באנו להדליק: האירועים הבשריים הכי שווים במסעדות העיר

מנגל המוני בבר א וין, פופ אפ בשרי בוטיק בהוק, וואן סטופ שופ לכל מצרכי יום העצמאות בשרונה מרקט ועוד חדשות חמות בכחול לבן

יום העצמאות בשרונה מרקט. צילום: אלון מסיק
יום העצמאות בשרונה מרקט. צילום: אלון מסיק
9 באפריל 2018

1. מגה-מנגל בבר א וין ובדא דא ודא

לכבוד יום ההולדת ה-70 למדינת ישראל בר א וין ודא דא & דא ישתלטו על הרחבה החיצונית באירוע מנגל המוני. הטבחים יעזבו את המטבח לטובת גרילים אימתניים וישגרו לאורחים שיפודי קבב (46 ש"ח), שקדים (45 ש"ח), פרגית (32 ש"ח), כבד אווז (95 ש"ח ל-100 גרם) ועוד נתחים מן החי, שיפוד טופו ירקות (28 ש"ח), שיפודי שרימפס (45 ש"ח) וקלמארי (38 ש"ח) וגם לברק שלם (115 ש"ח) ולובסטר שלם או חצי (300/165 ש"ח). בין כל השיפודים השף עינב אזגורי ממליץ לא לפספס את הבאליק אקמק (48 ש"ח) – דג בלאפה טורקית. עוד בתפריט: קינוחים, סלטים, אלכוהול ומוזיקה שמחה. מומלץ להזמין מקומות.

בר אה וין

דא דא ודא

בר אה וין. צילום: ירדן שירן ויצחק כהן
בר אה וין. צילום: ירדן שירן ויצחק כהן

יום העצמאות 2018:

מה עושים עם הילדים? אירועים לכל המשפחה 

המדריך המלא לבמות יום העצמאות בכל הארץ 

2. פופ אפ בשרים ב-HOOK

לידיעת הקרניבורים האנינים: השרקוטרי הארטיזנלי מבית דה לוקס פותח חנות פופ אפ שכולה בענייני בשר, שתסגור לכם את פינת הכיבוד הלא-שגרתי במנגל. רשימת המוצרים כוללת קבב טלה עטוף בביקון טלה (49 ש"ח למארז של 500 גרם), המבורגר צ'דר וצ'יפוטלה (91 ש"ח למארז של 960 גרם), ביף ריבס – צלעות בקר אחוריות מעושנות, ספריבס מעושן, נקניקיות בוטיק, נתח קצבים מיושן ועוד. להשלמת החוויה הקרינבורית תוכלו להשיג במקום רטבים, סכינים של המותג ויקטורינוקס, קרשי עץ בעבודת יד, גחלים ועצי הדר למעשנה, יינות אמפורה ובירה נגב.

דיזינגוף 113 תל אביב, עד יום רביעי (18.4), שעות פעילות ראשון-חמישי 10:00 – 21:00, שישי  09:00 – 15:00.

פופ אפ בשרים בהוק. צילום: אנטולי מיכאלו
פופ אפ בשרים בהוק. צילום: אנטולי מיכאלו

3. מעדנייה ושיפודייה בשרונה מרקט

המנגל המסורתי של יום העצמאות הוא כיף גדול למתארחים וכאב ראש למארחים, שצריכים לרוץ מהקצביה לחומוסיה למאפיית הפיתות. השנה אפשר לקצר הליכים בשרונה מרקט, שיהפוך בימים שלפני החג למעדנייה אחת גדולה שיש בה כל מה שצריך לחג שמח: שיפודי בשר, דגים, פירות ים וגבינות בבודדים או במשקל, סלטים, חומוס וטחינה תוצרת בית, מטבלים, חמוצים, פיתות (כולל כוסמין וקמח מלא), פיצוחים, קינוחים, בירות ואפילו פחמים. אז קחו צידנית (35 ש"ח או במתנה לקונים ב-150 ש"ח ומעלה) ותתחילו למלא.
אם לא בא לכם לארח תנו קפיצה ל"השיפודיז" – מסעדת פופ-אפ שתפעל במשך יום אחד בלבד ותציע 17  סוגי שיפודים הישר מהדוכנים והחנויות במרקט, למשל שיפודי סינטה קבב מקצביית לה בוצ'ר, שיפודי קלמרי ושרימפס של פישופ, שיפודים צמחוניים וטבעוניים ועוד, בטווח מחירים נוח (8-18 ש"ח).

