הפתרון של מוזיאון ישראל למכת הגניבות מהתערוכה של איי וייווי

המבקרים הישראלים לא מצליחים לשמור את הידיים שלהם בכיסים, וחומדים את הגרעינים של האמן הסיני המצליח. במוזיאון החליטו ללכת לקראתם. בערך

איי וייווי (צילום: יח"צ)
איי וייווי (צילום: יח"צ)
12 בספטמבר 2017

מוזיאון ישראל מצא דרך מקורית להתמודד עם מכת הגניבות מהתערוכה של איי וייווי. בחודשים האחרונים, מאז עלתה התערוכה המדוברת של האמן הסיני במוזיאון ישראל, מתמודד המוזיאון עם תופעה שחוזרת על עצמה: המבקרים, שנתקלים בגרעינים המפורסמים בעבודה "גרעיני חמניה" שמורכבת מ־100 מיליון פסלים דמויי גרעינים מחרסינה, נוטלים אותם לעצמם בלי רשות.

הקמת התערוכה של איי וייווי במוזיאון ישראל
הקמת התערוכה של איי וייווי במוזיאון ישראל

>> איך הפך איי וייווי מאמן בינוני לסנסציה בינלאומית?

חלק מהמבקרים בתערוכה שגילו שילדיהם גנבו גרעינים הכריחו אותם להחזיר אותם יחד עם מכתב התנצלות. מכתב שכזה הגיע כעת למוזיאון, והוא כבר השלישי מסוגו.

תמונה מ-נדב נוימן תמונה מ-נדב נוימן (1)

כעת, החליטו במוזיאון שאם אי אפשר להילחם בגנבים הקטנים, לפחות יעשו מכך קצת כסף. המבקרים יוכלו לרכוש גרעין (מהאוסף שנמצא מחוץ לעבודה עצמה) ב-5 ש"ח, או 10 גרעינים ב-20 ש"ח. כמעט כמו בפיצוציה.

כזכור, בשבוע שעבר העלה המוזיאון לחשבון הטוויטר שלו מכתב נוסף ששלח ילד, ובו שני גרעינים שלקח מהתערוכה, בתוספת מכתב התנצלות. "כאשר לקחתי את הגרעינים בעצם גנבתי יצירת אמנות שאנשים השקיעו בה את הנשמה", כתב, ולא ידע עד כמה: 1,600 פועלים עבדו על היצירה הזו. בסוף המכתב ציין: "אני מצטער מעומק לבי על הנזק".

[interaction id="59ad583de1fcc100018d1bbf"]