אבירי השולחן העגול: כל הפרטים על המסעדות באירוע "שולחנות עגולים"

שף מעוטר מישלן במסעדה של מאיר אדוני, מטבח הודי מודרני מתארח בטאיזו ואוכל יווני בקלואליס - אירוע "שולחנות עגולים" יפגיש בין שפים מובילים מהעולם לבין שפים מקומיים לתפריט טעימות של שבוע בלבד. אספנו את כל הפרטים שאתם צריכים לדעת

מאיר אדוני. צילום: טל גבעוני
מאיר אדוני. צילום: טל גבעוני
9 בספטמבר 2015

המסעדן יאיר בקייר (אקס הרברט סמואל וקלארו) יצא למסע ליקוט של שפים ממסעדות מומלצות ואיכותיות ממדריכי אוכל ומגזינים נחשבים בעולם (לאו דווקא מסעדות יוקרה). הוא הזמין צוותים משמונה מהמסעדות האלה להתארח במסעדות מובילות בתל אביב, ואת השפים של אותן מסעדות הוא ישלח להתארח במסעדות של הצוותים. זהו צעד ראשון שכולל טיסות באלפי מיילים במסגרת פרויקט Round Tables by American Express.

הרעיון המנחה הוא שכל שף אורח יגיע לתל אביב מלווה בשני אנשי צוות מהמסעדה בחו"ל, ויחד הם יכינו ארוחת טעימות במסעדה מקומית במשך כשבוע, במחיר קבוע של 269 ש"ח (229 ש"ח+יין קינוח מתנה למחזיקי אמריקן אקספרס). בהמשך יארחו ערים נוספות בעולם את הפרויקט, שייפתח בתל אביב בנובמבר. משרד החוץ מסייע להפקת הארוחות ו־15 עיתונאים מובילים מארצות המוצא של השפים מסקרים את האירועים. שותפים נוספים להפקה: צוות היח"צ נירית וייס ומאיה קרבט, יקב רמת הגולן שהתאים יינות לארוחות ועיריית תל אביב.

מי האושפיזין ואיפה?

סטאציונה די פוסטה: המסעדה הטרנדית בעלת כוכב המישלן של השף מרקו מרטיני מוגדרת כאיטלקית מודרנית עם נגיעות מולקולריות, ונמצאת בחלל שהיה בית המטבחיים של העיר. במבנה המסעדה שוק אורגני קטן, חלל לתערוכות ובית קפה. מרטיני יהיה השף היחיד שיאותגר בעבודה במטבח כשר, בלומינה הבשרית הכשרה של המגה שף מאיר אדוני.

לומינה, 1.11־5.11

מרקו מרטיני בסטאציונה די פוסטה
מרקו מרטיני בסטאציונה די פוסטה

פאט רדיש: מסעדת הפארם טו טייבל – הנחשבת להוט ספוט של הלואר איסט סייד בניו יורק (במשנשים הקבועים תמצאו את הזמר מייקל סטייפ, האמן ג'ף קונץ והשחקנים ג'ייק ג'ילנהול וליב טיילר) – היא פרי עבודה של צמד החברים השפים והיזמים הבריטים, פיל ווינזר ובן טוויל. האחרון עבד אצל גורדון רמזי. שניהם החלו את דרכם במכירת סנדוויצ'ים למשרדים והיום הם הבעלים של קבוצת סילקסטון, החולשת על שלוש מסעדות ניו יורקיות מצליחות, על חברת קייטרינג לאלפיון העליון ועל חברת קריאייטיב להפקת אירועים. אנשי הפאט רדיש יתארחו במעוז הסלבריטאים המקומי התרנגול הכחול אצל השף שאול בן אדרת.