קלמן מגן 3 (מתחם שרונה) תל אביב, מעדניה: ראשון-חמישי (15-19.4); השיפודיז: חמישי (19.4) מ-9:30 ועד גמר המלאי

יום העצמאות 2018:

הקוד האתי: דיני יום העצמאות 

מסיבות יום העצמאות הכי שוות בתל אביב 

על האש יפני: מתכונים לשיפודי יאקיטורי מושלמים

4. דיל בשרי במסעדת עראיס

מסעדת עראיס שבמתחם שרונה מרקט מקבלת את האביב ואת יום העצמאות בדיל 1+1 על כל מנות הבשר: קרפצ'יו שייטל, נקניקיות בעבודת יד, קבב שוק התקווה, שיפודים, נתחי בשר וכמובן עראיס לוהט בפיתה פריכה. המבצע בתוקף עד סוף אפריל, למקרה שלא תספיקו ביום העצמאות. החל מ-16:00

עראיס

בשר, בשר ועוד בשר. עראיס
בשר, בשר ועוד בשר. עראיס

5. מנות שחיתות מתקתקות־מרירות

מותג האלכוהול יגרמייסטר חוגג 70 למדינה עם מנות שחיתות שיוגשו כחודש בכמה מסעדות בתל אביב (18.4-18.5); במהלך החודש יגישו המסעדות מנות יצירתיות שמשלבות את הליקר הארומטי, המתקתק־מריר, ומייצגות את המטבח הישראלי. כך למשל, השף נדב נצר ממיטקיטשן, הכין מנה של זוקיני ממולאים בשר טלה בבישול ארוך עם תפוחי אדמה מדורה, קרם שום שחור, צלפים ואבקת טאסוס בבציר בקר ויגרמייסטר (69 ש"ח); השף יובל פכלר מסלבה וידה הכין מנה של ברביקיו שרימפס – שרימפסים ברוטב ברביקיו יגרמייסטר, לחם תירס עם חמאה חומה, סלט של אבוקדו  ולבנה ( 68 ש"ח); השפית אביבית פריאל מאוזריה נקסט דור יצרה סלט ירוק בוויניגרט יגרמייסטר (42 ש"ח); בפורטר אנד סאנס יציעו מנה של גלידת יגרמייסטר – גלידת מסקרפונה ביתית על בסיס הליקר (45 ש"ח); שי טנא, השף של ליילה, החמארה בכרם התימנים, הכין מנה של פילה בקר לצד קרם בטטה ברוטב של יגרמייסטר, דבש, ציר בקר וסומק (150 ש"ח).

הללויה: גם גלידה, גם אלכוהול. גלידת יגר בפורטר אנס סאנס. צילום: יונתן בן חיים
הללויה: גם גלידה, גם אלכוהול. גלידת יגר בפורטר אנס סאנס. צילום: יונתן בן חיים

6. לחיילים בלבד: לאפת עצמאות חינם באינדירה

אם אין לכם ברירה אלא לעלות על מדים ביום העצמאות, באינדירה מחכה לכם צ'ופר – חגיגת על האש הודית חינמית. כל חייל שיגיע למסעדה במדים יקבל על חשבון הבית לאפה הודית (נאן) עם מילוי לבחירה בין עוף טיקה מסאלה, עוף אפגני או קבב. לשאר האורחים תחכה ארוחת בשרים מהטנדורי לצד כל הקלאסיקות האהובות, בתשלום כמובן.  

אינדירה

לאפה, אבל בהודית. אינדירה. צילום: בועז לביא
לאפה, אבל בהודית. אינדירה. צילום: בועז לביא

7. מתוקים כחול-לבן בג'ייקובס

מאפיות הבוטיק ג'ייקובס ברמת השרון וקריית אונו מציינות את יום העצמאות במתיקות, עם ליין עוגות ועוגיות בהשראת גוני הדגל: מארז מקרונים לב בגווני כחול לבן (26 ש"ח), נשיקות מרנג בכחול ולבן (36 ש"ח), פאדג' שוקולד מקושט בדיסקית שוקולד לבן וכיתוב 70 לישראל (49 ש"ח), כדורי שוקולד בכחול ולבן (42 ש"ח) ונמסיס שוקולד לוז מקושט (69 ש"ח).

