הבר הכי חו"ל בארץ: בשר, ויסקי וטוויסט נשי של יוקרה

קומון בר (צילום סיון אסקיו)
קומון בר (צילום סיון אסקיו)

שיתוף הפעולה בין מלון קמפינסקי וקבוצת אימפריאל מביא לאוויר העולם את "The Common", בר-לאונג' יוקרתי שמתמחה במנות בשר, ויסקי מקאלן וקוקטיילים עם טוויסט נשי. בר שירה: "החלטנו להימנע מכסף חדש ושופוני לטובת אלגנטיות מרומזת"

25 במאי 2022

הפתיחה המתגלגלת של מלון קמפינסקי ממשיכה להתגלגל: לאחר השקת המלון עצמו ומסעדת סירייה החלבית־דגית, מגיע תור הבשר. The Common, בר־לאונג' בשיתוף עם קבוצת האימפריאל, מציע מנות בשר, ויסקי מקאלן וקוקטיילים עם טוויסט נשי, כניסיון לערער על דימוי לקוח ברירת המחדל: גבר עשיר בחליפת עסקים ומרצדס. בנות – לתשומת לבכן.

לא לגברים בלבד. The Common, מלון קמפינסקי (צילום בן יוסטר)
לא לגברים בלבד. The Common, מלון קמפינסקי (צילום בן יוסטר)

הקומון ממוקם בקומת הכניסה של המלון, בחלל נפרד מהלובי. תקרה גבוהה, ריהוט עץ ועור שחור ושת"פ עם מקאלן, מותג הוויסקי היוקרתי  שבחר בקומון כבית רשמי (לצד בר אימפריאל עצמו ומסעדת פופינה), משדרים יוקרה גברית. את נתוני הכניסה האלו ניסו באימפריאל לפצח כדי ליצור קונספט מקורי במידת האפשר. "אנחנו לא עושים קופי פייסט בשום צורה", מסביר בר שירה מבעלי הקבוצה. "במקום זאת אנו מסתכלים מי הכלה ומייצרים עבורה תוכן".

שיתוף הפעולה עם מלון קמפינסקי נוצר במסגרת זרוע הייעוץ של הקבוצה, המלווה בין היתר את הברים אימפריאל רד (מלון כרמים) ואימפריאל פאלמס (דן קיסריה). הכלה הנוכחית הגיעה בשלב מאוחר יחסית, "כמו בחתונמי כשנפגשים מתחת לחופה". העיצוב ושיתוף הפעולה עם מקאלן נכללו בנתוני הפתיחה וכך גם השם The Common. מתוכו גזרו אנשי האימפריאל כותרת משנה שבאה לבטא את ייחודו של המקום: Quite uncommon cocktail lounge. "הקומון מדבר יוקרה וניסינו להבין כיצד אנו רוצים לתרגם אותה. החלטנו להימנע מכסף חדש ושופוני לטובת אלגנטיות מרומזת, על ידי התכווננות לנשים מובילות בתחומן כמו עופרה שטראוס ורקפת רוסק עמינח, אפרת אנזל ורקדניות בבת שבע. הרעיון נכון בעינינו מבחינת העידן שבו אנו חיים וגם כדי להדגיש את ה־uncommonness".

The Common (צילום בן יוסטר)
The Common (צילום בן יוסטר)

מעצם ההתמחות של האימפריאל בקוקטיילים, זהו המקום שבו מתחילה שבירת ההגמוניה הגברית. לדוגמה: גרסה מעודנת לוורמוט ג'ין אנד טוניק עם קורדיאל מנדרין; Daffodil Martini ("מרטיני נרקיס") על בסיס ג'ין סירופ פרחים ושרי, וקוקטייל ג'ין עם דבש הדרים וליים (52-65 ש"ח). "האלגנטיות הובילה אותנו בבחירת הכוסות והפרזנטציה ובבחירת המרכיבים עצמם, שנמנעים מטעמים חזקים". ארומות עוצמתיות יותר אפשר למצוא באנקומון אולד פאשנד, קוקטייל סינגל מאלט וסירופ פטריות שיטאקה מתוצרת בית, וכמובן באוסף של 16 סוגי מקאלן וכ-60 סוגי וויסקי מסקוטלנד, ארה"ב, יפן, צרפת וישראל. שף מור כהן (לשעבר הרברט סמואל ת"א והרצליה) שיצר תפריט המשלב אלמנטים מאוכל ברים ועולמות הבשר: פיש אנד צ'יפס, צלחת שרקוטרי וטרטר בקר עם איולי צלפים ותפוצ'יפס ביתי (30-118 ש"ח). המבורגר ברוטב מקאלן וכבד אווז מדגיש שבכל זאת מדובר כאן במקום יוקרתי.

גם הוא בהנחה בהפי האואר. Queen Bee (צילום עמית גירון)
גם הוא בהנחה בהפי האואר. Queen Bee (צילום עמית גירון)

בכל יום בשעות 18:00-20:00 היוקרה מעט פחות יקרה בזכות הפי האואר, כנהוג בכל הברים של קבוצת האימפריאל. זו ההזדמנות להתלבש יפה ולהגיע לדרינק בספוט הכי לאקשרי בעיר. מי יודע, אולי המשקיע שלכם יושב בכיסא הסמוך.

דה קומון, הרברט סמואל 64, תל אביב, 074-7662730, ראשון-חמישי ושבת 18:00-חצות, שישי סגור, הזמנות באתר