בואו נשתה לחיים: 7 ברים חדשים שנפתחו בתל אביב מאז המלחמה

אינטימי ונעימי. ענן (צילום: נועם רון)
אינטימי ונעימי. ענן (צילום: נועם רון)

לכאורה זה לא זמן טוב לפתוח בר חדש בתל אביב. לכאורה זה לא זמן טוב לשום דבר. אבל לאורך החודשים האחרונים בכל זאת נפתחו כאן כמה ברים מיוחדים שלא היו כאן כמותם קודם (בר תימני! בר מוזיקה! בר-בודגה! בר בקומה 3 בבניין מגורים!) - ואנחנו היינו שם כדי לבדוק. וכדי לשתות. בעיקר כדי לשתות בעצם

לא, זה ממש לא זמן טוב לפתוח בר, אם במקרה אתם בדיוק חושבים על זה. לא, גם לא בר יין. לא זמן טוב לפתוח שום דבר כרגע. ובכל זאת, דברים נפתחים, רובם כאלה שהיו כבר בשלבי תכנון והקמה מתקדמים לפני 7.10, ומכוח האינרציה והאמונה בעתיד טוב יותר גם הגיעו אל קו הסיום ופתחו את שעריהם בפני הלקוחות. ובין הדברים שנפתחים – כמה וכמה ברים אמיצי לב ועזי נפש שבאו לגוון לנו את הלילה גם בזמנים הקשים האלה. אנחנו כאן כדי להצדיע להם.

>> איך לבשל כמו שף: 7 חומרי גלם שכל השפים אוהבים עכשיו
>> מחנה השינוי: 8 מסעדות ובתי אוכל ששינו כיוון בחודש האחרון

הבר של "פרא": קרוט

הוא אמור להיפתח בסופ"ש הקרוב, אבל מרוב התרגשות דיווחנו עליו כבר לפני חודש: קרוט, בר-מסעדה קז'ואלי של האנשים שמאחורי המסעדה הנהדרת פרא. השפים אביעד פלד ואורי שטיינברג.הולכים לאכלס את הספוט המושלם בגן יעקב שבו פעלה לזמן קצר "גן השקמים", ומכוונים לתפריט מצומצם ומוקפד ש"ישתלב טוב בחוויית הבילוי שאנחנו מכוונים אליה, קלילה-תוססת-צפופה-מתגודדת כזו". אוקיי, אנחנו הולכות לחכות שם בחוץ כבר עכשיו, תפתחו כבר. שדרות תרס"ט 4

אביעד פלד ואורי שטיינברג, פרא (צילום אחיקם בן יוסף)
אביעד פלד ואורי שטיינברג, פרא (צילום אחיקם בן יוסף)

הבר הסודי: שלוש וחצי

האמת היא שהיינו בטוחים שדמיינו אותו בתקופת ההזיות של החודשים הראשונים למלחמה, אבל "שלוש וחצי" זה דבר שקורה באמת: בר סודי בדירה פרטית באווירת ספיק איזי שמתאימה מאוד לאטמוספירת המשבר הנוכחית, עם קוקטיילים קלאסים שמעורבבים ביד אמן ותפריט אוכל מקורי ומוקפד, והבעלים הוא איש הייטק שהתאהב בעולם המיקסולוגיה. זה בדיוק מסוג המקומות שהופכים לאגדות בעיר הזאת. מיקום סודי, קונקשן כאן

ספיק איזי בסלון הביתי. שלוש וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
ספיק איזי בסלון הביתי. שלוש וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

3. הבר המוזיקלי: ענן

ענן הוא מקום כה מוצלח, עד כי נדמה שתמיד היה שם, כי לא סביר שלא היה כאן מקום כזה עד עכשיו: בר פלורנטינאי אינטימי שהוא גם חנות תקליטים עם חדר מוזיקה וחלל האזנה, עם ייין כמו של בר יין ושלל נשנושים מלוינסקי באווירה שמצליחה להישאר שכונתית, בהנחה שזאת עדיין שכונה של פוסט-היפסטרים. כל זאת ועוד מתרחשים ברחוב רענן 36, ואם היה זה אפשרי היינו עוברות לגור שם.

