעיקר מצליח להיות מצחיק בלי להיות בדיחה. רגעים גדולים כמו החיקוי (העצום) שלו לקאזם, או הדיאלוג הערמומי שלו מול דיאנה, לדעתי רק מעידים כמה פוטנציאל היה בדמות שלו, וכמה זה התפקשש ונחתך בעריכה. יכול להיות שדווקא העובדה שהוא שרד עד עכשיו, תאפשר לנו לראות יותר ממנו.

כמה פוטנציאל, כמה פספוס. שרון. "האח הגדול". צילם מסך/ רשת13
כמה פוטנציאל, כמה פספוס. שרון. "האח הגדול". צילם מסך/ רשת13

בנוסף, במוקד הפרק הזה והשבוע הזה של האח הגדול עמדו שתי דמויות טראגיות: הראשונה היא, כנראה, האיוב של העונה הזאת – אליאב, שקרוע בין שתי בחורות שהלב שלו נמצא ביניהן, וכל הזמן נמצא על הרצף הזה. בסופו של השבוע הזה, המטוטלת בהחלט זזה לכיוון של טליה, אחרי לא מעט מפגשים בין השניים – שהוציאו את בר מהכלים (ולא שצריך יותר מדי כדי שזה יקרה, כן?). לתוך המקרה הזה נכנס גם עיקרון פילוסופי: העובדה שאי אפשר למחוק קשר ישן, גם אם הוא מת ונקבר. שרגשות הם אף פעם לא בינאריים ואי אפשר לכבות אותן בסוויץ' אחד. אנחנו כנראה נזוז לא מעט בתוך המשולש הזה לאורך העונה, עד שהעונה תיגמר – או עד שהצופים יפרקו את אחת מהצלעות.

הדמות השנייה והטראגית עוד יותר בעיניי היא שחף. סימנתי את שחף כסוג של פייבוריט מתחילת העונה, בעיקר מתוך הזדהות רגשית. שחף בהחלט מאוד שונה בנוף של האח הגדול, שמלא באנשים מוחצנים עד אימה, בדמויות מודגשות היטב. ודווקא בגלל שהוא לא דמות מובחנת ו"מצוירת" מדי, התפקיד שהוא לקח על עצמו – להיות סוג של מנהיג בתוך הבית, מי שמנסה לשווא לארגן את הדבר הזה ולתת לו צורה – הפך להיות מאוד מתאים.

ממשה ועד משה לא נראה כמו שחף. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13
ממשה ועד משה לא נראה כמו שחף. "האח הגדול". צילום מסך: רשת 13

אבל כמו משה מול בני ישראל, גם את דיירי האח קשה להנהיג כשהעם לא רוצה להיות מונהג. כל הנסיונות שלו לפעול לטובת הכלל, ולייצר מבנה קוהרנטי שיחזיק מעמד, לא עוזרים כשהוא חוטף בליסטראות מהאנשים שלו (ספציפית דיאן, ששוב "מככבת" עם מונולוג מזעזע על הצורך 'להתעלל' בשחף). אם תרצו, יש כאן סוג של משל גם על מודל המנהיגות ב-2022, ואולי אפילו על חוסר היציבות הפוליטי שמככב במהדורות החדשות. שחף הוא נכון לעכשיו דייר חזק מאוד ואהוב מאוד, אבל אי אפשר לדעת מתי כובד האחריות הזה יירד מהכתפיים שלו – ויגרום לו לשבור את לוחות הברית.

ומי שממשיכה להתקדם חזק חזק אל עבר הניצחון, לפחות בעיניי, היא מרינה. עוד מישהי שהבינה היטב את הפורמט: המונולוגים המשעשעים שלה מרימים היטב לתרבות ה"טיקטוק" שהיא הביאה איתה מבחוץ, היא מעוררת אמפתיה, חמודה מאוד ובעיקר אמוציונלית ומאפשרת להתחבר לה לרגש. זה סוד הקסם שמאפשר לה לגעת, לדעתי, בכל מי שצופה; ואחרי שדניאל קצת יצא מתדמית ה"מאמי הלאומי" עם כמה ויכוחים חוצבי להבות (ו-ורידים בצוואר), אפשר להתחיל ולסמן פייבוריטית לניצחון. לפחות בינתיים.

לבכות זה גם טרנד טיקטוק? מרינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13
לבכות זה גם טרנד טיקטוק? מרינה. "האח הגדול". צילום מסך/ רשת 13

ועוד מילה: כנראה שאלה כללי המשחק בטלוויזיה מסחרית, בטח בשפיץ של הטלוויזיה המסחרית כמו "האח הגדול", אבל כמות הפרסומות באמת בלתי נסבלת. הפסקות של יותר משבע דקות, שלוש הפסקות פרסומות רק בשלב ההדחה, חסויות בכל צ'אנס אפשרי – ואם כל זה לא מספיק לכם, מגיע גם השלב הידוע בתכניות ריאליטי: השלב שבו ממטירים על המתחרים שקיות עם שלל מותגים (למרבה שמחתם), בשלב שבו אפילו אי אפשר להריץ קדימה.

וכל זה אפילו בלי להזכיר את הקידום העצמי חסר הבושה: את העובדה ש"רשת" לא ממש מצליחה עם פורמטים מלבד האח הגדול, אז היא דוחפת אליו כל תכנית אפשרית – מ"שנות ה-90", דרך "שף מתחלף" החדשה, ועד מהדורת החדשות שממשיכה להידחף פנימה גם בפינת האסקפיזם שיש לנו. בקיצור, לאחרונה הרשות השנייה השיקה לוגו מיוחד לתוכן שיווקי – לפחות לפי ההתנהלות של העונה הזאת, אולי כדאי להגדיל אותו ולהציב במרכז המסך.

לקריאת כל הריקאפים לאח הגדול