וולקאם טו איזראל: הנה הבינג' שכל תל אביב חיכתה לו

הכי הרבה לב שראיתם בסיטקום מזה שנים. "שיט'ס קריק" (צילום: יחסי ציבור)
הכי הרבה לב שראיתם בסיטקום מזה שנים. "שיט'ס קריק" (צילום: יחסי ציבור)

זה לקח אמנם שש שנים, אבל הסיטקום "שיט'ס קריק" סופסוף מגיעה לארץ תודות לזכייתה הגורפת בפרסי האמי. היא חמודה, היא שנונה, היא אנושית מאוד והיא תציל אתכם בסגר הבא \\ ביקורת טלוויזיה

9 בפברואר 2021

יום אחד מחפש אדם מה לראות ומקבל מייל נרגש מ-HOT על סידרה חדשה. זאת אומרת, היא חדשה פה בארץ, אבל קיימת מ-2015. 2015! מה זה פה? אנחנו בגולאג? האם השנה היא שוב 1995 ואני צריך לחכות שנה שלמה בשביל שמישהו יואיל בטובו לשים את גלגלי הפילם של "באטמן לנצח" על אוניה ולהשיט אותה אל בית הקולנוע הקרוב לביתי? הנוסטלגיה כה קשה שאנחנו מחפשים כל תוכן שנעשה לפני הקורונה ובדרך נס לא נצרך?

הסדרה המדוברת היא "שיטס קריק" (שם שלא מתרגם כל כך טוב, אבל אם "דוסון קריק" הצליחה בארץ אז למה לא) והיא כבר עשתה את סיבוב הפרסום שלה בעולם. יש מצב ששמעתם עליה כשזכתה בפרס האמי בתור הקומדיה הטובה ביותר. אולי ראיתם אפילו את הרגע בגיא פינס ותהיתם לעצמכם – מה עושה האבא מ"אמריקן פאי" על הבמה ואיך זה שהגבות שלו רק הולכות ומשתבחות עם השנים? והנה, רק עכשיו, מישהו ניאות להביא לנו את הסידרה לארץ המובטחת.

אז כן, זה יוג'ין לוי. לקהל בארץ הוא אכן מוכר בעיקר מ"אמריקן פאי", שיעור החינוך המיני הגרוע בהיסטוריה שהפך דור שלם לחרמנים דוחים. גם הוא חשב שהתפקיד ירדוף אותו לקבר, אבל אז הוא ובנו, דן לוי, החליטו לנסות לכתוב ולהפיק בעצמם סדרה כשהבינו שההמתנה לתפקידים טובים הולכת להימשך שנים רבות. כמה רשתות אמריקאיות ויתרו על הסידרה (כולל HBO) והשניים מצאו את עצמם עורקים צפונה, ומפיקים את "שיט'ס קריק" בקנדה מולדתם, לא עלינו. 

וכך, הרחק מעינה של הוליווד, הם כתבו ושיחקו בסדרה על משפחה עשירה שבין לילה מאבדת את כל כספה ונזרקת מביתה עמוס החדרים. המקום היחיד שבו הם יכולים לעבור לגור הוא הנכס היחיד שנשאר בבעלותם, עיירה בשם שיט'ס קריק שנקנתה כבדיחה בגלל שמה. בעיירה הם מקבלים שני חדרים במוטל דרכים מוזנח ומגלים ישוב משעמם וחסר חן, שתושביו הם האנשים המסכנים שלא הצליחו לברוח.

סדרה של שחקנים ולמען שחקנים. "שיט'ס קריק" בעונה הראשונה (צילום: יחסי ציבור)
סדרה של שחקנים ולמען שחקנים. "שיט'ס קריק" בעונה הראשונה (צילום: יחסי ציבור)

העונה הראשונה של הסדרה חלפה בלי הרבה תשומת לב, וכך גם העונה השנייה. בארצות הברית גילו אותה רק לאחר שהיא נקנתה על ידי נטפליקס והפכה ללהיט מפתיע בשירות הסטרימינג. אחרי הזכייה באמי היא הפכה לסדרה הנצפית ביותר בסטרימינג בארצות הברית. יוג'ין ודן עבדו קשה ויצרו סידרה קטנה וצנועה, שהיא לא עוד "אירוע טלוויזיוני" כמו שכולם כל כך אוהבים למכור לנו היום. סתם קומדיה חמודה ושנונה, בלי הרבה רעש וצילצולים. סדרה אנושית מאוד על אנשים צעקניים שבטוחים שהם מרכז העולם ומגלים שמלבד הכסף לא היה להם דבר. ההצלחה הביאה לה בסופו של דבר גם הכרה מהממסד ההוליוודי. 

למרות שהפרמיס שלה יכול להרגיש דומה ל"משפחה בהפרעה" האגדית, אל תצפו לעוד משפחת בלות'. "בהפרעה" היתה סדרה של כותב, כולה זיקוקי דינור של דיאלוגים מהירים וקצב בדיחות מטורף. היא רצתה להרשים והיא עשתה את זה. "שיט'ס קריק" היא סדרה כמעט בלי יומרות. היא נוצרה על ידי שחקנים ולכן הדבר הראשי שמניע אותה ומה שהכי מעניין אותה אלה הדמויות שלה. היא נוצרה כדי להיות משעשעת, אבל גם כדי לתת לשחקנים שלה רגעי חסד.

אל יוג'ין ודן לוי מצטרפות קת'רין אוהרה הנפלאה (עוד מישהי, כמו יוג'ין לוי, עם תפקיד בלתי נשכח בסרט שמיליונים גדלו עליו – "שכחו אותי בבית" – והאפיל על הקריירה שלה) ואנני מרפי שמשחקת את האחות, שהפכה לתגלית הגדולה של הסדרה. לעומת "משפחה בהפרעה", "שיטס קריק" היא סידרה בלי הרבה ציניות. המשפחה יכולה להיות כמעט בלתי נסבלת בהתחלה, והעיירה מתגלה לחלוטין כחור התחת שאתם יכולים לדמיין שאפשר למצוא בארצות הברית, וויט טראש על אמת. ובכל זאת, בלי הרבה קיטש ובלי להרגיש מלוקקת, "שיט'ס קריק" היא סדרה שרוצה לראות את הדמויות שלה גדלות ומתבגרות – ומצליחה בכך. 

הוט תשדר את הסידרה, על כל חמש עונותיה, מדי יום חול בתשע, בערוץ HOT3. אבל יותר חשוב – היא תעלה בכל יום ראשון עונה שלמה לשירות ה-VOD שלה. זה טוב, כי מדובר בסדרה שכיף מאוד לראות בבינג'. היא מספיק קלילה, אבל לא קלילה מדי בשביל שתרגישו כאילו אכלתם רק חטיפים הערב. היא משעשעת יותר מאשר שהיא מצחיקה אבל בין הפרקים מתחבאים גם כמה רגעים גדולים. היא דורשת את הזמן שלה, אבל היא יכולה להיות מאוד מספקת. ועם זה שנראה שאנחנו לקראת סגר רביעי או חמישי, סדרות חכמות עם לב שדורשות זמן וטובות לבינג' זה כל מה שאנחנו צריכים (וכל מה שנקבל).