כולל שירות: אלנבי חסום? יש לכם דרך חדשה לעקוף אותו
האלנבית היא מונית שירות חדשה שתתפתל סביב הרחובות במקטע החסום של עבודות הרק"ל באלנבי ותוביל מאזור הכובשים, דרך פלורנטין ונווה שאנן, עד לשכונת התקווה. בניגוד לשירות היפואית שהופעל בזמנו בשדרות ירושלים היא לא תהיה שאטל חינמי ותעלה כמו נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית
בניגוד לתחזיות האפוקליפטיות (גם שלנו), חסימתו של מקטע מרכזי ברחוב אלנבי – בין רחוב מונטיפיורי לקינג ג'ורג' – לא הובילה לכאוס מוחלט בכבישי מרכז העיר והעתקת מסלולם של קווי האוטובוס לשדרות רוטשילד לא יצרה פקק אינסופי של אוטובוסים בשדרה (בינתיים. נראה איך זה יעבוד בספטמבר, עם תחילת שנת הלימודים וחזרתם של רבבות ישראלים מחופשת הקיץ שלהם). מה כן? ההתניידות סביב אזור החסימה להולכי רגל ומשתמשי תחב"צ הפכה מסורבלת ומורכבת, אבל עכשיו גם לזה יש פתרון: קבלו את האלנבית.
>> להציל את אלנבי: 20 מסעדות ומזללות שצריכות את התמיכה שלכם עכשיו
>> למה אנחנו אוהבים את אלנבי: הרחוב שעושה ניקוי יסודי לנפש
עיריית תל אביב-יפו, בשיתוף משרד התחבורה, החלה להפעיל השבוע קו מונית שירות חדש, "האלנבית", שנוסע ברחובות קטנים במרכז העיר ומאפשר להגיע מאזור אלנבי/הכובשים לתחנת הרכבת ההגנה ולשכונות פלורנטין והתקווה. התחנות הן דינמיות והנוסעים יוכלו לעצור את המונית בכל מקום לאורך המסלול, בהרמת יד, בדומה לאופן שבו עבדה "היפואית" סביב העבודות על הקו האדום בשדרות ירושלים, אך בהבדל אחד משמעותי: בעוד שירות השאטל היפואי היה חינמי לתושבים, הנסיעה באלנבית תעלה כמו כל נסיעה בתחבורה הציבורית ובאותם אמצעי תשלום.
האלנבית תפעל מראשון עד חמישי בשעות 20:00-8:00 ובימי שישי בשעות 16:00-8:00, כצעד נוסף של העירייה בניסיון להקל על התושבים ולסייע לבעלי העסקים באזור שאינם מקבלים כל סוג של פיצוי בשלב זה, בדומה לבעלי העסקים בקרליבך, שדרות ירושלים ובן יהודה שספגו פגיעה קשה בשל עבודות הרכבת הקלה.
בעירייה מציינים כי בנוסף ננקטו מספר פעולות שמטרתן להקל על באי האזור: המדרכות והרחובות החוצים הושארו פתוחים, מפת רכיבה ייעודית מנווטת את תנועת האופניים כך שלא תפריע להולכי הרגל, ושביל ייעודי מופרד לרוכבי האופניים ייפתח ב-1.9 במקטע בן יהודה-קינג ג'ורג'.
הקו הסגול של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול בשנת 2027 ולהסיע כ-250 אלף נוסעים ביום. המקטע ברחוב אלנבי שנסגר בשבוע שעבר לטובת עבודות תשתית מהווה לדברי העירייה "אירוע תנועתי מורכב", ומול הביקורת על היעדר פיצוי לעסקים מציינים בעירייה כי לפני כחצי שנה תוקנו חוקי עזר שמעניקים לעסקים באותו מקטע פטור מתשלום אגרת שולחנות וכסאות, אגרת פרגוד ואגרת היתר לילה לעסקים. האם זה יספיק כדי להציל אותם? נראה ב-2027.