ג'ייקובס קריית אונו

ג'ייקובס רמת השרון

ספיישל עצמאות בג'ייקובס. צילום: בר אופק
ספיישל עצמאות בג'ייקובס. צילום: בר אופק

8. ניר צוק עושה לנו קבבים

הקציצה כוכבת המנגל עומדת במרכז פסטיבל קבב שמתקיים במסעדת מאפו הכשרה. השף ניר צוק יצר גרסאות מחווה למטבחים שונים, מהבלקן ועד לשכנים ממדינות ערב: קבב רומני ובולגרי; קבב נוסח רמאללה מבשר בקר נענע וצנוברים; קבב עטוף בעלי גפן, קבב מאפו סטייל על עצם מח ועוד. כל מנה מוגשת עם צ'יפס וירקות במחיר אחיד של 75 ש"ח. משפחות יוכלו להזמין ארוחת קבב משפחתית שכוללת מיקס קבבים, צ'יפס מאפו, סלט ירוק ובירה במחיר של 99 ש"ח לאדם.

מאפו

9. בראש הברוש

לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל משיקה קבוצת ה"ביר גארדן" את ברוש (Brösch) – בירת חיטה בסגנון בווארי, שמיוצרת בישראל בשיטה מסורתית. הבירה מכילה 5.2% אלכוהול ויש לה גוף קליל וניחוח בננה וציפורן. את הברוש במזיגה מחבית תוכלו לפגוש בביר גארדנים בכיכר דיזנגוף ובמרכז G בכפר סבא (26 ש"ח ל-רבע ליטר, 34 ש"ח לחצי ליטר), ובבקבוקי 330 מ"ל גם ברשתות נבחרות ברחבי הארץ (26 ש"ח).

בירגארדן

ברוש בביר גארדן. צילום: מאי לוי
ברוש בביר גארדן. צילום: מאי לוי

10. מסיבת יום העצמאות באברטו

השף אסף שטרן ירים למדינה במסיבת יום עצמאות עם דוכני אוכל, אלכוהול ודי ג'יי אייל רז, שינגן מוזיקה מקפיצה. דוכני האוכל יוצבו ברחבת הבוסתן שצמוד למסעדה ויציעו עראייס, סלטים, אוכל מקסיקני וקינוחי צ׳ורוס. דוכני אלכוהול של יין רקנאטי, וודקה בלוודיר ובירה וולטרס פילזנר יעזרו להוריד את האוכל ולהרים את מצב הרוח. בשיתוף חברת גל תקשורת. מחיר: 150 ש"ח לאדם לאוכל ושתיה קלה (אלכוהול ימכר במחיר מוזל).

שכביץ 5 גדרה, רביעי (18.4) מ-22:00

מסיבה באברטו. צילום: גל זהבי
מסיבה באברטו. צילום: גל זהבי

11. אויסטרים ובלאדי מרי במלגו ומלבר

במסעדה של השף המוערך מוטי טיטמן פורסים את החגיגות על פני יומיים. בערב יום העצמאות יתווספו לתפריט הרגיל שבעה ספיישלים ויינות משבעה יקבים ישראליים כמחווה למספר העשורים של המדינה. לדוגמה: ברוסקטה ברווז מעושן ואספרגוס (68 ש"ח), טורטליני כרוב מעושן וגבינת בושה (88 ש"ח), מלבי וקונסומה אננס (48 ש"ח) ויינות של יקבי קסטל, צרעה, מרגלית, שאטו גולן, וורטמן, ספרה ויקב יתיר. למחרת תיערך חגיגת צהריים על הבר עם אויסטרים ג'ילארדו (29 ש"ח) ובלאד מרי (39 ש"ח) על רקע ברקע מוזיקה שמחה ויינות ישראלים מובחרים. יש להזמין מקומות מראש.

מלגו ומלבר

מלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי
מלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי

 

12. נתחי ואגיו ועוף אורגני בחוות צוק המעדניה

לידיעת המנפנפים: השנה ניתן להזמין מהמעדנייה החדשה ב'חוות צוק-המעדניה' נתחי בשר חגיגיים במיוחד כמו וואגיו, נתחי בשר לגריל איטי או עישון, נתחים על עצם מבקר ישראלי מקומי ביישון עצמי של 50 יום, עוף אורגני חופש של משק מלמד, ירקות אורגניים מהחווה ועוד. הוואגיו, שגדל בחוות 'שבעת המעיינות' והנמכר רק במעדניה של חוות-צוק, מצטיין בשיוש, עסיסיות וטעם יוצא דופן, ומגיע כאסאדו שמומלץ לתבשילים, עישון ומינוט סטייק (100 ש"ח לק"ג); פריים ריב (260 ש"ח לק"ג); פורטר האוס (272 ש"ח לק"ג); איירון סטייק (188 ש"ח לק"ג) ועוד. את הוואגיו מומלץ להזמין מראש כי הכמות מוגבלת ולקבל במעדניה או במשלוח עד הבית (בתשלום).