התרנגול הכחול, 3.11־7.11

טרגלוס: המסעדה הקטלונית מודרנית היא ספינת הדגל של קבוצת Grupo Tragaluz אשר בבעלותה 16 מסעדות ומלון חמישה כוכבים (Hotel Omm). קבוצה שעליה כתב "ניו יורק טיימס" כי היא זו שקובעת את הסטנדרט לאכילה בסטייל בברצלונה. השף הראשי של הקבוצה הוא אלן דבהיבה טולסה, ולצדו עובד השף חוזה סאנטיגו. טולסה, מומחה לגסטרונומיה מולקולרית, עבד באל בולי של פראן אדריה כראש מעבדת המחקר. הוא יתארח ביפו תל אביב של המאסטר שף חיים כהן.

יפו תל אביב, 9.11־14.11

אלן דבהיבה בטרגלוס
אלן דבהיבה בטרגלוס

קראפט לונדון: נפתחה על ידי השף כוכב הצעיר, סטיבי פארל, שהתמחה במטבח בריטי חדש, ועל ידי מעצב העל טום דיקסון. המסעדה פרושה על פני שלוש קומות, בבניין מדהים של המרכז התרבותי החדש של גריניץ', שבו מסעדה, קפה, בר קוקטיילים וחנות. לפארל תוכנית בישול בערוץ 4 הבריטי, טורי בישול ושתי מסעדות נוספות, והוא יתארח בקופי בר של מסעדני העל רותי ומתי ברודו

קופי בר, 9.11־14.11

מילוס: שבעה סניפים בעולם למילוס היוונייה (במקום ה־23 מתוך 100 המסעדות המומלצות במדריך "זאגט" בניו יורק), שנוסדה במונטריאול ב־1979 על ידי השף והמסעדן קוסטס ספיליאדיס, שיתארח בקלואליס היוקרתית של ויקטור גלוגר.

קלואליס, 9.11־14.11

סינמון קיטשן: שייכת לקבוצת המסעדות ההודיות של השף ויוואק סינג'ה (Vivek Singh), מי שנחשב לשף המוביל בייצוג הבישול ההודי המודרני בממלכה הבריטית. שלוש המסעדות שלו: The Cinnamon Club ,Cinnamon Kitchen ו־Cinnamon Soho – מדורגות באופן קבוע ברשימות 50 המסעדות הטובות בלונדון. ויוואק יתארח בטאיזו האסייתית היצירתית (זוכת מסעדת השנה של Time Out 2014) של השף יובל בן נריה.

טאיזו, 16.11־21.11

ויוואק סינג'ה ממסעדת סינמון קיטשן
ויוואק סינג'ה ממסעדת סינמון קיטשן

פרויסהמר'ס: השפית ובעלת המסעדה, סוניה פרויסהמר, מתמחה במטבח גורמה קלאסי ממטבחי הים התיכון ודרום מזרח אסיה, בפרשנות מודרנית. היא נחשבת למלכת הגורמה בגרמניה ועד עתה היא האישה היחידה בברלין שזכתה בכוכב מישלן. פרויסהמר תביא את הגישה המיוחדת שלה למטבח אטי ומקומי להרברט סמואל האקסקלוסיבית בניצוחו של השף אדיר כהן.

הרברט סמואל, 12.11־21.11

סוניה פרויסהמר במסעדת פרויסהמר'ס
סוניה פרויסהמר במסעדת פרויסהמר'ס

רון גסטרובר: השף רון בלאו הפך ב־2013 את מסעדת שני כוכבי המישלן המצליחה שלו לגסטרו־בר המתמחה בבישול הקוסמופוליטי צרפתי שלו, במחיר אחיד של 15 יורו למנה. עוד ב־2014 זכה שוב בכוכב מישלן אחד, והמסעדה נבחרה למסעדה המקומית הכי טובה באמסטרדם על ידי מערכת Time Out. בלאו יתארח אצל השף המוכשר הלל תווקולי בפאסטל שבמוזיאון תל אביב.

פאסטל, 16.11־21.11

רון בלאו במסעדת רון גסטרובר
רון בלאו במסעדת רון גסטרובר

 

הזמנות מראש באתר

 

הטבת הדיגיתל: 249 ש"ח (במקום 269 ש"ח) לארוחה + כוס יין קינוח של יקב רמת הגולן + מארז של 6 כוסות יין איכותית מתנת ארגל