מחר: שקמה ברסלר תוביל שיירות לכנסת. בוקר של שיבושים בתל אביב

שקמה ברסלר, יולי 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)
שקמה ברסלר, יולי 2023 (צילום: ג'ק גואז/AFP/גטי אימג'ס)

החל מהשעה 08:00 בבוקר צפויות שיירות לא מאורגנות לעלות אל הכנסת בירושלים במהירות המינימלית המותרת, וכתוצאה מכך צפויים עומסי תנועה חריגים בכביש החוף, בנתיבי איילון ובכביש 1. שיירות המחאה מסמנות גם את שובם של שקמה ברסלר ו"אחים לנשק" לחזית המאבק נגד הממשלה

מחר (שני, 20.5) צפויים שיבושי תנועה ועומסים חריגים בנתיבי איילון ובדרכים המובילות אליהם מצפון לדרום, כשהחל מהשעה 08:00 אמורים להתחיל להתאסף אזרחים בכלי הרכב שלהם ולהצטרף לשיירות שיעלו לכנסת בירושלים לקראת פתיחת מושב הכנסת. כחלק ממסע המחאה, אמורים המשתתפים לנסוע במהירות המינימלית המותרת לאורך הדרך לעיר הבירה, מה שאמור לייצר פקקים דרמטיים למדי מצפון לדרום.

>> חיפשנו ומצאנו: דברים משמחים שבכל זאת קרו בתל אביב החודש

אל אזור תל אביב צפויות השיירות מצפון להגיע רק אחרי שעות השיא של עומס התנועה בבוקר, כשב-09:30 יצטרפו רכבים מנקודת האיסוף בגעש, ב-10:00 בצומת גלילות ב-10:30 במחלף השלום באיילון דרום. מטעם מארגני שיירות המחאה נמסר כי לא מתוכננת שיירה אחת מסודרת, וכי ניתן יהיה להצטרף לכל המסלול או למקטעים בנקודות הכינוס, וגם באופן עצמאי לאורך המסלול בכל שעה, כקבוצה או כרכב בודד ולנסוע במהירות המינימלית המותרת כחלק מאסטרטגיית השיבוש.

"המסע להצלת ישראל", כפי שמתויג אירוע המחאה, הושק ביום חמישי על ידי שקמה ברסלר בקריאה מטעם כוח קפלן והדגלים השחורים, בסרטון ראשון מאז שבעה באוקטובר שבו היא קוראת לציבור להצטרף למחאה נגד הממשלה. ברסלר, ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשטרית, נסוגה מחזית המאבק עם תחילת המלחמה ולא לקחה חלק במחאת "בחירות עכשיו" שגדלה מאלפים בודדים בשבועות הראשונים של המלחמה לעשרות רבות של אלפים בשבועות האחרונים.

"מערכת היחסים בינינו האזרחים לבין הממשלה – הופרה", אמרה ברסלר. "הממשלה מקדמת מדיניות המנוגדת למטרות המלחמה שהיא עצמה הציבה, מתעלמת מאזהרות מערכת הביטחון, מובילה לאובדן מיותר של חיי חיילים ומנסה למסד את אי השיוויון בנטל. ההתעלמות המוחלטת מאובדן האמון הציבורי והפגיעה הדרמטית בכל אספקט של החיים כאן, הפקרת החטופים והעקורים, מחייבים אותנו לחשיבה יצירתית מחודשת. הם רוצים שנרגיש חסרי אונים במדינה שלנו, אבל אנחנו לא. מעולם לא היינו ולעולם לא נהיה. לא בשביל זה הוקמה מדינת ישראל. ביום שני בשעה שמונה בבוקר נצא למסע להצלת המדינה. באופן בלתי אלים, נראה לממשלה שלא ניתן למשול על עם שלא מכיר בלגיטימיות שלה".

"אחים לנשק" חוסמים את הכניסה לקריה, יום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: אביב חסידוב)
"אחים לנשק" חוסמים את הכניסה לקריה, יום ההתנגדות, 18.7.23 (צילום: אביב חסידוב)

במקביל הודיעו גם אנשי הארגון "אחים לנשק" על הקאמבק שלהם למחאה במשרה מלאה, לאחר שבמשך שבעה חודשים התמקדו בעיקר בהקמה ובתפעול של חמ"לים אזרחיים שהצילו את המדינה בימים הראשונים של המלחמה וממשיכים מאז למלא את הוואקום שהפקירה הממשלה. אתמול, לראשונה מאז תחילת המלחמה, הצטרפו "אחים לנשק" להפגנות בקפלן ואייל נווה, ממובילי הארגון, נשא נאום מעל הבמה בכיכר הדמוקרטיה והבטיח ש"החל מיום שני, פתיחת מושב הכנסת, נשיב בימי זעם. הצטרפו לשיירות, להפגנות, למייצגים, יש לנו 40 יום לפעול ולהוציא מיליון איש ואישה להגיד לשרים חסרי הבושה: זמנכם עבר".