טור דה פראנס: הארוחות המסקרנות בשבוע הקולינריה הצרפתית

17 שפים מצרפת, עטורי כוכבים ומצנפות, יתארחו אצל 13 שפים מקומיים בשבוע הקולינריה הצרפתית שיוצא לדרך בפעם השישית. המדריך לארוחות המסקרנות בתל אביב ומחוץ לה

מנה של פייר מנו. צילום: Philippe Martineau
מנה של פייר מנו. צילום: Philippe Martineau
30 בינואר 2018

שבוע הקולינריה הצרפתית בישראל יוצא לדרך בפעם השישית וייערך בשבוע הבא בתל אביב ומחוץ לה. השנה יתמקד הפסטיבל באזור איל דה־פראנס, שבירתו פריז. אלו הארוחות המסקרנות באירוע שיערך בין התאריכים 5.2־8.2 ויכלול מלבד הארוחות (שיתקיימו בימים שני־רביעי) גם כיתות אמן ופעילות חברתית של השפים והקונדיטורים בקהילה. בון אפטיט.

1. פלורה מיקולה מתארחת ביפו תל אביב

השף פלורה מיקולה (Flora Mikula), בעלת שתי מצנפות מגו־מיו, נחשבת לאחת השפיות הטובות בצרפת ולאחת מהמצטיינות ביותר בתחום הבישול של פרובנס באירופה כולה. מיקולה האנרגטית תתארח במטבח של השף חיים כהן ממסעדת יפו תל אביב. עם הידיים של כהן והצרפתיות של מיקולה, תנו לקסם לעשות את שלו.

קינוח מרון גלאסה של פלורה מיקולה. צילום באדיבות שגרירות צרפת
קינוח מרון גלאסה של פלורה מיקולה. צילום באדיבות שגרירות צרפת

יפו תל אביב

2. רוגי דיה מתארחת באואזיס

השפית רוגי דיה (Rougui Dia) ממוצא סנגלי מתמחה במטבחים סנגליים, הודיים וקאריביים, נוסף לידע פנומנלי במטבח הצרפתי. שיתוף הפעולה של דיה עם השפית הישראלית־קליפורנית רימה אולברה במסעדת אואזיס עתיד להיות שוצף.

קינוח של רוגי דיה. צילום באדיבות שגרירות צרפת
קינוח של רוגי דיה. צילום באדיבות שגרירות צרפת

אואזיס

עוד כתבות שיעניינו אותך:

10 הקרואסונים הכי טובים בתל אביב

קינוחים מושחתים על בסיס קרואסון

3. מהדי קאראמן מתארח בשילה

השף מהדי קאראמן (Mehdi Karamane), בעל כוכב מישלן ושתי מצנפות מגו־מיו ממסעדת Les Fables de la Fontaine ושף לשעבר של מסעדת Jules Verne הממוקמת במגדל אייפל בפריז, עובד בהשראת אלן דוקאס. קאראמן יתארח במטבח של השף שרון כהן ממסעדת שילה. המשותף לשניים אלה הוא חיבור עוצמתי לדגים – מה שהופך את האירוע לאטרקטיבי במיוחד לחובבי המנות מהים.

שילה

4. גיום איסקנדר מתארח בבראסרי

השף גיום איסקנדר (Guillaume Iskandar) בעל כוכב מישלן ושתי מצנפות מגו־מיו, שהשכיל בל'ארפז' ואצל אלן פסאר, נחשב לשף שעושה מטבח פשוט ובכל זאת מצליח להפתיע בכל פעם מחדש. איסקנדר יתארח במטבח של השף אופיר דביר בבראסרי לחוויה חד פעמית לגמרי.

שף גיום איסקנדיר. צילום:

בראסרי

5. סילבסטר ווהיד מתארח בפופינה

השף סילבסטר ווהיד (Sylvestre Wahid) ממסעדת Sylvestre Wahid  ו־Brasserie Thoumieux, בעל שני כוכבי מישלן וארבע מצנפות מגו־מיו. ווהיד, ממוצא פקיסטני, ידוע כמי שעסוק בחיבור של חומרי הגלם לטבע. הוא יתארח במטבח של השף אוראל קמחי ממסעדת פופינה. השילוב בין השפים למסעדה עתיד ליצור חוויה צרפתית באופן קיצוני.

שף סילבסטר ווהיד. צילום: Stéphane de Bourgies
שף סילבסטר ווהיד. צילום: Stéphane de Bourgies

פופינה

6. פייר מנו מתארח באוליב ליב

השף פייר מנו (Pierre Meneau) בעל שתי מצנפות מגו־מיו, יתארח במטבח של השף הישראלי איטלקי Michele Bozzetto ממסעדת Olive Leaf במלון שרתון תל אביב המציג תפריט ים תיכוני. נראה איך שני השפים מתמודדים עם האתגר הקשה מכל, הכשרות.

שף פייר מנו. צילום: Philippe Martineau

אוליב ליף

עוד 3 ארוחות מחוץ לעיר:

ירושלים | יאן לנה מתארח בפרה על הגג

השף יאן לנה (Yann Lainé) בעל שני כוכבי מישלן – השף של מסעדותיו של השף הצרפתי מישל רוסטנג (Michel Rostang) – יתארח במטבח של השף שלום קדוש ממסעדת פרה על הגג שבמלון לאונרדו.

פרה על הגג, המלך ג'ורג' 47 ירושלים (מלון לאונרדו), 6298666־02

זכרון יעקב | ג'וליאן רושטו מתארח באורטריו

השף ג'וליאן רושטו (Julien Rocheteau) בעל כוכב מישלן ושלושה מצנפות מגו־מיו, יתארח במטבח של השף גיל אבירם ממסעדת אורטוריו שבמלון אלמא.

אורטריו, יאיר 1 זכרון יעקב (מלון אלמא), 6300110־04

באר שבע | מתיו מואטי מתארח בכרמים

השף מתיו מואטי (Mathieu Moity), בעל שתי מצנפות מגו־מיו יתארח אצל השף סהר רפאל ממסעדת כרמים.

כרמים, דרך הגורן סגולה, 8505859־08