רואים כפול: 20 הסדרות הכי טובות בסטרימינג שצריך לראות עכשיו

ארבע פעםים רוברט דאוני ג'וניור כי טוב. "נאמנות כפולה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)
ארבע פעםים רוברט דאוני ג'וניור כי טוב. "נאמנות כפולה" (צילום: יחסי ציבור/HBO)

אנחנו בעיצומו של עידן טלוויזיוני מופלא, עמוס בסדרות מפתיעות, חדשניות ושנויות במחלוקת שלא חשבנו שיגיעו לטופ של המצעד שלנו, כש-HBO ואפל TV+ מראות דומיננטיות איכותית. דבר אחד חשוב לזכור: אם ככל שהמציאות יותר גרועה הטלוויזיה יותר טובה, אז מצבנו בסך הכל קשה מאוד

כמדי חודש התכנס פורום המבקרים של "טיים אאוט" כדי להכריע מהן הסדרות הטובות ביותר שרצות כרגע על המסכים או ששידורן הסתיים לאחרונה (בטווח של מקסימום חודשיים אחורה) וכמדי חודש המשימה הייתה קשה, המקום האחרון נשמר כרגיל לסדרה אהובה שהמצעד נפרד ממנה, ועל המקום הראשון התמודדו ראש בראש שלוש סדרות שאף אחת מהן לא חלמה למצוא את עצמה כל כך גבוה. המגמה המרכזית המסתמנת החודש: דומיננטיות איכות מוחלטת של HBO ואפל TV+. ועדיין נחמד שכל כך הרבה סדרות מצליחות להפתיע לטובה. רק דבר אחד חשוב לזכור: אם ככל שהמציאות יותר גרועה הטלוויזיה יותר טובה, אז מצבנו ממש קשה.

>> כאן רואים עצמאות: הסדרות הישראליות הכי טובות של כאן 11
>> מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

20. Curb Your Enthusiasm ("תרגיע", עונה 12) // HBOי(1)

זהו, הוא עשה את זה. הנרגן המשוגע אשכרה עשה את זה. 12 עונות על המסך, שנמתחו לאורך 25 שנים, ומה שהיא בסך הכל הסדרה השניה של לארי דיוויד – הסתיימה באופן הכי לארי דיוויד שניתן. זה לא רק העונה הכיפית כולה, שנתנה לנו תזכורת נפלאה לכל מה שעשה את "תרגיע" לקומדיה הכי מבריקה ומיוחדת על המסך. זה לא רק קו העלילה הסופי, שאורז את כל הסדרה יחדיו בדיוק כמו שרצינו לראות. זו החוצפה לחזור אחורה, ליצירה הראשונה שלו, ולהיות מוכן לתקן בדיעבד דווקא כשמצפים ממנו לתקוע לכולם אצבע בעין. זו סגירת מעגל מהסוג שרק אל.די יכול לייצר לנו ולעזאזל – אנחנו נתגעגע לנודניק המקצועי הזה. יאללה לארי, אתה רק בן 76, הגיע הזמן לעבוד על הסדרה הבאה. עד גיל 100 יהיה לנו מאסטרפיס שלישי.

19. Elsbeth ("אלזבת'") // CBS/yes

סדרת הספין-אוף הנהדרת של "האישה הטובה" מגיעה השבוע לסיום עונתה הראשונה, העונה השניה כבר הוזמנה, ועכשיו כבר מותר לומר שלקחת דמות משנה שולית אך מעולה שהופיעה רק מספר פעמים בסדרה ולתת לה סדרה משלה זה רעיון אדיר, והביצוע אדיר לא פחות. קרי פרסטון זכתה כבר באמי על דמות העו"ד האספרגרית כשחקנית משנה, עכשיו מגיע לה אחד על התפקיד הראשי.

