קרב סכינים: חמש תוכניות ריאליטי שיעוררו לכם את התיאבון

נמאס לכם מהשירה של אייל שני ומווריאציות על דגים לשבת? הנה כמה תוכניות בישול שירעננו לכם את החך

מתוך Chopped
מתוך Chopped
10 בפברואר 2015

Cut Throat Kitchen

הקונספט: ארבעה שפים מקבלים 30 דקות להכין מנה שתזכה אותם ב-25,000 דולר. מה שעומד בדרכם היא האפשרות של המתחרים לחבל להם בחומרי הגלם או בדרך ההכנה של המנה. לאחר שכל משתתף בוחר את חומרי הגלם למנה המיועדת, המנחה מציע סוגים שונים של חבלות במכירה פומבית, כאשר מי שמציע את הסכום הגבוה ביותר זוכה לחבל בבישול של אחד או יותר ממתחריו.

החבלות נעות בין התקלות בסיסיות, כמו איסור לטעום את המנה או החלפת כל המוצרים הטריים בקופסאות שימורים, לבין רעיונות אכזריים יותר, כמו המרת כל הסירים במחבת פיצפונת או ההכרח לאסוף את כל חומרי הגלם מתוך פיניאטה.

קהל היעד: אנשים ש"Hell's Kitchen" לא היה מספיק אכזרי בשבילם.

מתוך Cut Throat Kitchen

Worst Cooks in America

הקונספט: כמו "מאסטר שף", רק לאנשים שלא יודעים לבשל. שני שפים קשוחים מרכיבים נבחרת של שבעה אנשים שפוחדים מתבלינים ולא מבדילים בין בצל לתפוחי אדמה, ומנסים להפוך אותם לטבחים שיודעים באיזה צד של הסכין להשתמש ולא חושבים שמרק כרובית עם דובוני גומי זאת מנה לגיטימית.

קהל היעד: כל מי שאי פעם היו לו תאונות מטבח מביכות. מבטיחים לכם שתרגישו קצת יותר טוב אחרי פרק אחד.

מתוך The Worst Cooks in America

Chopped

הקונספט: ארבעה שפים נדרשים להכין ארוחת שלוש מנות המבוססת על סלסלת מצרכים מיסתורית. כל זה נשמע הרבה פחות סדיסטי מתוכניות בישול אחרות, עד שמבינים שהמשימה העומדת בפני המתחרים היא להכין מנה ראשונה המכילה קורנביף וסוכריות גומי, או מנה עיקרית עם דג, ביף ג'רקי וליקר קפה.

קהל היעד: סטודנטים שהמקרר שלהם מכיל גבינה צהובה, חצי עגבנייה וצנצנת סחוג.

[tmwdfpad]

Cupcake Wars

הקונספט: ארבעה שפים מדלגים על המנה העיקרית הישר לקינוח, ומכינים את אחד הקינוחים האהובים באמריקה – קאפקייקס. כמויות מסחריות של קאפקייקס. אם הקלישאה החרושה ביותר של תוכניות בישול היא "חבל שאי אפשר להעביר ריחות דרך המסך", ב"Cupcake Wars" הנחמה היחידה היא שהצפייה לא מעלה את הסיכון לסכרת.

קהל היעד: אנשים שמתבאסים שתלוש המשכורת לא מגיע עם שקיות הפתעה, וחולי סכרת עם נטייה למזוכיזם.

fa6793e8b9810d6eb7d988d6c2a0ec0d0000

Masterchef USA

הקונספט: בואו נודה בזה, ישראלים גרועים באימוץ פורמטים זרים. משהו בד.נ.א של הטלוויזיה הישראלית פשוט מסרב להפנים שלא מחליפים סוס מנצח. אם בגרסה הישראלית ל"מאסטר שף" קיבלנו הרבה דמעות ואלף גרסאות לדג מרוקאי מבית אימא, הגרסה האמריקאית היא פשוט תחרות בישול מבדרת שמצליחה (לרוב) לא ליפול לקלישאת האנדרדוג שכובש את העולם.

אם בכל זאת אתם אוהבים את האוכל שלכם מלוח מדמעות, מומלץ לעבור ל"Masterchef Junior" שמתבסס על פורמט דומה, אבל עם מתמודדים בני 8-14 שהצליחו להמיס אפילו את ליבו של גורדון רמזי.

קהל היעד: אנשים שחושבים שהדבר החשוב בתחרויות בישול הוא האוכל.

masterchef16tvf-1-web

מאסטר שף VIP, ערוץ 2, ימי שלישי ב-21:00