מיי פרשס: פלאפל הקאלט שר הטבעות מגיע ללוינסקי

מיי פרשס. פלאפל שר הטבעות (צילום אינסטרגם)
מיי פרשס. פלאפל שר הטבעות (צילום אינסטרגם)

"זה הרבה יותר מגימיק. כשמטגנים כדור פלאפל, המרכז נותר נא. בטבעת הטיגון אחיד והחוויה בפה שונה", מסביר איציק טואשי את פטנט הפלאפל שלו, שהתחיל את דרכו בשכונת שפירא וכעת מגיע לספוט חדש ונוצץ באמצע שוק לוינסקי

22 בינואר 2023

מה כבר אפשר לחדש בפלאפל? פיתות מאודות ורכות – צ'ק, רטבים כאלה ואחרים, סלטים ותוספות – הכל מור אוף דה סיים. מקום חדש בשוק לוינסקי (אלא מה) ממציא את הגלגל מחדש פלאפל בצורת, ובכן, גלגל. טבעת ליתר דיוק.

שר הטבעות החדש הוא גלגולה של פלאפליה ותיקה משכונת שפירא, שמאחוריה סיפור מעניין. בעקבות טרגדיה משפחתית נאלץ הבעלים איציק טואשי לעזוב את עבודתו ולחפש מקור פרנסה לשעות הערב. בפרץ תושייה הוא פתח במרפסת ביתו שבשכונת שפירא דוכן פלאפל מאולתר. "התחלתי כמו כולם בכדורים. הבנתי שהעיסה טעימה ואז רציתי להביא משהו שונה שאין בשוק. פלאפל בטבעות אף אחד עוד לא עשה", הוא משחזר. "כשמטגנים כדור פלאפל, המרכז נותר נא. בטבעת הטיגון אחיד והחוויה בפה שונה. זה הרבה יותר מגימיק". טואשי בנה מכשיר לייצור פלאפל בטבעות, רשם אותו כפטנט, ועם הרבה תקווה בלב פתח מקום ברחוב מסילת ישרים. אלא שחודשיים לאחר מכן פרצה הקורונה והפלאפליה נסגרה כדרך עסקים רבים כל כך באותה תקופה. היום (ראשון), לאחר שנמצא החלל המתאים, שר הטבעות חוזר בספוט נוצץ בלב שוק לוינסקי. "הטראפיק כאן יותר חזק, למרות שגם שפירא עבד טוב", אומר טואשי באופטימיות.

אם למישהו היה ספק באשר להיגיון שמאחורי התצורה החדשנית, הרי שבביס ראשון הוא מתפוגג. שטח הפנים הגדול מייצר מעטפת מטוגנת גם במרכז, וקולטני הטעם נכנעים לפריכות המענגת עד לפירור האחרון. את הפלאפל אפשר לקבל בפיתה רגילה או מוקטנת, על תקן מנת ילדים (20/25 ש"ח) עם סלטים טריים מתוצרת בית, חריף עצבני וקרם טחינה עמבה. בדלפק בונים את הפיתה בשכבות ומוסיפים מעל שבבי בצל מטוגן לתוספת קראנצ'יות וטעם.

פלאפל שר הטבעות (צילום קיריל שלנדיקוב)
פלאפל שר הטבעות (צילום קיריל שלנדיקוב)

אם תגיעו היום תקבלו את הפיתה והטבעות בכיס ניילון סטנדרטי. בקרוב תוכנס לשימוש אריזה ממותגת שפותחה במיוחד וכנראה תצליח למנוע את הטפטוף המעצבן על הנעליים. פרט לפלאפל תוכלו להזמין סביח ושניצל בפיתה, וטואשי כבר עובד על מנות נוספות, גם הן בצורת טבעת. בשעות הערב הפלאפליה משנה פאזה למעין חמארת שוק עם מזאטים מטוגנים, עראק ובירה. אם הקונספט יתפוס – ואין סיבה שלא – ייתכן שהטבעות יצוצו במקומות נוספים בעיר.
מרחביה 7, ראשון-חמישי 10:00-22:00, שישי 10:00-שעה לפני כניסת השבת, שבת – סגור