18. Renegade Nell ("נל העריקה") // דיסני+

עוד רעיון אדיר עם ביצוע מעולה ממש: דרמת פנטזיה והרפתקאות תקופתית ופמיניסטית שמתרחשת באנגליה של המאה ה-18, ומתמקדת בדמותה הפיקטיבית לחלוטין של נל ג'קסון, בחורה צעירה שנמלטת מלונדון אחרי שהופללה ברצח, פוגשת פיקסי מכוער ומפוקפק שנותן לה כוחות קסומים, והופכת לשודדת הדרכים הכי חזקה באנגליה. כנראה שהקלישאות נכונות: אף אחד לא יודע לעאשות את ז'אנר ההרפתקאות כמו דיסני. אחד הבינג'ים הכי כיפיים שהיו לנו בזמן האחרון.

17. Mary & George ("מארי וג'ורג'") // yes ו-HOT

החודש הזה באמת היה טוב מדי אלינו. דרמה היסטורית אדירה על המלך ג'יימס הראשון והמאהב הלא סודי שלו, ששודך לו באמצעות אמו האצילה שחששה לאבד את נכסיה ומעמדה (מינוח נחמד לעובדה שהיא סרסרה את בנה) והפך יחד איתה לאחד האנשים המשפיעים ביותר בממלכה. כל היופי הזה ארוז בהפקה מפוארת של Sky הבריטית עם רשת הכבלים Starz, כל מה שקורה על המסך מחרמן ודקדנטי, וג'וליאן מור .

16.  The Jinx Part Two ("הג'ינקס: חלק 2") // HBO

בכל פעם שסדרת דוקו-רצח חוזרת לעונה שניה, אנחנו קצת חושדים. ובכל פעם שסדרת דוקו-רצח חוזרת לעונה שניה אחרי שהרוצח נתפס, אנחנו חושדים על אחת כמה וכמה. אבל כשמדובר בסדרה שפחות או יותר הזניקה את הדוקו-רצח למקומו בתרבות, עם הרוצח הכי מתוחכם שנרצח, אנחנו מוכנים להישאר בשביל התשובה לשאלה שמופיעה כבר בשם הפרק הראשון – "למה אנחנו עדיין כאן?". לשמחתנו, סגנון העריכה הקצבי והדרך הסוחפת של אנדרו ג'רקי נשארו במרכז, אז עד שנגלה עוד שני פרקים מה הסיבה שחזרנו, אפשר להינות מהנסיעה המבדרת והמסקרנת הזו.

15. Doctor Who ("דוקטור הו") // דיסני+

אחרי כמה עונות לא מאוד מוצלחות, "דוקטור הו" האלמותית מקבלת שוב זריקה של התחדשות, ולא רק שיש לנו דוקטור שחור בפעם הראשונה, הוא גם קוויר אז פאק. הליהוק של שוטי גאטווה הנהדר מ"חינוך מיני" מבטיח עונה של פאן קאמפי, הומור להט"בי והמון תלבושות מתחלפות, וכבר מייצר הרבה מאוד דרמה ברשתות החברתיות, אבל הסיפור האמיתי של העונה הוא חזרתם של היוצרים ראסל טי. דיוויס וסטיבן מופאט לגשר הפיקוד של הטארדיס, ומהפרקים הראשונים אכן נראה שהדוקטור שוב מסתובב במחוזות מעניינים ואינטליגנטים יותר. תחזיקו לו אצבעות, כל רצף הזמן/חלל תלוי בו.

14. Dead Boy Detectives ("בלשי הרפאים") // נטפליקס

אם יש עולם טלוויזיוני אחד שאנחנו דווקא שמחים שמתרחב, זה כנראה העולם של "סנדמן", ואם ככה יראו כל ההמשכונים ללהיט הנטפליקס, אנחנו נהיה מבסוטים. אז נכון, הסדרה היא גרסה קצת קלילה יותר של הרומן הגרפי המקורי (הבלשים הם נערים מתים, ולא ילדים מתים, למשל), אבל סדרה על סכנות בילוש על טבעית שעוסקת באתגרי החיים שאחרי, ועוד על בסיס רומן גרפי של ניל גיימן? מה עוד אפשר לבקש? אוקי, אולי דיאלוגים קצת יותר טובים. אבל עם דמויות יצירתיות כמו כאן, ובניית עולם סוריאליסטית, כמעט ולא שמים לב שהם מדברים פה ושם שטויות.

