בין כוכבים: השבוע הבנו שהשפים הגדולים חוזרים. הנה הפרטים

a (צילום: עמית גירון)
a (צילום: עמית גירון)

ולחשוב שרק לפני שנה חששנו שהכל הולך פקקט: אנחנו עדיין לא נמצאים באמצע נובמבר, אבל כבר אפשר להכריז עליו כחודש הפתיחות הגדול של השפים המובילים. כל השמות והפרטים בפנים

14 בנובמבר 2021

נובמבר עדיין לא הגיע למחציתו וכבר עכשיו אפשר לקבוע שהוא נמצא השנה בסימן חזרתם של גדולי השפים. אנחנו לא מדברים על מה שכבר קיים ונוכח, או על תפריט ספיישלים מעניין כזה או אחר אלא על פתיחת מקומות חדשים ושאפתניים. וזה לא עניין של מה בכך, זוכרים שלפני רגע היו סגרים וכאלה, כן?

1. יובל בן נריה עושה מינימליזם שאפתני ב-a

החודש החל עם הסרת הלוט מעל המקום החדש והסופר שאפתני של שף יובל בן נריה, a, בקניון שבמגדל עזריאלי בשרונה, שבה הוא קורץ למינימליזם הסקנדינבי. התפריט לוט בערפל ואינו מופיע באתר. גם צילומי מנות כמקובל אין, אך אנו הצלחנו להשיג פרטים. החטיבה הפותחת, Bites, כוללת למשל בריוש ממולא טרטר טונה (32 ש"ח), "כריות" ממולאות קציפת קוג'י וכוסמת (18 ש"ח) ופלמידה לבנה כבושה עם רומסקו מיסו (28 ש"ח). ב־Firsts תמצאו למשל סלט ירוקים ומנקאי (58 ש"ח), ירק־על שבן נריה מעורב בפיתוחו כמנהל קולינרי של חברת האגרו פודטק הישראלית הינומן, מגדלת המנקאי; טמפורה ראש – לחי, מוח ולשון עם דלעת מותססת (74 ש"ח) ובשר סרטנים ופלפל שחור. קלמרי קוג'י בפלפל שחור (128 ש"ח), אודון בשר מפורק (128 ש"ח) ודג ים שלם עם לקט פטריות (108) ש"ח הם חלק מאגף המנות העיקריות. יש לציין שהאמור לעיל הוא רק על קצה המזלג.
a, דרך מנחם בגין 121 (מגדל עזריאלי שרונה), 074-7588818, שני-שבת 18:30-22:00. לפרטים נוספים

שף יובל בן נריה (צילום: אסף קרלה)
שף יובל בן נריה (צילום: אסף קרלה)

2. אסף גרניט נוסע לטבריה. דווקא לא בשבת

השף הממושלן אסף גרניט מצטרף גם הוא לטרנד בתי המלון. Lötte היא היהלום שבכתר במלון גלי כנרת בטבריה, מוסד שהוקם בשנת 1946 ונחשב לאחד ממלונות היוקרה בארץ. כל מי שנחשב למישהו הגיע לכאן: דוד בן גוריון (שאחת מהסוויטות נקראת על שמו), יצחק רבין, שמעון פרס, אנשי צבא בכירים וכן מלכים ונשיאים מחו"ל. התפריט דובר ירושלמית וטבריינית. לדוגמה: קובלה שמוגשת בצורות שונות גם בארוחת הבוקר ובבר שליד הבריכה; "חמוצים של מרים כפרה עליה"; חציל coal office על שם מסעדת הקבוצה בלונדון; בסטרומה בורי – בורי מיושן ופרוס עם תערובת תבלינים, זרעי עגבניה ושמן זית ראשון המסיק; וקיגל כרוב – ריבוע שחום ומפתה של שכבות עלי כרוב משוחות בשומן אווז עם פלפל שחור, ציר עוף כהה וקרם קשיו מלוח, מנה שלהערכתנו צפויה להגיע למעמד מנת דגל ולהשתכפל לפחות כמו פולנטה בצנצנת. המחירים נעים בין 18-56 ש"ח לפתיחים, 56-72 ש"ח לראשונות, 82-134 ש"ח לעיקריות.
לוטה, מלון גלי כנרת, שדרות אליעזר קפלן 1, טבריה, 04-6707070. לפרטים נוספים