מוכנים לצוף בשמיים? ענן (צילום: נועם רון)
מוכנים לצוף בשמיים? ענן (צילום: נועם רון)

4. ג'דה

אנחנו אוהבים מקומות שעושים משהו חדש לגמרי שעוד לא עשו בתל אביב, ובר תימני בכרם התימנים בהחלט עונה להגדרה הזאת. "ג'דה" זה סבתא בתימנית, אך מאחורי המקום החדש לא עומדת הסבתא אלא נכדתה, נועה תירם, שהחליטה להקדיש את המקום למורשת התימנית של סבתה האהובה. בין התוצאות: קוקטייל חוואייג', פוקאצ'ה סאלוף גבינות ותרד, לחוח עם שוקולד ותותים ובננות מקורמלות, וכל מה שצריך כדי לגרום לנו לדבר תימנית שוטפת: עוד מהקוקטייל חוואייג' הזה.

POV: בעלים של בר תימני בכרם. ג'דה (צילום: נועה תירם)
POV: בעלים של בר תימני בכרם. ג'דה (צילום: נועה תירם)

5. בר מימון

חן פליסקין ולי-און קרקובר הם חלק מבעלי הספוטניק, וב"בר מימון" החדש שברחוב רמב"ם הם נותנים את הביטוי לתשוקות הקולינריות שלהם באווירת גסטרו-בר עם תפריט ים תיכוני בפורמט בודגה ספרדי (כלומר, חנות יינות שאפשר גם לאכול בה, או מקום לאכול בו שאפשר גם לרכוש בו בקבוקי יין הביתה). מנות קטנות וטעימות במחירים נוחים (37-25 ש"ח) ופיצה ביתית מעולה במחיר מרהיב אף יותר (43-33 ש"ח). היינו והתפעלנו.

איזה טאצ'. בר מימון. צילום: עינת דנינו
איזה טאצ'. בר מימון. צילום: עינת דנינו

6. לה בודגה

אמרנו בודגה ספרדית? הרגע אמרנו. אם טרם ביקרתם בספרד, בודגה היא מקום שבו שותים יין מיקב מקומי, על רקע בעל הבודגה עם מגבת על השכם שפורס נקניק וגבינות מול עיניכם הרואות, ומקללים את ריאל מדריד. למעט הסעיף האחרון, לה בודגה שנפתחה בלב לבו של שוק לוינסקי (לוינסקי 33) בחודש שעבר עושה את זה בול כמו שצריך, עם טאץ' מרוקאי קל בתפריט וברשימות היינות שמחבר אותה למחוזותינו. לא ראינו תותים עם קצפת מסקרפונה באף בודגה בספרד, אבל זה שינוי שנוכל לחיות איתו היטב.

דרינק קליל ליום רגיל. לה בודגה. (צילום: מרים בן חמו)
דרינק קליל ליום רגיל. לה בודגה. (צילום: מרים בן חמו)

7. מרלנ'ס

בשכונת פלורנטין אין ואקום, גם לא בזמן מלחמה, ועל הריסותיו של הקפה-בר-שכונתי פלורנטין 10 שנסגר בקיץ אחרי 18 שנות פעילות, קם הקפה-בר-שכונתי "מרלנ'ס", עם וייב של קפה-בר-שכונתי ותפריט של קפה-בר-שכונתי. כל שכונה בעיר צריכה כזה, פלורנטין המציאה את זה, אז ברור שכאן זה תמיד יעבוד. וכל מקום שמגיש בירה ב-17 שקל וקוקטייל ב-35 שקלים הוא חבר שלנו.

זה שזאת שכונה לא אומר שזה שכונה. מרלנ'ס (צילום: סופיה אוסיאז)
זה שזאת שכונה לא אומר שזה שכונה. מרלנ'ס (צילום: סופיה אוסיאז)