תגידו ביי ביי לאצטדיון בלומפילד. ותגידו היי לספונסר החדש

אחד היפים, אבל האם זה היה שווה? אצטדיון בלומפילד (צילום: ברק ברניקר)
אחד היפים, אבל האם זה היה שווה? אצטדיון בלומפילד (צילום: ברק ברניקר)

עיריית תל אביב-יפו הוציאה מכרז בחיפוש אחר ספונסר לאצטדיון בלומפילד, שיזכה להוסיף את המותג שלו לשמו של האצטדיון תמורת סכום נאה (ויקבל גם שטחי פרסום, ואולי חשוב מכך, תא צפייה פרטי). בקיצור, תתחילו להתכונן לאצטדיון בלומפילד טיים אאוט

אם תמיד חלמתם לראות את השם שלכם מתנוסס מעל אצטדיון בלומפילד, ותודו שחלמתם, הנה ההזדמנות הגדולה שלכם: אחרי 60 שנות פעילות במתכונתו הנוכחית ובמלאת בערך 100 שנים מאז הוקם באותו שטח אצטדיון "באסה" ששימש את חיילי המנדט הבריטי, מוציאה עיריית תל אביב-יפו מכרז לנותן חסות ראשי לאצטדיון העירוני, שיזכה להוסיף את שמו לשם האצטדיון במשך שמונה שנים (ובמסמכי המכרז מדגימים: "לדוגמא, אצטדיון בלומפילד XXX", שזה שם מצוין לספונסר בעיניינו).

בלומפילד שם ביפו זה הבית. צילום: ליאת סגל
בלומפילד שם ביפו זה הבית. צילום: ליאת סגל

נותן החסות יהיה זכאי לזכויות בשם האצטדיון ולחבילת זכויות נוספות הכוללת, בין היתר, זכויות לפרסום במיקומים מרכזיים ומצולמים באצטדיון, שימוש בתא צפייה מרכזי, קיום אירועים ועוד, ויצטרף להתקשרויות הבולטות שביצעה חברת היכלי הספורט העירונית עם מנורה-מבטחים ביד אליהו ועם קבוצת שלמה בדרייב-אין האדום. ההערכות הן שההסכם עם מנורה מבטחים מכניס לקופת ההיכל כ-2.5 מיליון שקלים לשנה, כך שבאצטדיון בלומפילד הגדול והמרכזי יותר אפשר לחשוב על סכומים גבוהים יותר.

בעירייה מסבירים ש"כפי שמקובל באצטדיונים מובילים בעולם, החסות הראשית לאצטדיון מייצרת ערך רב לנותן החסות בעיקר בחשיפה לקהל עצום שמבקר באצטדיון במשחקים ומופעים או צופה בהם בשידורים השונים, וכן חשיפה תקשורתית וזהות של נותן החסות עם עולם הספורט והערכים שהוא מייצג. התמורה שתתקבל מנותן החסות תשמש את החברה העירונית לשיפור האצטדיון וחוויית הצפייה בו תוך חסכון בכסף ציבורי".

יש גם מה לשפר, כן. אצטדיון בלומפילד המחודש (צילום: ברק ברניקר)
יש גם מה לשפר, כן. אצטדיון בלומפילד המחודש (צילום: ברק ברניקר)

כזכור, לפני כארבע שנים נפתח האצטדיון מחדש לאחר השקעת עתק של עיריית תל אביב-יפו בחידושו מהיסוד, שהעמידה אותו כאצטדיון מוביל בישראל תוך הכפלת מספר המושבים בו. בלומפילד אירח לאורך השנים אלפי משחקים של הקבוצות המובילות בישראל, משחקים בינלאומיים רבים וכן מופעים גדולים של אמנים ישראלים ובינלאומיים. באצטדיון מבקרים כמיליון וחצי איש בשנה והוא זוכה לחשיפה תקשורתית נרחבת הן בשידורי משחקי הכדורגל בערוצים המרכזיים, והן סביב המופעים ועשרות האירועים העסקיים שמתקיימים בו. חשוב מכך: הוא ממש סמוך למערכת טיים אאוט אז אולי פשוט ניגש למכרז ונשלתט על השכונה. נראה.

לפני שאתם רצים למלא את מסמכי המכרז, יש לציין כי על הניגשים למכרז להיות בעלי מוצר מסחרי קיים שישולב כחלק משמו של אצטדיון בלומפילד, אז תשכחו מ"אצטדיון בלומפילד נהוראי המלך". אם אתם יותר רציניים מאיתנו בעניין הזה, מסמכי המכרז מחכים לכם כאן.