לראשונה בישראל: תערוכה של היוצרת והדוגמנית יעל רייך

היא הופיעה על שערי מגזיני האופנה הנחשבים בעולם ובמקביל תמיד עסקה באמנות משלה. כעת יעל רייך מציגה את עבודותיה לראשונה בישראל

עבודה של יעל רייך
עבודה של יעל רייך

הדוגמנית, הבמאית והיוצרת יעל רייך תציג, לראשונה בישראל, את יצירותיה בתחום הציור, הצילום והוידאו ארט. רייך (43) התפרסמה בתור דוגמנית בינלאומית שכיכבה על שערי מגזינים רבים, ביניהם ווג, אל ומרי קלייר. איב סאן לורן, ג'ון גליאנו, אוסקר דה לה רנטה ולנווין הם רק חלק מהמעצבים הידועים איתם עבדה עוד לפני שמלאו לה 30.

עוד מגיל צעיר התעניינה רייך בתחומי אמנות שונים, אך לא הציגה את עבודותיה לפני 2003, עת נפתחו תערוכת צילום עצמי שלה בטוקיו ומיצג בתחום האופנה בגלריה 101 בניו יורק. אחרי מגורים של עשור בניו יורק, במהלכו למדה ב-School of Visual Arts וכן בבית הספר למשחק של לי שטרסברג, רייך שבה לישראל ב-2005. היא הרחיבה את עיסוקיה באמנות וביימה סרט דוקומנטרי אודות תהליך ההחלמה של אחיה מפגיעת ראש.

עבודה של יעל רייך
עבודה של יעל רייך

בתערוכה של רייך, שתציג את פועלה בתחומי האמנות השונים, אם על קנבסים או על מסכים, תוצג בין היתר עבודת וידיאו ארט שהוצגה במוזיאון קרטייה בפריז, בה היא מעמתת את עולם האופנה האסטתי והזוהר עם המציאות המורכבת.

התערוכה תיפתח ב-22 לינואר, גלריה תירוש בהרצליה פיתוח. אוצרת: דריה קאופמן