יפו תל אביב חוגגת 5 עם תפריט משוגע ועוד חדשות אוכל

קפטן קארי מתחילים משלוחים לכל רחבי תל אביב, במסעדת קלארו יחגגו במשתה טורקי כמיטב המסורת, בביסטרו גרינברג יתארח שף מקסיקני כוכב, פסטיבל ראונד טייבלס מגיע עם שלל כוכביו למגוון סדנאות ועוד דברים טעימים שאתם חייבים לדעת

תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב
תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב
7 בנובמבר 2016

קפטן קארי מתחילים משלוחים

דוכן אוכל הרחוב ההודי של יונתן רושפלד (שעתיד להתרחב למסעדה על חורבות הרברט סמואל) משיק שירות משלוחים חדש וחריף. התפריט – שמחולק למנות קטנות, עיקריות, טבעוניות ומנות ילדים – מגיע בקופסאות קנה סוכר מעוצבות (שמתאימות לשימוש במיקרוגל במידת הצורך) ושלל רטבים נדיבים. בתפריט תמצאו מנות כמו קציצות עוף במסאלה של חמאת בוטנים (32 ₪), כרובית בקארי עם כפיר ליים וקוקוס (34 ₪), שיפודי עוף טנדורי מושרים ביוגורט עם קארי אדום על אורז לבן ודאל עדשים כתומות (54 ₪) ועוד הברקות הודיות מלאות תבלינים. במחלקת השתייה, ובהשראת תת היבשת, תמצאו אייס צ'אי מתקתק (12 ₪) ולאסי מנגו (14 ₪) מבוקבקים.

משלוחים קפטן קארי, ראשון־חמישי 16:00־22:00, שישי 11:00־15:00, שבת 12:00־22:00, captaincurry.co.il או 6095960־03

תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב
תבשיל בקר ראג'ה מון, קפטן קארי. צילום: איליה מלניקוב

יפו תל אביב חוגגת חמש שנים

השף חיים כהן חוגג יום הולדת חמש לבייבי שלו, ולכבוד המאורע החגיגי הזמין את דאריו צ'יקני (ככל הנראה הקצב המפורסם ביותר בעולם) לארוחה איטלקית יוצאת דופן. צ'יקטני, חסיד גדול של שיטת ה-Nose To Tail מחזיק בבעלותו מספר מסעדות באיטליה ומשק אליו מגיעים טבחים רבים להתלמדות. בארוחה המשותפת יגישו השניים: צלחת בשר עם פורקטה, פרושוטו חזה ברווז, ברזאולה וסלט בשר נא; טורטליני ברווזים; שפונדרה של טלה עגבניות ופלפל חריף; צוואר טלה צלוי שעות רבות עם תפוחים חמוצים ושמן זית ועוד.

חגיגות חמש שנים ליפו תל אביב, רביעי-שישי (9-11.11), יגאל אלון 98 תל אביב, 03-6249249

תאוות בשרים. דריו צ'יקני וחיים כהן. צילום: יח"צ
תאוות בשרים. דריו צ'יקני וחיים כהן. צילום: יח"צ

משתה טורקי בקלארו למטה

כחלק מסדרת ערבי אוכל חודשיים (בהשראת שווקים ומטבחים מסביב לעולם) במסעדת קלארו החליטו לעצור הפעם בטורקיה. זה אומר שלערב אחד כל החלק התחתון של המסעדה יהפוך לערב קסום במרקש עם מוזיקה תואמת, אווירה שכולה עות'מאנית והמון עמדות אוכל בסגנון טורקי. בתפריט: מאפה סימיט עם קיימק ודבש; קרם פאבה משעועית לימה; לקרדה טורקית עם ירקות שוק טרייים; קובה בורגול במילוי בשר וצנוברים; קובניה טורקית עטופה בעלי חסה; עמדת בוריק ומאפים טורקיים; חצילים עם בשר ועגבניות, תבשיל ארטישוקים, תבשיל מנגולד עם יוגורט וקינוחים קלאסיים כמו מאפה פילו עם פיסטוקים ודבש; בקלוואה ורחת לוקום למרכז שולחן עם קפה טורקי; סוטלצ' בכוסות אישיות; חבושים מסוכרים עם קיימק ועוד.

משתה טורקי בקלארו, שלישי (15.11), רחוב הארבעה 23 פינת דוד אלעזר תל אביב, מחיר: 350 ש"ח, 03-6017777, לרכישה לחצו כאן

אירוע בקלארו למטה צילום: ברק רותם
אירוע בקלארו למטה צילום: ברק רותם

גוצ'ה עושה ניו אינגלנד

קבוצת מסעדות גוצ'ה לוקחת פנייה מעניינת לכבוד חודש נובמבר ומתמקדת בחלק המעניין של אמריקה: המטבח של ניו אינגלנד. מדינות ניו אינגלנד (קונטיקט, מיין, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, רוד איילנד וורמונט) ידועות בעושר הדגים ופירות הים שלהן, ומכאן גם התפריט במסעדות: לובסטר רול בלחמניית בריוש רכה עם צ'יפס (103 ש"ח), טליאטלה בשר לובסטר ברוטב ביסק סרטנים ושמנת (108 ש"ח), קוד בבלילת בירה עם מטבל של גבינה כחולה (45 ש"ח), תבשיל צ׳אודר של צדפות ופירות ים עם תירס ופטריות יער, מוגש בתוך דלעת ערמונים (75 ש"ח)ועוד.

