וזהו סוף החדשות: התקשורת שוברת את שיאי העליבות של עצמה

בתמונה: כל אנשי התקשורת שמסוגלים לערוך דיון רציני בנושאי המהות. אולפן החדשות של ערוץ 12 (צילום: חדשות 12)
בתמונה: כל אנשי התקשורת שמסוגלים לערוך דיון רציני בנושאי המהות. אולפן החדשות של ערוץ 12 (צילום: חדשות 12)

הכנסת מתפזרת, חוקים לתועלת הציבור כולו נתקעים בגלל פוליטיקה קטנה ואינטרסים אישיים והתקשורת הישראלית לא שם בכלל. היא לעולם לא מתעסקת בסיפור אלא רק בספיחים שלו. העיתונאים יושבים באולפנים, מדבררים בפנים חמוצות את התירוצים. מדור רכילות במסווה של מהדורת חדשות

28 ביוני 2022

אם למישהו היה עוד ספק לגבי מצבה הרעוע של העיתונות בישראל, הגיעו הימים האחרונים וההתרחשויות סביב החוק לפיזור הכנסת, והזכירו לנו שהדבר היחיד שהתקשורת הישראלית טובה בו הוא לשבור את שיאי העליבות וחוסר הרלוונטיות של עצמה. שבמקום להתעסק במהות, היא מתעסקת בטראש ובצהוב. שבמקום לפזר את מסך העשן, היא רק הופכת אותו לסמיך יותר.

הסיפור הפעם הוא חוק המטרו ושני חוקים שנדרשים כדי להמשיך את תהליך הפטור מויזה לארצות הברית לאזרחים ישראלים. אלה חוקים שהחשיבות שלהם לאזרחי ישראל, כל אזרחי ישראל, היא בלתי ניתנת לערעור. על החוקים האלה, לפחות נכון לשניה זו, לא הגיעו בכנסת להסכמות. אם עד פיזור הכנסת לא יהיו הסכמות, רק בכנסת הבאה ניתן יהיה להתחיל לעבוד עליהם. כן, מההתחלה.

עיתונות אמיתית הייתה מבינה שהסיפור הוא לא "למה אין הסכמות". היא הייתה מבינה שהסיפור האמיתי פה הוא הניתוק הבלתי נתפס בין חברי הכנסת לציבור שהם אמורים לייצג. זה הסיפור האחד והיחיד שיש כאן על הפרק. איך יכול להיות שבגלל אינטרסים אישיים ופוליטיים צרים, כל אזרחית ואזרח במדינה הזאת נדפקים ממש בשניות אלה? איך יכול להיות שמאחורי מסך העשן מתחבאים אנשים קטנים שמוכנים למכור את כולנו בשביל עוד נקודה פוליטית, והתקשורת לא מפזרת אותו?

התקשורת הישראלית לא שם בכלל. היא לעולם לא מתעסקת בסיפור אלא רק בספיחים שלו. העיתונאים יושבים באולפנים, מדבררים בפנים חמוצות את התירוצים. מסבירים לנו בחשיבות איך חבר מרכז גורם לח"כים של מפלגה א' להצביע נגד כי הוא לא אוהב משהו בתוכנית, איך יועץ ציני ממפלגה ב' שחושב שאם מפלגה א' תצביע נגד זה ייתן לו נקודות בבחירות, ואיך האשמות אנונימיות של בכיר לא ידוע ממפלגה ג' שבכלל טוען שהסיבה היא הדתיים. ואף אחד לא חושב לרגע לעצור ולהיות הילד הקטן שצועק – המלך הוא חתיכת אגו מניאק שדואג רק לתחת של עצמו. מדור רכילות במסווה של מהדורת חדשות.

כל מהדורת חדשות שלא נפתחת הערב בסיפור האמיתי על בגידת הפוליטיקאים בציבור, שלא מפזרת את הערפל במקום לזרוק עוד ועוד רימוני עשן, שלא מפסיקה להתנהל כאילו מה שקורה סביבנו הוא נורמלי או הגיוני – חוטאת לתפקידה. כל עוד הכתבים והפרשנים יושבים באולפן ועוסקים בליבוי סכסוכים, דיונים של שעות בציטוטים עלובים והתמקדות במערכות היחסים הטלנובליות של הפוליטיקה במקום בדברים מהותיים, בכלל לא עושים חדשות. הם סתם מייצרים המון אוויר וקליקבייטים בשביל הרייטינג, שחס וחלילה אף אחד לא יעז להעביר ערוץ. כי אזרחי ישראל יכולים הרי להסתדר בלי מטרו ופטור במויזות. מה שחשוב זה שהם יראו האח הגדול וחתונמי.

>> משבר בחדשות 12: המציאות מסרבת להתיישר עם הכותרות
>> הישרדות דיזנגוף: מופע האימים של ניר דבורי מחייב מסקנות