איך לבשל כמו שף: 7 חומרי גלם שכל השפים מאוהבים בהם עכשיו

תמנון ולחוח, שתי ציפורים בצלחת אחת. צ'נה (צילום גיל דהאן)
תמנון ולחוח, שתי ציפורים בצלחת אחת. צ'נה (צילום גיל דהאן)

כל שף יגיד לכם: הכל מתחיל מחומרי הגלם. עוד בשלב הבחירה, כשהמנה מתחילה להתגבש, חומרי גלם טובים וייחודיים הם הבסיס הכי נכון לכל ארוחה טובה. אספנו עבורכם את חומרי הגלם הכי טרנדיים כעת במסעדות השפים בתל אביב. מה שתעשו איתם אח"כ זו כבר בעיה שלכם. סתם סתם, באנו לעזור

12 במרץ 2024

שף טוב ישמח לגלות לכם שהשלב הראשון של כל מנה טובה הוא חומרי גלם טובים, אבל איכות זה לא מספיק כדי ליצור מנות מעניינות – צריך להיות כישרוני, נדיב ומעניין כדי באמת להרשים. אחת הדרכים היא לנסות ולהבין מה חומרי הגלם של הרגע, המוצרים שכל שף רוצה לשלב במנותיו כדי להיתפס עדכני. הנה 7 חומרים שממש כדאי לכם לשלב בארוחה הבאה אם אתם רוצים להרשים אפילו את עצמכם.

>>  12 אוזני המן הכי מצטיינות של העונה, ואוזן אחת שמנצחת את כולן

1. לחוח

הפנקייק התימני זוכה בימים אלה לעדנה והוקרה גם במקומות שאין להם שום קשר לעניין. קל מאוד לעבוד איתו ולהפוך כל מנה לטרנדית: להניח עליו כל מה שבא לכם לאכול, לקפל ולנגוס – מביצת עין ועד תמנון (עוד טרנד שמיד נגיע אליו) וכמובן בגרסה מתוקה עם פירות, כמו בבראנץ' ברומיה, בר היין של פנדה.
איפה קונים: המאפייה התימנית בכרם היא מקום טוב להתחיל בו, ויש גם בוולט

כל כך טרנדי שתכף המנה מתחלפת. הבראנץ' ברומיה (צילום יהונתן בן חיים)
כל כך טרנדי שתכף המנה מתחלפת. הבראנץ' ברומיה (צילום יהונתן בן חיים)

2. כנף ובטן דג

שני נתחים שבעבר אף דייג לא היה עושה מהם עניין, ואף לקוח שמבין עניין לא היה טורח לשלוף עבורם את האשראי. אבל היום כנף דג היא שיא הבון טון, ע"ע פרא ומרלוזה ובטח יש עוד מקומות ששכחנו. בטן דג נחשבת מעדן, במיוחד כשהיא חרוכה, דבר שקל מאוד לעשות אם טורחים להצטייד בברנר מטבחי.
איפה קונים: בחנות הדגים השכונתית ליומיום, בקצביית הדגים של יובל בן נריה לאירועים מיוחדים.

כנף מוסר מטוגנת, מרלוזה. צילום: peoplephotograpy
כנף מוסר מטוגנת, מרלוזה. צילום: peoplephotograpy

3. סחוג

יחד עם הלחוח גם הסחוג זוכה לתור זהב משלו (בקרוב הזיווה חוזרת?), ולא רק במסעדות מהז'אנר. אפשר ללכת על הדיל המסורתי ולנגב עם קובנה (טרנדית גם אחרי עידן מאיר אדוני) וכחלק מצלחת חריפים (עוד טרנד), או לגייס יצירתיות סטייל חיים כהן ולהגיש עם נתח קצבים ולזניה פרסית. רק תיזהרו לא לשרוף את הלשון לעצמכם ולמי שיזכה לטעום.
איפה קונים: בכל סופר ומעדנייה (אנחנו אוהבות את אמיגה בשוק התקווה). טהרנים יכינו לבד בבית.

4. בטטה לבנה

בטטה כתומה לא לגמרי אאוט, אבל במסעדות מככבת חד משמעית הגרסה הלבנה. הטעם דומה, טיפה פחות מתוק אולי, אבל הצבע הרבה יותר ורסטילי ומחמיא לשאר חומרי הגלם שבצלחת – דגים, בשר ואפילו גבינה כמו במנת בטטה לבנה בציר של עצמה עם גבינת לשם מחוות הנוקד. תרשו לדמיון להתפרע, אחרת זה סתם ירק משעמם.
איפה קונים: שוק הנמל הוא הימור בטוח, ומן הסתם גם הדוכנים בשוק הכרמל.

5. תמנון

כאן אנחנו כבר נכנסות למים עמוקים יותר, כי עם תמנון צריך לדעת לעבוד. מצד שני, כשקונים אותו במקום שיודע לטפל בשלב הריכוך, השמיים הם הגבול מבחינת טכניקות הכנה – צלייה בגריל, כבישה, נא בסלט, מעושן או טיגון פשוט במחבת. להשראה ורעיונות דברו עם דוקטור גוגל שיציע תמנון בגריל פחמים עם מסבחה וגרגרי חומוס (אריא) או תמנון בגלייז בירה על לחוח (צ'נה), גרסה שתופסת שני טרנדים במכה.
איפה קונים בחנויות דגים עם מוניטין, בטשון למשל.

תמנון ולחוח, שתי ציפורים בצלחת אחת. צ'נה (צילום גיל דהאן)
תמנון ולחוח, שתי ציפורים בצלחת אחת. צ'נה (צילום גיל דהאן)

6. גוצ'וג'אנג

ממרח פלפלים קוריאני שמשדרג כל סנדוויץ', אבל עם חומרי גלם טובים וקצת השקעה הוא יסדר לכם ארוחה דליקטס. תבשילי קדרה, מוקפצים, חריימה ואפילו רוטב לפסטה ירוויחו משליכטה קטנה של גוצ'וג'אנג, שמוסיפה עומק ואוממי. לפני כן כמובן שכדאי לטעום כדי להתאים את רמת החריפות לחך הפרטי, שאינו בהכרח קוריאני.
איפה קונים: בחנויות תבלינים ומוצרים מהמזרח הרחוק.

7. חמאה חומה

המתכון הכי קל והכי מתגמל שיגרום לכל ביצת עין להיראות כמנת שף. חמאה חומה מוסיפה למנה טעם אגוזי עמוק וקטיפתיות שרק חמאה יכולה לתת ויש לה אינסוף שימושים, ממריחה אלגנטית על חלה דרך בסיס לרטבים ועד שדרוג לסטייק שירד מהגריל.
איפה קונים מתכון קל אומרים לכם. תכינו לבד.