לוטה במלון גלי כנרת (צילום יח"צ)
לוטה במלון גלי כנרת (צילום יח"צ)

3. חיים כהן מתכוון לקפוץ לבני ברק

מעט יותר קרוב אלינו, שף חיים כהן, שבדיוק חוגג עשור למסעדת יפו-תל אביב, לא קופא על השמרים. מכל המקומות הוא סיפר לנו שבחר לפתוח מקום חדש בבני ברק הקרובה. "בינתיים אני מוצא את עצמי עובד על מסעדה כשרה חדשה שתיפתח בספטמבר הקרוב בבני ברק, באזור מגדלי המשרדים שליד קניון איילון", סיפר לנו בשבוע שעבר, אה, אבל זה לא הכל. הנה מה שעוד אמר: "אני עובד גם על העברת קפה פיצי לחלל גדול יותר בסמוך למקום הקיים, על קונדיטוריה ועל מאפיית לחם במשרדי מיקרוסופט, ובעוד שנתיים וחצי אני פותח מסעדה בדיזנגוף 99. כנראה שלא הבנתי את משמעות המילה לצמצם (צוחק). אם הייתי הולך לבית ספר כמו ילד נורמלי אולי הייתי מבין".
יפו־תל אביב

חיים כהן. צילום: ירון ברנר
חיים כהן. צילום: ירון ברנר

4. אייל שני עובד על מסעדה כשרה במלון דבורה

וגם שף אייל שני, האיש והעגבניה ממשיך בענייניו. לנו נודע שהוא עובד בימים אלה על פרויקט משותף עם רשת מלונות בראון במלון דברה בבן יהודה. המסעדה החדשה, שתיפתח בשבועות הקרובים, היא סניף של מסעדת מלכה. "אייל יביא את הקולינריה ואנחנו נביא בר שיקבל אוכל מהמסעדה, עם הסטייל והאווירה והטוויסט האלכוהולי שלנו", אומר אורן ישולה, מבעלי חברת OTH, חטיבת האירוח וההסעדה של רשת בראון. מלכה בדברה בראון היא עוד פרק בשיתוף הפעולה של OTH עם שפים מובילים בארץ. עם מאיר אדוני הקימה הקבוצה את הבר-מסעדה מלי מלו במלון בובו, ולאחרונה הושק שיתוף פעולה עם שף תומר אגאי (סנטה קתרינה) במסעדת צ'נה. כמו כן, שף בכיר מתל אביב עומד לקראת חתימת חוזה עם הרשת לפתיחת מסעדה אחות כשרה במלון JLM בירושלים.
לכל המתכונים של אייל שני ב"השולחן"

אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון
אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון

5. זוכים שוב בטוטו

אמנם דיווחנו על זה לקראת סוף החודש האחרון, אבל לגמרי אפשר לכלול ברשימה הזו את טוטו שצפויה לחזור בקרוב. תאריך מדויק עדיין אין לנו, אבל אנחנו נסמכים בביטחון רב על השף ירון שלו שהודיע שהוא מחפש עובדים וגם סיפק הצצה למטבח החדש. הבשורה המשמחת מגיעה לאחר יותר משנה וחצי שבה המסעדה עמדה מלכת. כמו כל ענף הקולינריה גם טוטו נסגרה ב-15 במרץ 2020, עם פרוץ הקורונה.
טוטו, ולמתכון לטורטליני של טוטו, מתכון לניוקי ערמונים ומתכון למילפיי ערמונים

המטבח של טוטו. מתוך אינסטגרם
המטבח של טוטו. מתוך אינסטגרם