לא רק בלילות: המסעדות והברים המומלצים בשוק הפשפשים

סר עבדול (צילום:אמיר מנחם)
סר עבדול (צילום:אמיר מנחם)

לא מעט השתנה בשוק התוסס: מסעדות עדכניות לצד מוסדות ותיקים וחמארות, ברים מיוחדים ואוכל רחוב מעולה. לא תמיד קל למצוא שם שולחן, במיוחד בימי שישי בצהריים, אבל מזל שיש מספיק מקומות שווים. קבלו את המומלצים שלנו בשוק הפשפשים

טיים אאוט חמסה: אוכל הרחוב הכי טוב בשוק הפשפשים

שוק הפשפשים כבר מזמן הפך לאחד מיעדי הבילוי האהובים בעיר ומחוץ לה, וגם אם יש לפעמים את התחושה שלא נשאר שם שוק ובטח שלא פשפשים מרוב ג'נטריפיקציה ומסעדות מפונפנות – עדיין מרוכזים בו וסביבו כמה אופציות אדירות של אוכל רחוב שכל עיר בעולם הייתה שמחה לארח. לא הייתה ברירה ויצאנו שוב לאכול את הכלאכלה את הכל: דני חץ Dannie Hetz // בימוי, צילום ועריכה: בלאק בוקס מדיה Black Box – Creative Media

Posted by ‎טיים אאוט תל אביב ∙ Time Out Tel Aviv‎ on Tuesday, February 15, 2022

אין כמו יפו בלילות, כך אומר השיר הישן, ואנחנו מוסיפים שאין עוד מקום כמו שוק הפשפשים (כמו גם סביבתו הקרובה). הרובע המוזנח לשעבר הוא כיום מאזורי הבילוי הכי חמים בעיר, ומתי שלא תגיעו תמיד יש מקומות שיתאימו בול לנסיבות. אחרי שסקרנו את הפיצות הטובות בתל אביב, הקינוחים המושחתים ואוכל הרחוב, אנחנו עושים כבוד לפשפשים, כי יש כבוד.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
מסעדות מומלצות ביפו העתיקה
המסעדות והדוכנים הכי שווים בשוק התקווה
מסעדות ודוכנים שאסור לפספס בשוק הכרמל

חדשים יחסית

גוזניק

גלגול שני לבר הוותיק שפעל בשוק הפשפשים בניינטיז וחוזר כעת בדמותו של הבעלים המיתולוגי סוסו (ואל תשאלו מה שמו המקורי כי הוא ממילא לא עונה). יש כאן כל מה שצריך כדי לנקות ראש אחרי יום עמוס, ספוט בסמטה שנעים לשבת בה ובירה שמטופלת במומחיות. יש אומרים שהגינס הנמזגת מחבית ששמורה בקירור היא מהטובות בעיר.
רבי פנחס 14 יפו

טוב שבאת. גוזניק (צילום: יעקב בלומנטל)
טוב שבאת. גוזניק (צילום: יעקב בלומנטל)

טדאם!

מאחורי השם הלא שגרתי מסתתרת פצצת מתיקות שיצרה שירן מתתיהו, יוצאת הריאליטי בייק אוף ישראל ויוטיוברית של מתכוני אפייה. טארט לימון עם קרם פיסטוק וקרמל מלוח, עוגה בצורת חד קרן נוצצת במילוי טוטי פרוטי ועוד ושיגועים שעליהם תוכלו לקרוא כאן עושים חשק לשכוח מהדיאטה.
רבי פנחס 11 יפו

טדאם! צילום: אייל רז אורן
טדאם! צילום: אייל רז אורן

סה טו

מבול הפיצריות הנפוליטניות לא פסח על שוק הפשפשים, ואנחנו לגמרי בעד. תמיד יש מקום לפיצה עם קרם פולנטה, פטריות ושמן כמהין או למרגריטה קלאסית פריכה ולוהטת. אפשר לשבת במקום או לקחת טייק אוויי ולמצוא ספסל פנוי.
רבי חנינא 7, יפו, 03-9790901

פיצה קארי כבר טעמתם? סה טו (צילום: גיל אבירם)
פיצה קארי כבר טעמתם? סה טו (צילום: גיל אבירם)

