יפו משתדרגת: התיכון החברתי עובר לאחד המבנים הכי יפים בעיר

משכנו החדש של התיכון החברתי. בית אבולעפיה ביפו (צילום: יחסי ציבור)
משכנו החדש של התיכון החברתי. בית אבולעפיה ביפו (צילום: יחסי ציבור)

כשלוש שנים לאחר שהחל לפעול בתפיסת לימודים חדשנית וייחודית, התיכון החברתי של תל אביב-יפו צומח ועובר לבית אבולעפיה היפואי עם הפנים לים ולאוכלוסיה המקומית. מנהל התיכון, אלעד פלג: "אנחנו כבר מזהים את הפוטנציאל הטמון במעבר ליפו"

יפו אינה ידועה בריבוי מוסדות החינוך שלה. למעשה, למעט קריית חינוך יפו (עירוני ז'), בית הספר הדמוקרטי-הפתוח ובית הספר "קהילה" הצומח ו"מוזות" האמנותי-אקסטרני, יש מעט מאוד מוסדות אליהם תושב יפואי צעיר יכול לפנות עם הגיעו אל גילי חטיבת הביניים ומעלה. כעת מצטרפת אל ההיצע האלטרנטיבי תוספת חשובה ומבורכת: התיכון החברתי שהחל לפעול סמוך לגן מאיר לפני כשלוש שנים הולך ומתפתח, וקובע את משכנו החדש באחד הלוקיישנים היפים ביפו, הלוא הוא בית אבולעפיה המשופץ בטיילת מפרץ שלמה (לא לבלבל עם בית אבולעפיה הממוקם בנווה צדק ובו התגורר ש"י עגנון).

מהתיכון החברתי נמסר כי במיקום החדש ימשיך התיכון לפעול לפי ערכיו שהם חיבור לקהילה, מעורבות חברתית ואיכות סביבה. יחד עם המעבר ליפו צפוי התיכון לצמוח ולפתוח כיתות נוספות שיפעלו על פי תפיסת הלימודים החדשנית בו, לפיה התלמידי שותפים במגוון תחומי אחריות בשגרת התיכון: החלטות לגבי תכני הלמידה שנעשית באמצעות פרויקטים חברתיים, אחריות אישית ואחריות חברתית של התלמיד בתיכון ובקהילה, ולימוד משוחרר מלחץ מבחנים, במערכת שעות דינמית, ללא צלצולים, ובאווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר. הלמידה מתמקדת בהקניית ערכים חשובים שמיושמים בחיי היום יום כמו: מעורבות חברתית, איכות סביבה, סובלנות וקבלת השונה.

מאמינות לך.החניכיםות והמחנכיםות בתיכון החברתי ת"א-יפו לא יכלו לשבת בשקט אל מול המקרים של תקיפה מינית ואונס שנחשפו השבוע בתל אביב.אנחנו איתך – מאמינות לך.#מאמינהלך #דילאלימותנגדנשים

Posted by ‎התיכון החברתי ת"א יפו‎ on Thursday, December 16, 2021

התיכון החברתי מבוסס על כיתות של עד 25 תלמידות ותלמידים, כששני המחנכים של הכיתה יוצרים קשר אישי משמעותי המאפשר הכרות מעמיקה עם החוזקות והחולשות של כל תלמיד ועם תחומי העניין שלהם. הקבוצות הקטנות ואופני הלמידה המגוונים מקדמות דיאלוג ושיח, וההערכה של התקדמות התלמידים נעשית על בסיס תוצרי פרויקטים ותהליכי הערכה מקדמת למידה.

מנהל התיכון במשותף, אלעד פלג, מסביר כי "אמנם המעבר ליפו הוא לא מיוזמתנו אלא עקב אילוצים עירוניים, אבל עיריית תל אביב-יפו העמידה לרשותנו חלופה מדהימה ואנחנו כבר מזהים את הפוטנציאל הטמון במעבר ליפו. התיכון גדל מאוד בשנתיים האחרונות מאז שנפתח וכל שנה מצטרפים עוד ועוד חניכים חדשים שזה מרגש, משמח ומניע את העשייה החינוכית שלנו קדימה. המעבר ליפו מזמן לנו מפגש והיכרות עם סביבה חדשה המאפשר לייצר מעורבות קהילתית עם בשכונה על ידי פעילויות חברתיות מחוץ ובתוך התיכון. כל אלו יחד עם הכיתות החדשות שנפתחו בתיכון- יאפשרו לנו לפתוח את השנה החדשה בסימן התחדשות ודרך חדשה ומשותפת עבורנו הצוות, ועבור התלמידים וביחד ניצור את המרחב החינוכי, הלימודי והחברתי הטוב ביותר עבורם".

>> שלום כיתה י"א: המנהל שמוותר על ציונים כדי לראות ילדים