גם בנטפליקס מבינים שפיט דייווידסון יותר סלב מאשר קומיקאי

הנה מישהו עם הרבה נסיון בוויד וחרדות, אולי אפילו ברגע הזה. פיט דיווידסון בספיישל הנטפליקס שלו
הנה מישהו עם הרבה נסיון בוויד וחרדות, אולי אפילו ברגע הזה. פיט דיווידסון בספיישל הנטפליקס שלו

מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לסטנדאפיסט? שהוא יהפוך ליותר מפורסם ממצחיק. זה בדיוק מה שקרה לפיט "סקיט" דיווידסון, שנמצא בנקודה מוזרה בקריירה - הבדיחות שלו לא ממש מעוררות הזדהות והפאנצ'ים שלו רק מדגדגים את בלוטות הצחוק. לנטפליקס, מצד שני, זה דווקא לא רע בכלל

15 ביוני 2022

פיט דייווידסון הוא יותר מקומיקאי. או שבעצם, אולי הוא פחות? לפני הכל, אני רוצה להבהיר שיש לי הרבה כבוד לפיט דייווידסון. הבן-אדם התחיל לעשות סטנדאפ בגיל 16, הגיע ל"סאטרדיי נייט לייב" בגיל 20, יש לו כריזמה, יש לו כישרון. אבל בשלב בזה של החיים שלו, פיט "האקס-של-אריאנה-גרנדה-הנוכחי-של-קים-קרדישאן-והאויב-המושבע-של-קניה-ווסט" דייווידסון, הוא הרבה יותר סלב מאשר קומיקאי. ואפשר לראות את זה על ההתחלה בספיישל הסטנדאפ החדש שלו בנטפליקס "The Best Friends".

רק שזה לא באמת ספיישל של פיט דייווידסון. המופע, שצולם כחלק מפסטיבל קומדיה "Netflix is a Joke" ששירות הסטרימינג אירגן בחודש שעבר, מציג את פיט מנחה ערב סטנדאפ בן 60 דקות עם כמה חברים שלו, כשכל אחד עולה ועושה איזה עשר דקות. אבל הספיישל כן מתחיל עם דייווידסון, שעל ההתחלה מדגים את כמה הוא יותר מפורסם מאשר מצחיק.

דיווידסון פותח ב"הייתה לי שנה משונה" והקהל כבר שואג מצחוק. כי כולם יודעים שהוא הולך לדבר על איך הוא התחיל לצאת עם קים קרדשיאן, מה שגרם לבעלה לשעבר קניה ווסט לאיים עליו במספר שירים ופוסטים ברשתות החברתיות. פיט מדבר על איך זה קשה שראפר ענק שונא אותך, ואיך כל החברים הסטנדאפיסטים שלו מגיבים לזה וזה הכול מאוד… משהו שקשה להזדהות איתו. חלק גדול מקומדיה זה "רילייטבליטי"- קומיקאי עולה לבמה ואומר "היי, מכירים את הקטע הזה?" ואנחנו צוחקים כי אנחנו באמת מכירים. אבל הקטע הזה שראפר מפורסם תוקף אותך וג'ון מולייני עושה על זה בדיחה? אני לא יכול להזדהות.

ולמרות זאת, לדייווידסון יש קסם מסויים (בכל זאת, עובדה שהוא יצא עם כל הנשים האלו), ומצאתי את עצמי צוחק פעם או פעמיים מסט הפתיחה שלו – נגיד, כשהוא מדבר על הכבוד שעדיין יש לו לווסט כאמן גאון, או בדיחת פדופילים סבירה על ג'פרי אפשטיין. ואולי פשוט דיווידסון שומר את החומרים הבאמת טובים שלו לספיישל האמיתי הבא, ולא למופע הזה בו הוא חולק את הבמה עם חברים.

ומה עם החברים האלו באמת? דיווידסון הביא אותו קבוצה של סטנדאפיסטים צעירים ולא מאוד מוכרים, ומה אני אגיד לכם? הם די טובים! אה, הפתעה! אני לא יודע עדיין אם ארצה לראות ספיישל שלם של כל אחד מהם, אבל בתור עשר דקות של סטנדאפ, הם בהחלט מצחיקים. והם גם מזכירים לנו איך קומיקאים בדרך כלל מספרים בדיחות: צריך קונספט שנבין כקהל, שגם אם לא נוכל להזדהות אותו, נוכל לדמיין את עצמנו בסיטואציה. וצריך פאנצ'ים טובים. שני דברים שנראה שדייווידסון מתקשה איתם כרגע. 

דיווידסון גם הביא איתו שני מוזיקאים. האחד הוא איזשהו זמר קאנטרי/ראפר בשם ביג ווט, שמבצע שיר עם פיט בהתחלה שנראה שאפילו הקהל לא מצליח לזרום איתו, והשני הוא כמובן חברו הטוב של פיט, מאשין גאן קלי. כששמעתי שמאשין גאן קלי מגיע לספיישל הזה, חשבתי משום מה שהוא גם יעשה סטנדאפ  – קצת כמו בקטע הזה בצחוק מהעבודה שהיו מביאים את אריק זאבי או משהו לעשות סטנדאפ בפעם הראשונה. אבל לא. הוא פשוט עשה את שירי הפופ-פאנק הסבירים שלו.

מה בעצם אפשר ללמוד מ"The Best Friends"? בעיקר שהפורמט הזה הוא דווקא רעיון לא רע לנטפליקס ויכול לרענן קצת את מחלקת הסטנדאפ שלהם (והם אכן משתמשים בפורמט הזה, כמו למשל בספיישל של ביל בר שיצא גם הוא החודש). אפשר גם ללמוד שכדאי לנטפליקס לקחת צ'אנס על אנשים קצת פחות מוכרים. ואפשר ללמוד שלפעמים להיות הסלב הכי גדול בעולם זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לקומיקאי. כאילו, מבחינת הקהל שלו. אני בטוח שפיט עצמו מרוצה.

"פיט דיווידסון מציג: החברים הכי טובים", זמין עכשיו בנטפליקס