13. X-Men '97 ("אקס-מן 97'") // דיסני+

איזו הפתעה מעולה. אמנם חיכינו כמו גדולים לסדרת ההמשך המדוברת של אקס-מן, במיוחד מרגע ששמענו שכל המדבבים מהניינטיז חזרו לדבב – אבל בכל זאת לא ציפינו לזה. זו לא הנוסטלגיה שמדברת מגרוננו (אוקי, אולי לא *רק* הנוסטלגיה), אבל מדובר באמת בסדרה טובה. מארוול ביגרו את הסדרה, הפכו את הנושאים למאתגרים יותר והעמיקו את הדמויות, ופתאום אופרת הסבון לילדים של מארוול הפכה לסדרת גיבורי על מעניינת. ואז הגיע פרק 5, בלי ספוילרים שהפך את הסיבוב הזה לאפילו יותר משמעותי, ויש שיגידו, הכי טראומטי שמארוול הוציאו עד כה. יאייקס, איזה כיף.

12. The Big Door Prize ("הפרס בדלת הגדולה") // אפל TV+

אם יש משהו שאפל TV+ מצטיינת בו בבירור זה סדרות מד"ב. "הפרס בדלת הגדולה" הוא סדרת מד"ב מאוד לא מד"בית שמזכירה יותר את "חשיפה לצפון" מאשר כל סדרה מהז'אנר, והקסם המתוק-מריר שלה טמון במכונת ה-Morpho המסתורית שמופיעה יום אחד במכולת השכונתית ועומדת במרכז העלילה. המכונה מספרת לתושבי העיירה, בזה אחר זה, מה הפוטנציאל האמיתי שלהם בחיים. אחרי הכאוס שזה יצר בחיי העיירה, משתדרגת העונה השנייה כשהמכונה מבקשת לקחת את התושבים לשלב הבא במסע הגילוי העצמי שלהם, ומכריחה אותם להתבונן במערכות היחסים שלהם. ואיכשהו כל הדבר הזה הופך לקומדיה נהדרת.

11. היהודים באים // כאן 11

היהודים באו שוב, והפעם הם מורידים את ה… טלית? כיפה? אה לא, כפפות. העונה החדשה של "היהודים" – תוכנית המערכונים הכי יציבה פה מזה שנים מחוץ לאולפן של "ארץ נהדרת" – נפתחה עם ספיישל יום עצמאות נוקב, והמשיכה את המגמה גם בפרק השני, עם הצהרה ברורה: כל ההיסטוריה היהודית מסתכלת עלינו ברגע הזה, והיא מודאגת. גם יוצרי "היהודים" מודאגים, מה שלפחות בשלב הזה הוריד טיפה מהיקף הצחוק לטובת סאטירה דוקרת. מה לעשות שהכל פחות מצחיק לאחרונה?

10. Ripley ("ריפלי") // נטפליקס

אחרי כמה שנים רעות שבהן קיבלנו מנטפליקס בעיקר סדרות בינוניות מאוד, משהו טוב קורה לענקית הסטרימינג ויותר ויותר סדרות שלה מתעלות מעל לממוצע הבינוני. שלחנו את מבקרת הקולנוע יעל שוב לראות את "ריפלי" בזכות ההיכרות המוקדמת שלה עם הסרט המוערך "מר ריפלי המוכשר" שמבוסס על אותו ספר פופולרי משנות ה-60', ואם היא התענגה על העיבוד האפל והמאוד-מאוד שונה הזה של תסריטאי-העל סטיבן זאיליאן (זוכה האוסקר על "רשימת שינדלר"), אנחנו משוכנעים שגם אתם תהיו בעניין.

9. Shardlake ("שארדלייק") // דיסני+

בעיקרון אנחנו חושבים שתקציר הסדרה אמור להספיק להלהיב אתכם, כי זו תעלומת רצח שייקספירית שמתרחשת בימי הנרי השמיני, בכיכובו של עורך דין גיבן שפותר תעלומת רצח. כלומר, איזה חלק במשפט הזה לא תאהבו? אבל אם גם זה לא מספיק, אולי כדי שנספר לכם שזו לא סתם עוד דרמה תקופתית, אלא פנינה לחובבי הסטייל השייקספירי שמצליחה להפתיע גם את עצמה, וגם לשלב שחקן בעל מוגבלות בתפקיד מרכזי מבלי לעשות עניין מזה. במילים אחרות, זו יצירה שכאילו יצאה מהתיאטרון הבריטי המודרני, וכיף לראות גם דברים שכאלה צצים על המסך.

