"גירושים זה תאונת רכבות חזיתית, לוקחים משהו שלם ומפרקים אותו"

שירז טל (42) דוגמנית, שחקנית ומנחת טלוויזיה, נחשפת בפרויקט מיוחד

שירז טל. צילום: ניר אריאלי
שירז טל. צילום: ניר אריאלי
28 בספטמבר 2017

אני אוהבת להיות בשליטה, לשלוט בכל מה שקורה סביבי בכל הרבדים השונים של חיי. התגרשתי לפני תשע שנים וזה לימד אותי לשחרר הרבה דברים. גירושים זה תאונת רכבות חזיתית, לוקחים משהו שלם ומפרקים אותו. בהתחלה אתה נורא כועס, עצוב, מאשים, אבל עם הזמן הדברים האלו הושלו ממני בהדרגה. למדתי לשחרר את השליטה המטורפת, למדתי להסתכל על האחריות שלי בתוך התהליך ולשאול איך אני מתקדמת, וזה דבר מדהים.

כשאת גרושה את לא יכולה לשלוט בכל מה שקורה עם הבן שלך, יש גם אבא שמטפל בו. אני למשל מנהלת סדר בית בצורה מסוימת ובגירושים אי אפשר לשלוט מה קורה אצל הגרוש, מה סדר היום או מתי הילד הולך לישון. אלו דברים קטנים שאנחנו הרבה פעמים מבזבזים עליהם המון זמן וכעסים, ולמדתי שאם אני משחררת הכל בסדר, לא קרה שום דבר. השחרור הזה הקל עליי, הוא נתן לי מרווח נשימה. הבנתי כמה זה מיותר – הכעס, ההאשמות, כל הדברים שאנחנו נוהגים להפיל על אחרים ושוכחים את עצמנו. פעם היה לי קשה עם עצמי, הייתי מלקה את עצמי המון, ולמדתי לסלוח, להיות שלמה עם הבחירות שלי.

[tmwdfpad]לחשיפות נוספות:
לירז צ'רכי
אסי לוי
דורית רביניאן
יובל שרף
חנה מיננקו
אפרת גוש
תאלין אבו חנא
אורנה בנאי

צריך המון אומץ כדי להתגרש, ואני אומרת את זה לכל אחת שעומדת במקום הזה. צריך המון אומץ כדי לשפר את החיים שלך ולהחליט שאתה רוצה לחיות בצורה אחרת, שיותר טובה לך ויותר מתאימה לך. התחושה בהתחלה הייתה שניפצתי איזה חלום. התערערה לי הקרקע מתחת לרגליים. אבל אם כבר לעבור דבר כזה אז עדיף ללמוד מה שאפשר על עצמך, להסתכל פנימה, להתקדם, להיבנות מהחוויה הזו בצורה טובה יותר. יש אנשים ששנים מדברים על אכלו לי, שתו לי, מתעסקים בזה ולא ממשיכים הלאה וזה חבל. אני לא כזו, אני פייטרית, הולכת עם הפנים קדימה. אנחנו צומחים ממשברים. ככה אנחנו מתקדמים.