צ׳אודר צדפות ופירות ים עם תירס ופטריות יער. צילום: אפיק גבאי
צ׳אודר צדפות ופירות ים עם תירס ופטריות יער. צילום: אפיק גבאי

תפריט חורף במינה טומיי

השף משה בדישי החליט לרענן את המנות בחמשת המטבחים השונים במינה טומיי ולהתאים אותם למזג האוויר הנוכחי. בתפריט של הודו תמצאו מאסלה דוסה-קרפ הודי מתובל, דאל מקאני, סמבר ירקות גריל, צ‘אטני לימון ומנגו, צ‘אטני תמרהינדי, צ‘אטני נענע וצ‘ילי (67 ₪), בתפריט הוייטנאמי מקונג פיש סלט- סלט דג חמים, למון גראס, נוק צ‘אם, ליים, פומלה, עשבי תיבול, שאלוט מטוגן וצ‘ילי (42 ₪), בתפריט הקוריאני מג'יק גוגסו- בשר טחון, אטריות ביצים, בוק צ׳וי, שעועית, נבטים, בצל ירוק, כוסברה, מג׳יק צ׳ילי ורוטב צ׳זה (64 ₪) ועוד.

מינה טומיי, הארבעה 17 תל אביב, כל יום, 12:00־24:00, 506־504־1700

תפריט חורף במינה טומיי. צילום: אפיק גבאי
תפריט חורף במינה טומיי. צילום: אפיק גבאי

חגיגה מקסיקנית בביסטרו גרינברג

המאסטר שף המקסיקני, Gerrardo Vazquez, מגיע להתארח ליומיים מלאי טעם בביסטרו גרינברג באזורי ח"ן שבצפון העיר. חוץ משלל טקילה שתימזג, תפאורה בסגנון קקטוסים ומוזיקה תואמת – התפריט הוא הכוכב המרכזי של הערב. בין המנות תמצאו  סיקילפאק- ממרח של עגבניות, דלעת וצ'ילי מקסיקני מוגש עם טורטיות להוטות (38 ₪); טוסטון סביצ'ה פיטריות- ברוטב של עגבניות, לימון, כוסברה, בצל ושמן זית (48 ₪); סופסיטוס- טורטייה של שעועית שחורה מטוגנת עם קקטוס, כוסברה, פטרוזולייה, נענע וגבינת ריקוטה (48 ₪); סלט מילפה אלטה- קקטוס מקסיקני, עגבניות, בצל, פיטריות וגבינת קוטיחה (62 ₪); קדרת דגים מקסיקנית- דגים, עגבניות, בצלים,גזר, תפוח אדמה ועישבי תיבול( 56 ₪) ועוד פייסטה רצינית.

מקסיקו בגרינברג, שלישי-רביעי (15-16.11), אורי צבי גרינברג 25 תל אביב, החל מ-19:00, 03-6136132

השף המקסיקני Gerrardo Vazquez, ביסטרו גרינברג. צילום: יח"צ
השף המקסיקני Gerrardo Vazquez, ביסטרו גרינברג. צילום: יח"צ

אייבי מיקס תשקשק בראונד טייבלס

המיקסולוגית הטובה ביותר בארה"ב לשנת 2015 מגיעה לארץ במסגרת פסטיבל הקולינריה ראונד טייבלס ביי אמריקן אקספרס כשגרירה של המותג הוודקה גריי גוס. מיקס, נבחרה להתאים לכל מסעדה קוקטייל מיוחד שילווה את הארוחה המיוחדת שיצרו השפים האורחים עם אלה המארחים. עוד לא מאוחר להזמין כרטיסים!

גריי גוס יז אין דה האוס. צילום: יח"צ
גריי גוס יז אין דה האוס. צילום: יח"צ

סדנאות אומן של השפים של ראונד טייבלס

עוד ידיעה מכיוון פסטיבל הקולינריה הגדול של חודש נובמבר: תחת הכותרת Spread the culture, יתקיים השנה שיתוף פעולה חדש עם המרכז הקולינרי של "דן גורמה" ת"א, בו יעבירו ארבעה מהשפים המסקרנים של הפסטיבל סדנאות שונות ויפגשו את הקהל הישראלי. למשל: את המטבח הספרדי החדש יציגו שף רפאל סנטנו ממסעדת Maruja Limón מויגו בעלת כוכב מישלן ושף חוויאר גויה ממסעדת TRICICLO ממדריד, שנבחרה לאחרונה כאחת מ-10 הטאפאס ברים הטובים במדריד.  השניים יקחו את באי הסדנא למסע מרתק בארץ הטאפאסים, כל אחד מנקודת עולמו, חבל הארץ בה גדל, ובשילוב עם המטבח הספרדי העכשווי.

סדנת ראונד טייבלס, חמישי (10.11), החל מ-18:00, נס לגויין 53 תל אביב, מחיר: 150 ש"ח. לרכישת כרטיסים:   www.roundtablestour.com

Round Tables: השף חוויאר גויה
Round Tables: השף חוויאר גויה

[tmwdfpad]