חוות צוק

ואגיו בחוות צוק. צילום: נתנאל ישראל
ואגיו בחוות צוק. צילום: נתנאל ישראל

13. על האש יפני באמאמה

ביפן אולי לא עושים מנגל אבל באמאמה ברמת החייל דווקא כן: השף יאמה סאן יכין שיפודי יקיטורי מירקות, סלמון, אנטריקוט, שרימפס ועוד (16-28 ש"ח), שאותם אפשר גם לקנות ולהכין בבית עם מרינדות ורטבים שיצורפו לשקית. במסעדה תוגש גם מנה חגיגית של יאקי ניקו – נתחי אנטריקוט צלויים עם רוטב יאקי ניקו, אורז לבן וירקות (110 ש"ח).   

אמאמה

יקיטורי עצמאות, אמאמה. צילום: אלון סגל
יקיטורי עצמאות, אמאמה. צילום: אלון סגל

14. שיפודים על גחלים בראיסה

שף אורי לוי מהראיסה בפשפשים ינפנף בערב החג תפריט ספיישל שיתחיל בפתיחת שולחן (35 ש"ח לסועד) – לאפה זעתר; מטבוחה ביתית; סלטה משוויאה ועוד, ויימשך בשיפודי שרימפס,  קבב, עוף ובקר (40 ש"ח לשיפוד, 70 ש"ח לשני שיפודים) או בלברק שלם (115 ש"ח). כל השיפודים יוגשו עם ירקות צלויים מגריל פחמים שיותקן במיוחד ליום העצמאות.

ראיסה

ראיסה. צילום: אנטולי מיכאלו
ראיסה. צילום: אנטולי מיכאלו

15. מסיבת גריל מרוקאית באווה סאפי

במסיבת גריל בסגנון ארמון מרוקאי יוגשו למעלה מ-15 סוגי בשר איכותיים כמו צלעות טלה (69 ש"ח ל100 גרם), סינטה משובחת (148 ש"ח), קבב טלה בתיבול מרוקאי (69 ש"ח), נקניקיות מרגז מתוצרת בית (69 ש"ח) ועוד רבים וטובים. עמדת קוקטיילים במחירי השקה שהוקמה במיוחד לכבוד החצר הקיצית ודי.ג'י ירים למדינה ולכם. לקבוצות (6 סועדים ומעלה) יוצע תפריט חוויה מרוקאית למרכז השולחן שיכלול מנות פתיחה, ראשונות, עיקריות ופלטת בשרים (300 ש"ח לאדם).

אווה סאפי

על האש באווה סאפי. צילום: דרור עינב
על האש באווה סאפי. צילום: דרור עינב

16. ערכת עצמאות טבעונית ב-Goodness

הדיינר הטבעוני, שמזוהה בעיקר עם מנות מושחתות וטעימות בלי רגשות אשם, חוגג עצמאות מן הצומח עם ערכת מנגל מדוגמת שכוללת המבורגרים מפטריות פורטובלו ושום קונפי, שניצלים על בסיס סייטן, נקניקיות מחלבון אפונה ועוד בשני גדלים, לארבעה או יותר טבעונים רעבים (110/200 ש"ח). במסעדה עצמה תתקיים במסעדה חפלה טבעונית עם נקניקיות, המבורגרים וספיישלים מיוחדים ליום העצמאות.

גודנס

ערכת עצמאות בגודנס. צילום: אנטולי מיכאלו
ערכת עצמאות בגודנס. צילום: אנטולי מיכאלו

17. טעימות 70 בסנדר

מסעדת סנדר, שפועלת מקום המדינה, תציין ביום העצמאות יום הולדת 70. לרגל הגיל העגול הושק תפריט טעימות ממיטב מעדני המטבח היהודי-אשכנזי: סלט ביצים, כבד קצוץ, טחינה ביתית, פלפלים קלויים, חמוצים וסלסילת לחם לפתיחה; מנה ראשונה לבחירה מבין גפילטע, רגל קרושה או קישקע מטוגן; עיקרית קטנה לבחירה – צלי בשר, שניצל, קציצות עוף, לשון ברוטב או קורקבנים, תוספות לבחירה וכוס גזוז בטעמים. המחיר: 70 ש"ח לאדם. אורחים שחוגגים השנה יום הולדת 70 יקבלו מנה ראשונה או קינוח חינם בהצגת תעודת זהות. הארוחה תוגש ביום העצמאות ולאורך כל חודש אפריל.

סנדר

טעימות עצמאות בסנדר. צילום: מיטל סלמון
טעימות עצמאות בסנדר. צילום: מיטל סלמון