בין הים התיכון לזארה: מסעדת טורקיז פתחה ביסטרו בקניון רמת אביב

אחרי 23 שנה: מסעדת טורקיז מתרחבת וחונכת השבוע את גראנד קפה, ביסטרו חדש ומבטיח בקניון רמת אביב

גראנד קפה. צילום: אנטולי מיכאלו
גראנד קפה. צילום: אנטולי מיכאלו
12 ביולי 2014

צמוד לחנות נוצצת מאבנים יקרות, בתוך קניון רמת אביב, נפתח הגראנד קפה של מסעדת טורקיז. המסעדה, הפועלת כבר 16 שנים בקומפלקס המגורים האקסטרימי של מתחם סי אנד סאן (ועוד 7 שנים קודם לכן בשכונת עג'מי ביפו), וחולשת על נכס נדיר של נוף מרהיב מהמצוק אל הים, עשתה שיפט לתוך קניון, והמקום החדש משקיף עכשיו על הכניסה לזארה.

הפתרון האדריכלי (של האדריכל אורי בן דרור מסטודיו מו) היה ליצור תחושה של שוק הומה או של סמטת רחוב. ואכן, רצפת השומשום האפורה מזכירה מדרכות גרנוליט, ופנסי הברזל השחורים כמו נלקחו מאיזו תפאורה של עמודי תאורה אירופיים. כל אלה, בשילוב עץ, מטבח שקוף ואי מרכזי שופע קערות עם אוכל טרי, תורמים לאווירה הרצויה. יינות ושמפניה יוקרתית מוצבים על המדפים בקדמת המטבח, והתפריט מביא את החיבור של אחד השותפים, אלי סמרי, לדגה טרייה. לכן תמצאו פה מנות מוכרות היטב מטורקיז כמו פלאפל שרימפס (52 ש"ח) וקבב לוקוס (68 ש"ח), וכן את המנה הנמכרת ביותר של טורקיז – סלט ירקות שנקצץ ברגע ההזמנה (52 ש"ח).

גראנד קפה: הצצה מלמעלה. צילום: אנטולי מיכאלו
גראנד קפה: הצצה מלמעלה. צילום: אנטולי מיכאלו

אלה יוגשו לצד מנות מוכרות בגרסת פרימיום כמו המבורגר (58 ש"ח) ושניצל (58 ש"ח), וכן יוגשו פטוצ'יני פירות ים (82 ש"ח), רביולי גבינת עזים (68 ש"ח) וארוחות בוקר, למשל ראפ סביח (44 ש"ח). בניגוד למסעדות אחרות בקניונים, ובדומה למסעדה נוספת (קפה אלברט) בקומת הקרקע של אותו קניון, גראנד קפה אינה כשרה, כך שתודה לאל, נראה שעומד להיות שם מעניין.

לגראנד קפה