איציק הגדול מציג: שווארמה שאין כמותה בכל העולם

כמה כמה? שווארמה וואגיו. איציק הגדול (צילום רון בובליל)
כמה כמה? שווארמה וואגיו. איציק הגדול (צילום רון בובליל)

איציק הגדול פותח שווארמה עם סיח מבשר וואגיו, וזה כל מה שאנחנו זוכרים דוקטור. מסעדת הבשרים המיתולוגית מתרחבת לשוק המתפוצץ של גילופי הבשר בפיתה, ובקרוב יש לנו מתמודדת חדשה, מיוחדת ויקרה (כן, מה לעשות) לתואר השווארמה המצטיינת של תל אביב

23 באוגוסט 2022

עם פתיחת השווארמה של הבסטה חשבנו שזהו, המנה האולטימטיבית כבר כאן ואין יותר לאן לשאוף בתחומי שווארמת העלית. אז חשבנו. עד ששמענו על פתיחת השווארמה של איציק הגדול. מסעדת הבשרים עם ויטרינת היישון המרשימה פותחת שווארמיית בוטיק וכבר אמש חולקו טעימות לעוברים ושבים. אנו כאן כדי לספק את מלוא הפרטים והשומן.

מבט ממעוף הסיח. שווארמה איציק הגדול (צילום רון בובליל)
מבט ממעוף הסיח. שווארמה איציק הגדול (צילום רון בובליל)

דוכן השווארמה החדש שייפתח בשבוע הבא (1.9) נוחת במפתיע, אבל בפועל, העבודה עליו נמשכת כבר שנה. "לפני הרבה שנים איציק התחיל משווארמה באמסטרדם ועבורו זו סגירת מעגל", אומר בן אסולין, שותפו של איציק לוזון. "הייתה לנו הזדמנות טובה למצוא נכס סמוך למסעדה עם חזית לשדרה ואנחנו רוצים להביא את השווארמה הטובה ביותר בתל אביב".

>> ולחשוב שרק לאחרונה מצאנו שווארמה שעשויה לקחת את התואר
>> מסתובבות בעיר: השווארמות הכי טובות בתל אביב

כדי להשיג את המטרה הנעלה יוצבו במקום לא פחות משלושה שיפודים: שווארמה וואגיו ("אני לא יודע אם יש דבר כזה בעולם בכלל. הטעם נדיר"), שווארמה הודו נקבה וכבש ושיפוד שלישי המיועד לספיישלים, לשווארמה כבש אמיתי ולתערובת בשר וכבש. להדגשת טעמו של הבשר ואיכותו תקבלו את השווארמה כמות שהיא, ללא צ'יפס ותוספות. הפיתה גם היא מתוצרת בית. אסולין מספר כי לאחר בדיקות רבות שבהן לא נמצאה פיתה באיכות גבוהה מספיק ובייצור יציב, הוחלט לייצר אותה אין האוס – החל משלב הבצק ועד לאפייה.

איציק העוד יותר גדול (צילום רון בובליל)
איציק העוד יותר גדול (צילום רון בובליל)

>> נפלה דושפרת ראשנו: חנן מרגילן עוברת לפעול בצהריים בלבד

מבחינת תמחור צפויה המנה לשאת תג מחיר "מהגבוהים בעיר לשווארמה". עבור לקוחות המסעדה, שהיא למעשה סטייק האוס בוטיקי לכל דבר ועניין, אין בכך משום הפתעה. כל השאר, ואנו ביניהם, נהיה שם כדי לטעום, להשוות לשאר המתחרות ולענות על השאלה שראויה לפתוח מהדורות חדשות: האם נמצאה מועמדת חדשה לתואר השווארמה הטובה ביותר בתל אביב.
שדרות ירושלים 2, יפו, ראשון-חמישי ושבת, החל מ־1.9