הגפן – חצר יין מקומי

שירה גרנות ולי הופמן־אגיב הן דוגמה לכוח הנשי המתעורר בתחום היין. באחרונה הן התחברו לאנשי קן הקוקייה ביפו, ומיסדו בו תפריט יין מעניין ומקורי שמקוטלג על פי vibe. תפריט האוכל מתמקד גם כן במקומיות ובעונתיות, למשל צלחת גבינות מייצור מקומי עם פרי עונתי ומרקחות. בימי שני – חמישי בשעות 18:00-19:30 25 אחוז הנחה במסגרת הפי האואר.
הגפן חצר יין מקומי, נעם 3 יפו, שני-שבת 18:00-חצות, שישי-שבת 17:00-13:00, ראשון סגור

הגפן (צילום: אלעד ברנגה)
הגפן (צילום: אלעד ברנגה)

אשתי

הדוכן מבית קזינו סן רמו, איטלקייה בפשפשים ובר היין החדש קנטינה סן (חפשו אותו במדור חדשות האוכל הקרוב) סוגר פינה, תרתי משמע. בספוט הפינתי תמצאו טוסטים בסגנון פניני איטלקי במילוי חריימה דג, טונה תוניסאית ועוד קומבינציות מעניינות, וגם גזוז מסירופים מתוצרת בית.
עולי ציון 3, יפו, ראשון-שבת מ־13:00

אשתי (צילום יח"צ)
אשתי (צילום יח"צ)

קצת פחות חדשים

קפטן הוק

כותרת המשנה מספרת על פיש אנד צ'יפס אך בכל זאת שוק הפשפשים, ולכן התפריט שיצר שף עומאר עילוואן קרוב יותר ליפו מאשר ללונדון: שווארמה דג, מחמר דג, דג ים קצוץ עם מנגו ועשבי תיבול וגם קוקטיילים קלילים וכמובן פיש אנד צ'יפס קלאסי.
עמיעד 13, יפו, 03-6445440

קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
קפטן הוק (צילום: אנטולי מיכאלו)⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

סר עבדול

בר־מסעדה שמתפרש על פני כיכר בשוק היווני וממקסם את האווירה הצבעונית של שוק הפשפשים. קוקטייל ונשנוש באוויר הפתוח של תחילת הסתיו מסיחים את הדעת מהקורונה והפדיחות של ממשלת השינוי.
פנחס בן יאיר 4, השוק היווני יפו, 053-7769738

סר עבדול (צילום: אמיר מנחם)
סר עבדול (צילום: אמיר מנחם)

אדא חנינא

אספרסו בר קטן ומסוקס, אח קטן לקפה נחת מכיכר דיזנגוף, שלוקח את עניין הקפה מאד ברצינות. פולי קפה שטופלו בידי מגדלי קפה מיומנים ברחבי הגלובוס נקלים אותם למידה המדויקת שתשכלל את טעמיהם, ובריסטות מקצועיים מכינים מהם משקאות קלאסיים, חליטות קפה וקוקטיילים של קפה.
רבי אדא 2, שוק הפשפשים, יפו. אין טלפון

ותיקים

מילק בייקרי

הפטיסרי של הקונדיטורית עדי קיהן הוא פיצוי נאות על שנה וחצי שבה לא הצלחנו לטוס לפריז. קרואסונים, בריושים, טרטלטים ושאר חשודים מידיים ממתינים למכורי פחמימות מתוקות שלא מצליחים להתאפק עד שיתפנה שולחן ופשוט זוללים בעמידה.
מילק בייקרי 

אונזה

בר-מסעדה שמציב סטנדרט מגניבות גבוה אפילו בשוק הפשפשים המגניב כשלעצמו. הקונספט העות'מאני תפור על המבנה המשופץ ועל האווירה היפואית-פשפשית, והוא מחזיר את המטבח הטורקי הנדיב והצבעוני אל מרכז השולחן. בימי שני בערב מתארח באונזה השף חמודי אבולעפיה, ומכין מנות ערביות מבית אמא וסבתא.
ONZA

