החומוסייה של שוק לוינסקי פותחת סניף בדיזנגוף: "הגענו לסחילנד"

חומוס טוב גם במרכז. גרגר הזהב, סניף דיזנגוף. צילום: יעל שטוקמן
חומוס טוב גם במרכז. גרגר הזהב, סניף דיזנגוף. צילום: יעל שטוקמן

כבר יותר מעשור שחומוסיית גרגר הזהב מאכילה את תושבי דרום העיר, ועכשיו הגיע זמנם להגר למרכז ולנסות גם כמה מנות חדשות. "נכון שבשוק יש אווירה אחרת, אבל יש המון תנועה בדיזינגוף. וחומוס זה תמיד רעיון טוב שמתאים גם למעוז הסחי"

17 במרץ 2024

את חומוסיית גרגר הזהב של שוק לוינסקי כל דרום תל אביב מכירה מקרוב, כנראה ברמת הניגוב. החומוסייה השכונתית נפתחה לפני יותר מעשור על ידי תום ויסמן – הידוע גם כבן זוגה של נועה קולר – ומאופיינת באווירת שוק, חומוס מצטיין, פיתות חמימות, וטיגונים מנחמים. ביקור בגרגר הזהב הפך לבילוי הקבוע של תושבי פלורנטין בשישי בצהריים, ובמרוצת השנים המקום הפך למוסד. אז אין פלא שהוא מתרחב ושולח סניפים חדשים – מה שמפתיע זה היכן.

>> בואו נשתה לחיים: 7 ברים חדשים שנפתחו בתל אביב מאז המלחמה

עד כה הצלחתו של גרגר הזהב בלוינסקי הובילה את ויסמן לפתוח רק עוד שלוחה קטנה בלוקיישן שגם ככה מתאים לרוח המקום – בית הקפה "הגרגר" בשכונת שפירא, המציע מנות בית קפה, סלטים, וגם אזור להופעות וערבי תרבות. בקיצור, הכל חוץ מהאופי הלחוץ של דיזנגוף. או בלשונו של ויסמן: "הגענו לסחילנד".

היה חסר במרכז, לא? גרגר הזהב. צילום: מתוך האינסטגרם garger_hazahv
היה חסר במרכז, לא? גרגר הזהב. צילום: מתוך האינסטגרם garger_hazahv

"את גרגר הזהב פתחתי לפני 11 שנים, ואת הגרגר ממש לפני הקורונה", מסביר החומוסייר. "מפה לשם, אנחנו שורדים תקופה של יותר מעשור, כולל מגפה, והרגשתי שיש בי מוכנות להמשיך ולהתפתח. נכון שבשוק ובטח בשפירא יש אווירה אחרת, אבל יש המון תנועה בדיזינגוף ורצון של אנשים לשבת ברגוע וליהנות – וחומוס זה תמיד רעיון טוב שמתאים גם למעוז הסחי של דיזנגוף".

ביקרנו בסניף החדש, כיאה למסורת, ביום שישי האחרון, ולמרות שהסניף רק נפתח בשבוע שעבר להרצה, הוא כבר היה מלא באנשים שהגיעו לנגב, ללגום בירה וליהנות משישי ישראלי כהלכתו. הסניף החדש נולד כשיתוף פעולה של ויסמן עם עודד תמיר ונדב לודריסק ("רובינא", "הגזטה", "ג'ניה", בין היתר), שאיתרו את הלוקיישן בדיזנגוף, והבינו שחסר בו חומוס – לכן פנו לויסמן.

גרגר הזהב, סניף דיזנגוף. צילום: יעל שטוקמן
גרגר הזהב, סניף דיזנגוף. צילום: יעל שטוקמן

״הם בתפקיד המסעדנים, ואני בתפקיד החומוסאי", מפרט ויסמן. "התלהבנו שבמקום החדש יש מטבח גדול ונוכל לעשות בו עוד דברים״. ואכן, מלבד היצע החומוס הידוע (גרגרים, משוושה, חומוס פטריות, משולש – 33-39 ש"ח למנה) והפלאפל-צ'יפס-סלט הקבוע, שלוחת דיזנגוף של גרגר הזהב מציעים מנת מנסף (חומוס בשרי, 50 ש"ח) בזכות המטבח רחב הידיים. מעבר לכך, שוני נוסף מהסניף בלוינסקי הוא שכאן החומוס יהיה פתוח גם בשבת, ונרמז לנו שהמשך עשויים לפתוח גם בשעות הערב כדי להרדים אותנו כמו שצריך. 

מעבר לכך, אחרי שתסיימו לנגב תוכלו ליהנות מהמלבי הביתי שהיגר גם הוא לדיזנגוף, או מקונפיטורת פירות העונה שהתווספה לו. ואם נודה באמת, אין הרבה חומוסיות נורמליות בדיזנגוף, כך שנחמד לראות את גרגר הזהב מתרחב, וחולק טיפה מהזהב שלו גם לתושבי מרכז העיר.
דיזנגוף 93, א'-ש', 10:30-16:30