הדרך לאושר: השף שהתאהב במרק וצימח כנפיים (ברוטב חריף)

כנפי עוףבתאילנדית בהר סיני (צילום: שלומי יוסף)
כנפי עוףבתאילנדית בהר סיני (צילום: שלומי יוסף)

"איפה השפים אוכלים", מדור חדש ובו שפים ומסעדנים מרימים למסעדות ולמנות האהובות עליהם ושורדים את המשבר יחד. והשבוע: בנצי ארבל (מפגש אושר, סופלייר) שמפרגן לתאילנדית בהר-סיני, רודף אחר המתכון לבויאבז של רושפלד, ומשוכנע שעוד יגיעו ימים טובים לענף

4 בינואר 2021

איפה השפים אוכלים \\ בנצי ארבל בתאילנדית בהר סיני

"לא יוצא לי לאכול הרבה בחוץ לאחרונה", מודה השף בנצי ארבל (מפגש האושר). מקומות בטייק אוויי לא רלוונטיים כרגע, ומתוך מעט המשלוחים שהזמין הוא נוקב בתאילנדית בהר סיני. "כשאין סגר אני אוכל אצלם קבוע בעיקר כנפי עוף שהרגע יצאו מטיגון. זה הדבר הכי טעים בעולם. הכנפיים עצמן אינן חריפות ויש עליהן עלי קפיר ליים שמוסיפים טעם. הן מוגשות עם שני סוגי רטבים שמכינים במקום, חריף וחריף יותר. זו מנה שכיף לאכול בידיים ולהתלכלך. עם סטיקי רייס וסום טאם מתקבל השילוש המושלם".

בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)
בנצי ארבל בסופלייר (צילום: שלומי יוסף)

איפה השפים אוכלים: מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) עף על ההמבורגר של ברווזי
איפה השפים אוכלים: עידן פיינבורג (פנדה) מתגעגע למן טן טן

בשעה ששפים מחשבים קיצם לאחור ומסעדות נסגרות (רק אתמול דיווחנו על סגירת פיצרון הוותיקה), ארבל פורח. פלאפל האושר פועל בשעות הערב כמסעדה איטלקית בשם כפרה מיו, ולפני פחות מחודשיים הושקה מרקיית סופלייר בכיכר רבין. תוך כדי הסגר השלישי הוא פותח סניף נוסף לספוט המרקים בשוק הפשפשים. "לא נלחצתי מפתיחת מקום באמצע הקורונה כי סופלייר מוכיח את עצמו בטירוף", הוא מסביר.

"בגלל אסטרטגיית המשלוחים אנשים חוזרים שוב ושוב". מה הפשט? אפשר להזמין רק סוג אחד של מרק שמשתנה לאורך היום. נניח שנכנסתם לאפליקציה לבצע הזמנה וראיתם רק מרק חרירה. ריפרוש קל והרי האופציה מתחלפת למרק כתום. "זה משאיר את הנחשקות. אנחנו כבר כל כך הרבה זמן במצב הזה, שנוצר שינוי בתודעה ובצריכה. מי ששולח את כל האוכל שלו במכה עלול להיתפס בקרב קהל חדש כמי שמגלה את כל הקלפים. צריך לשמור משהו בסוד, כמו שלא מראים את כל הביצועים בדייט ראשון".

המרקייה החדשה דומה לחללית האם, למעט שינויים קלים בתפריט. למוליגטוני, מרק עגבניות ריזוטו ומרק כתום, מצטרפים מיניסטרונה ומרק שעועית ובשר, וכנראה הבויאבז המיתולוגי של רושפלד. "אני בדיוק במגע איתו שייתן את נשמתו", צוחק ארבל. "זה לא איזה גימיק. אנחנו חברים טובים ואמרתי לו שאני חייב את המתכון שלו".

תל אביב קיבלה את סופלייר בחיבוק?
"אנשים אוהבים מרק בטירוף. לא בטוח שאם הייתי פותח מקום שמוכר רק סלמון – הפרגית של הדגים בעיניי – הוא היה עובד, אבל מרקים הולכים מצוין. יש בעיר המון מקומות שמוכרים מרקים מסוגים שונים אבל סופלייר נותן חוויה יותר בוטיקית עם שקית ממותגת, ולא סתם שקית ניילון. פתאום יש מרק שהוא בסטייל, כמו הגל השלישי של הקפה. יעני ספשיאלטי סופ".

מרק עוף וקרפלעך, אבל ממותג. סופלייר (צילום: שלומי יוסף)
מרק עוף וקרפלעך, אבל ממותג. סופלייר (צילום: שלומי יוסף)

איך תיראה לדעתך סצנת המסעדות ביום שאחרי הקורונה?
"יהיה פחות כסף, מצב הרוח הכללי יהיה אולי פחות טוב ויהיו פחות עסקים, אך מי ששרד יצליח. יותר ויותר עסקים לא שורדים והחלל מתמלא בדברים חדשים שלרוב לא מספקים את הסחורה. עסקים שנפתחים עכשיו פועלים בכלכלת קורונה וכנראה לא יעמדו במבחן הזמן. עסקים שקמו לפני הקורונה והצליחו לשרוד יהיו חזקים בסוף הדבר הזה. בסוף הכול יתאזן והתחום יהיה במצב טוב יותר מאשר ביום פרוץ הקורונה".