נת"ע תסיר הלילה את גדרות הרכבת הקלה בשדרות ירושלים

סוף סוף נגמר. עבודות הרכבת הקלה בשד' ירושלים ב-2019 (צילום: שלומי יוסף)
סוף סוף נגמר. עבודות הרכבת הקלה בשד' ירושלים ב-2019 (צילום: שלומי יוסף)

בתום שלוש שנים של עבודות, שגררו איתן תקופה מאתגרת לתושבי ולעסקי הרחוב, הלילה שדרות ירושלים תהפוך באופן רשמי למדרחוב החדש ביותר של תל אביב-יפו. עכשיו לזה אנחנו קוראים לשחרר את ירושלים

14 בספטמבר 2022

השקת הקו האדום של הרכבת הקלה אולי תתאחר קצת (או יותר מקצת), אבל בינתיים עוד פרק בעבודות מסתיים עם חדשות טובות לכל תושבי צפון יפו, דרום תל אביב וגם לאחרים: העירייה הודיעה כי הלילה (רביעי, 14.9) חברת נת"ע תסיר את הגדרות בשדרות ירושלים בין הרחובות אילת לארליך בתום שלוש שנים של עבודות, חפירות וחסימות. השדרה החדשה, שהרכבות הקלות כבר מבצעות בה נסיעות מבחן זה זמן מה, תפעל כמדרחוב שלאורכו יעבור הקו האדום (הרכבת הקלה) ושביל אופניים – והרחוב הפקוק בעבר יהיה סגור מעתה ואילך לתנועת כלי רכב למעט הרכבת וכלים דו-גלגליים בשביל האופניים. זו גם תהיה נשימת חמצן קריטית בחשיבותה עבור העסקים לאורך הרחוב, שנאבקים על קיומם במשך שלוש השנים האחרונות, שהנחיתו עליהם מכה כפולה – גם החפירות וגם הקורונה.

"אחרי כשלוש שנים בהן השדרות היו סגורות ומסוגרות, אנחנו מתחילים לקצור את הפירות", מסר ראש העיר, רון חולדאי. "מדובר באחד השלבים הסופיים טרם התחלת הפעלת הרכבת הקלה בשדרות המרכזיות וההיסטוריות של יפו בעוד כחודשיים. בזמן העבודות על הרכבת, עשינו לשדרות ירושלים מתיחת פנים – שידרגנו את הרחוב וריצפנו מחדש, החלפנו תשתיות תת קרקעיות וחידשנו את תאורת הרחוב".

>> הרכבת הקלה בשבת מתקרבת? הממשלה מעבירה את הכדור לחולדאי
>> איפה המטרו: אני רוצה לנסוע ברכבת התחתית של תל אביב

הקו האדום מוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והוא יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים העתידיים שיוקמו. הרכבת הקלה בקו זה תצא מהתחנה המרכזית בפתח תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. היא תעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע  (רשימת התחנות בעיר: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת). אבל עד שיתחיל לפעול, כבר בסוף השבוע הזה יהיה אפשר לעשות סיבוב בכורה במדרחוב החדש ביותר בעיר – שזה, כנראה, הטרנד העירוני החם ביותר כרגע.