אונזה. צילום: אנטולי מיכאלו
אונזה. צילום: אנטולי מיכאלו

אלבי

מוזיקה יוונית שמחה היא סימן ההיכר של אלבי, טברנה שמבחינה רעיונית נמצאת על קו התפר בין נמל יפו לנמל פיראוס. שולחן כורע מרוב מזאטים, עראק ואוזו שנשפכים כמים וגוד ווייבס, במיוחד בשישי בצהריים, ימשכו אתכם לכאן מבלי שתרגישו.
אלבי 

אלבי (צילום יח"צ)
אלבי (צילום יח"צ)

איטלקיה בפשפשים

טרטוריה קטנה וותיקה כמו שאנחנו תמיד מחפשות באיטליה, עם מפות משובצות, פחמימות למכביר ויין טוב (ולא יקר). פוקאצ'ות, פיצות, מנות פסטה ועוד קלאסיקות אהובות מהמטבח האיטלקי מוגשות בביצוע מדויק ובאווירה חמה וחברית. לאחרונה עברה המסעדה שיפוץ מקיף והשיקה תפריט שמשלב בין מטבחי יפו העתיקה לדרום איטליה, מעין קפיצה לחו"ל בלי להחתים דרכון.
איטלקיה בפשפשים

איטלקיה בפשפשים (צילום: אסף קרלה)
איטלקיה בפשפשים (צילום: אסף קרלה)

דוקטור שקשוקה

אחד המוסדות הקולינריים שהכי מזוהים עם יפו בכלל, ועם שוק הפשפשים בפרט, הוא בינו גבסו, דוקטור שקשוקה בשבילכם. במטבח לא מפונפן מכינים הדוקטור והצוות קוסקוס ומפרום, שווארמה, נקניקיות וכמה סוגי שקשוקה, כולל טבעונית. התפאורה מסביב פשוטה ואותנטית אבל האוכל ללקק את האצבעות ולהשאיר מחבת ריקה.
דוקטור שקשוקה

דוקטורט בשקשוקה. צילום: דרור כץ
דוקטורט בשקשוקה. צילום: דרור כץ

פארוק בשוק

מסעדת השוק השמחה היא סוג של ברומטר בשוק הפשפשים ומקום שבו הכול קורה בחוץ. ספות ושלחנות קפה נמוכים מייצרים מראש אווירת סלון בדירת חברים, ואמנות הרחוב שמסביב מוסיפה צבע ולוק אופייניים לאזור. על המטבח חתום שף אלון ברנע שמכין מנות ים תיכוניות ססגוניות וטעימות, שהולכות מצוין עם אלכוהול ומפגש חברים.
פארוק בשוק

טעימות שף בפארוק בשוק (צילום ליאל סנד)
טעימות שף בפארוק בשוק (צילום ליאל סנד)

פועה

על קו התפר שבין סלון ביתי לבית קפה לביסטרו, ממוקמת פועה הוותיקה, שכבר יותר מעשרים שנה מהווה אטרקציה בשוק הפשפשים. סוד ההצלחה של המקום, מלבד הלוק האקלקטי, הוא התפריט: שילוב בין מטבח ים-תיכוני יפואי למגמות בקולינריה כמו אורגניות וטבעונות. התור מול עמדת המארחת תמיד ארוך אבל האוכל והאווירה מצדיקים לגמרי את ההמתנה.
פועה

פועה. צילום: יולי גורודינסקי
פועה. צילום: יולי גורודינסקי

שפרה

מעדנייה קטנה ומטריפה מבית היוצר של פועה, שמתהדרת במגוון שמני זית, גבינות ארטיזנליות שלוקטו במשקים ברחבי הארץ, תזקיקים ויינות בוטיק. בנוסף נמכרים כאן מיטב הממרחים והרטבים ממטבחה של פועה מטפנד ועד מטבוחה. מדובר בנקודה נפלאה בשוק להצטיידות ולזלילה.
מרגוזה 8, יפו

סלאס

השף והדייג אור גינסברג הקים את סלאס, מסעדת הקונספט וחלל האירועים האלטרנטיבי שלו, כמקום שבו הוא מלהטט במנות דגים, בעיקר סושי ונגזרותיו. למרות הבישול העילי, האווירה בסלאס משוחררת, ובעונת הטונה האדומה תוכלו לצפות בגינסברג עורך מופעי פילוט מרשימים. ממש קרוב לשם פתח באחרונה גינסברג מקום חדש, כהגדרתו  – אחות קטנה ומושגעת לסלאס בשם קיצ'וקאי.
סלאס