8. Hacks ("האקס") // HBO

בעונה הראשונה שלה "Hacks" הייתה משב רוח מרענן מאוד בז'אנר הסדרות הקומיות שקצת מדשדש, ג'ין סמארט וחנה איינבינדר קיבלו מחמאות והערצה מוצדקת מכל כיוון אפשרי, וכבשו את כל הלבבות בעלילותיהן כקומיקאית המזדקנת שהקריירה שלה תקועה בווגאס והקומיקאית הצעירה שנשכרה על ידיה כדי להחזיר אותה לרלוונטיות. בסוף העונה הקודמת הן נפרדו בפיצוץ, אבל יוצרות ויוצרי הסדרה מצאו דרך נאה ואלגנטית לחבר אותן מחדש בעונה השלישית. לפחות על פי ארבעת הפרקים הראשונים, זו גם הולכת להיות העונה הטובה ביותר של הסדרה החכמה והנוגעת ללב הזאת. נתראה בחודש הבא אחרי סיומה ונכריע.

7. Sugar ("שוגר") // אפל TV+

אלה ימים שבהם אנחנו זקוקים לקרן אור באפלה, ו"שוגר" היא פרוז'קטור עצום שמחמם את הלב דרך הרשתית של העין. בדיוק כשהתחיל להימאס קצת מז'אנר הבלש שהפך לטרנדי ביותר בטלוויזיות, מגיע קולין פארל עם דמות שכבר הוגדרה כאן כ"טד לאסו של הבלשים", דרמת מתח ואקשן שהיא גם קומדיה שחורה על בלש קשוח אך טוב לב שבאמת פשוט מנסה להיות נחמד ולעשות את הדבר הנכון, רק שהמציאות מסרבת לעבוד כך. "שוגר" ממציאה מחדש את הפילם נואר ועושה את זה בסטייל ובמקוריות, אינסטנט קלאסיקה שאם לא הייתה משודרת בשירות סטרימינג אליטיסטי – כולם היו מדברים עליה.

 

6. Franklin ("פרנקלין") // אפל TV+

יש סרטים גרועים ששווים צפייה רק בגלל שחקן אחד, אבל "פרנקלין" היא סדרה ממש טובה ששווה צפייה רק בגלל שחקן אחד. מייקל דאגלס דואג לעצמו לתפקיד של פעם בחיים, על דמות מרכזית בהיסטוריה האמריקאית – בנג'מין פרנקלין, האיש על שטר המאה – שמספקת לו מצע מושלם לתצוגת משחק של הלייף. הסדרה עצמה מתמקדת בימי הדיפלומטיה המאוחרים של פרנקלין, ובהתאם לרוח של אפל TV, מצליחה לאזן את הטון הדרמטי עם שנינות הולמת וסיפור מפורט, שנשזר יחדיו ביד תסריטאית מתוחכמת. ומעל כל זה, הכישרון המרשים של דאגלס בן ה-79. שמישהו יזרוק עליו פרס אמי.

5. Shogun ("שוגון") // דיסני+

זה כבר החודש השלישי ברציפות של "שוגון" בטופ 10 שלנו, ורק פרק סיום תמוה ושנוי במחלוקת מנע ממנה להישאר חודש נוסף בטופ 3. השבוע בדיוק התבשרנו על כך שב-FX/דיסני כבר מתכננים לה עונה שנייה ושלישית יחד עם יורשיו של הסופר ג'יימס קאלדוול, למרות שהסדרה מיצתה את עלילת הספר עליו היא מבוססת. זאת יכולה להיות בשורה טובה, כי "שוגון" הייתה טלוויזיה ענקית, אפוס עוצר נשימה גם כשהעלילה שלו מתקדמת באיטיות של זן יפני, והכשלים המסוימים בבניית חלק מהדמויות (ובעיקר זו של האנגלי הזר שנקלע לקרבות השליטה ביפן, שעומד במרכז הספר ובסדרה הפך לדמות שולית יותר) אפילו לא מאוד מפריעים.