הנה בא עוד דג גדול. אור גינסברג (צילום: יח"צ)
הנה בא עוד דג גדול. אור גינסברג (צילום: יח"צ)

ראיסה

השף אורי לוי חנך את מטבח הבר שבו הוא שותף ביפו, ראיסה, אחרי שנות עבודה בל'אטלייה של רובושון. לוי השאיר את הפורמליות מאחור, והתוצאה היא בר שלגמרי לגיטימי למבלים בו לקום ולפזז לפרקים. הבליינים מוזמנים להחליט האם להסתפק בדרינק או לפתוח לעצמם שולחן לבנטיני-ים תיכוני מדוגם.
ראיסה

ראיסה. צילום: בן דויד
ראיסה. צילום: בן דויד

מאפה ליאון

המאפיה הבולגרית הוותיקה הזאת היא שריד מהעידן הטרום-טרנדי של אזור השוק, ויש בה שלל מאפים קלאסיים מהבלקן (כולל סוטלאץ' וסו-בורק), אבל גולת הכותרת היא בורקס נדיר מעלי פילו, ללא מרגרינה ובשלל מילויים עסיסיים שאפשר לקחת הביתה או להזמין עם ביצה והכל לישיבה במקום ואז לקחת גם הביתה ובבית להתחרט שלא לקחתם עוד.
מאפה ליאון, עולי ציון 17

נותן משמעות חדשה למונח "בורקס פינוקים". מאפה ליאון (צילום: בלק בוקס מדיה)
נותן משמעות חדשה למונח "בורקס פינוקים". מאפה ליאון (צילום: בלק בוקס מדיה)

המלביה

במיקום שבו מתנהל סחר הפשפשים הכי סואן של השוק היפואי, בין פמוטים נושנים למפות שולחן רקומות ברחוב עמיעד, מתחבא סניף זעיר ואנרגטי של המלביה. תוכלו ללקק לכם מלבי חלבי בטעם שמנתי או מלבי טבעוני, ולשתות כוס של בירה מהחבית, והכל במחירים ממש נוחים, לא להאמין אבל מטבעות ממש יספיקו.
עולי ציון 10 פינת רבי יוחנן, 03-6944343

המלביה. צילום: אנטולי מיכאלו
המלביה. צילום: אנטולי מיכאלו

יאפה כנאפה, בית אשל 12

שוק הפשפשים הפך בשנים האחרונות למעצמת כנאפה בקנה מידה בינלאומית, כשעל כל פינה פנויה נפתחת כנאפייה חדשה. כולן לא רעות בכלל, אבל יאפה כנאפה עולה על כולן עם ורסיה מעט פחות מתוקה מהסטנדרט ומנה שהיא התגשמות חלומות הכנאפה שלנו (עם גלידת פיסטוק טורקית מחלב עיזים, כמובן, כי איך אפשר בלי).
יאפה כנאפה, בית אשל 12

כל העיר כנאפה. יאפה כנאפה (צילום: בלק בוקס מדיה)
כל העיר כנאפה. יאפה כנאפה (צילום: בלק בוקס מדיה)

רעמסס

כקנקן שאינו מעיד על תוכנו, הנראות הקז'ואלית של הרעמסס אינה מעידה על רמתו הקולינרית הגבוהה. שף אלי שטיין (85/15) יוצר מנות קטנות וקרות שהולכות נפלא עם קוקטייל, וגם מנות רציניות יותר המתובלות בהשפעות בינלאומיות, מטורקיה ועד הודו.
רעמסס

שאפה בר

חבורת השאפה השתלטה בשוק כמעט על סמטה שלמה, עם בית קפה סואן ואנרגטי, קבלות שבת מאוחרות בימי שישי והופעות חיות. תוכלו להכיר פה את תושבי השכונה כשאתם מגיעים לקפה בבוקר, לדרינק (עראק) של אחרי הצהריים או לארוחת בוקר משמחת.
שאפה בר