4. Dark Matter ("חומר אפל") // אפל TV+

סדרה מעוררת מחשבה מבית אפל TV, שמשום מה זכתה באותו השם של סדרת מד"ב קנדית מ-2015 על צוות מתנקשים שמאבד זכרונו. אז אין קשר בין הסדרות, זו פשוט מבוססת על רומן של בלייק קראוץ' מאותו השם, שיצא ב-2016… רגע, מה? לא הבנו. בכל מקרה, קראוץ' עיבד את הספר לסדרה מסחררת ראש בכיכובם של ג'ואל אדגרטון ("הזר") וג'ניפר קונלי (מיליון דברים מצוינים) על פיזיקאי בינוני שמתעורר יום אחד בחיים מקבילים, אחרי שנחטף לשם על ידי לא אחר מעצמו. הסיפור מורכב, השאלות שעולות בו עמוקות ושוב אפל יוצרים טלוויזיה יחודית. גם אם השם לא הכי מקורי.

3. Baby Reindeer ("אייל קטן") // נטפליקס

מי היה מאמין שלהיט הנטפליקס הכי גדול של התקופה יגיע מפסטיבל הפרינג' של אדנברו? נו טוב, אם כולם כל כך אובססיביים אליה, כנראה שיש בזה משהו. סיפורו של ריצ'רד גאד על מרת'ה המטרידנית מצליח להגיד דבר מה על האזורים האפלים של הפגיעות האנושית, על כל צדדיה. לא שלא ראינו כאלו לפני (ביננו, "להרוס אותך" עשתה את זה הרבה יותר טוב), אבל למרות שיש רגעים קשים ופגמים לאורך שבע פרקיה, היא משלימה את הסדקים שבה באמצעות סגירת מעגל. על מה שקרה בחיים האמיתיים מאז שידור הסדרה עדיף שננסה להדחיק.

2. The Sympathizer ("נאמנות כפולה") // HBO

כן, זה נכון, אנחנו נאהב כל דבר שרוברט דאוני ג'וניור משחק בו, אבל "נאמנות כפולה" אמנם מאפשרת לו גם את אחד מתפקידי המשנה הכי מגניבים של השנה וגם מצליחה להיות סדרה מעולה וייחודית , ובכל זאת סדרה מעניינת בהרבה גם בזכות עצמה ובלי קשר להופעתו. אחרי עשורים שבהם ארצות הברית האכילה את העולם בגרסה שלה למלחמת וייטנאם, "נאמנות כפולה" הופכת את המצלמה לצד השני ומציגה עיבוד מרהיב לספר של וייט ת'אן נויין הוייטנאמי. בואו רק נגיד שזה לא מה שלימדו אותנו ב"בבוקר טוב וייטנאם".

1. Jerrod Carmichael Reality Show ("ג'רוד") // HBO 

אנחנו לא מחובבי ז'אנר הדוקו-ריאליטי, בטח לא של הגרסה המצועצעת שלו כיום, אבל כרגע אין ממש דרך אחרת להגדיר את הסדרה פורצת הדרך של ג'רוד קרמייקל – קומיקאי שזכה להצלחה לא קטנה בארה"ב (גם אם לא הרבה מעבר) לפני שיצא מהארון בגיל 35. על פניו, בסיס לא רע לדוקו-ריאליטי טראשי נוסף, אבל ג'רוד בוחר להציג דווקא את כל הרגעים שרוב הסלבס מסתירים מהמצלמות: וידוי על קראש בפני חבר קרוב (ומפורסם), חשיפה של חיי המין הנודעים לשמצה של גריינדר, בגידות בבן זוגו, ריב עם אימו הנוצריה האדוקה על העדפתו המינית וכל פיסות החיים הקטנות והאמיתיות שלרוב מציאותיות מדי בשביל ריאליטי. לא ראיתם דבר כמו זה בחיים.