קוניצ'יווה שוק הכרמל: היפנית החדשה ועוד דברים טעימים שחשוב שתדעו

מזנון של תבשילים יפנים ביתיים בשוק, רוטיסרי בדה דה ודה, קוקטיילים של הבר הטוב בניו יורק באימפריאל, ישראל אהרוני וגידי גוב מבשלים ומופיעים בזאפה: הסתיו הזה יהיה טעים

ברבאטוב. צילום: אוהד אמזלג
ברבאטוב. צילום: אוהד אמזלג
10 באוקטובר 2017

לפי הרשתות החברתיות נראה שבחגים אף אחד לא נשאר בארץ. רק השפים והמסעדות ממשיכים לעבוד במרץ לקראת החזל"ש עם רוטיסרי חדש בדה דה ודה, תפריט צהריים בק-פה האנוי, פופ אפים של קוקטיילים וגלידות שף לכבוד פסטיבל ראונד טייבלס ועוד חדשות חמות.

יפנית חדשה בשוק הכרמל

מנאמי אונו מאוסקה מתגוררת בארץ כבר כמעט עשור, ובמשך תקופה מסוימת אף אירחה בביתה וערכה ערבים יפניים בקפה שפירא, שבהם נתנה הזדמנות לטעום מהידע הקולינרי שלה. במזנון-מסעדה היפני שפתחה בשוק הכרמל אונו מנסה לגרום לישראלים להבין שהסושי הוא עניין לימים חגיגיים. באופן שגרתי היפנים אוכלים גם בבית וגם כאוכל רחוב מנות פשוטות ובסיסיות על מצע של אורז. זה בדיוק מה שהיא מכינה במסעדת אוקאסן: אחרי טסטים שערכה במקום כאירועי פופ אפ היא יצרה תפריט שבו אורז לבן וחם עם תבשיל בקר, תבשיל עוף, קארי יפני או תבשיל טופו (35־45 ש"ח למנה).
אוקאסןדניאל פריש 25 פינת יחיאל קפאח (שוק הכרמל) תל אביב, שני־שישי 11:00־17:00

מנאמי אונו, אוקאסן. צילום: אנטולי מיכאלו
מנאמי אונו, אוקאסן. צילום: אנטולי מיכאלו

רוטיסרי חדש ב-Da Da & Da

אמנם דיווחנו על הרוטיסרי של Da Da & Da בדיוק לפני שנה, אבל רק עכשיו הוא מתממש ומתחבר לטרנד שסוחף את העיר. הבייבי של השף עינב אזגורי מפיק רבע עוף שחום ועסיסי (58 ש"ח) או פרוסות טלה (63 ש"ח) עם תוספות לבחירה כגון סלט ירוק, מק אנד צ'יז וסלט תפוחי אדמה, ובקבוק קטן של שמפניה (95 ש"ח), שיוסיף טאצ' של סטייל. בשלב ההרצה הרוטיסרי פעיל רק בצהריים ובאמצע השבוע, אבל לפי התורים יש סיכוי טוב שאזגורי יאריך את שעות הפעילות.
רוטיסרי דה דה ודה

הרוטיסרי החדש של דה דה ודה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עינב אזגורי
הרוטיסרי החדש של דה דה ודה. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עינב אזגורי

 

ראונד טייבלס ראונד 1: פופ אפ גלידות שף

לראונד טייבלס, אירוע הקולינריה שבמסגרתו שפים ממסעדות נחשבות בחו"ל באים לבשל בתל אביב, יתלוו השנה מיני-אירועים למי שלא חושק בארוחה מלאה. בגלידריה Creme של קבוצת R2M יימכרו גלידות בוטיק בטעמים לא שגרתיים שהוכנו על ידי שפים שמשתתפים בפסטיבל בהשראת המסעדות האורחות, במשך שלושה ימים (רביעי עד שישי 27.10-25.10). כך למשל יכין השף שאול בן אדרת (התרנגול הכחול) גלידה בטעם ארל גריי, סקונס וג'ינג'ר עם חרדל בהשראת מסעדת "ליטל סושיאל" בלונדון, השף אוהד סולומון (קופי בר) יכין גלידה בטעם תירס, כוסברה, חלפיניו וליים בהשראת "אל סוד 777" ממקסיקו, והשף אביב משה (מסה, קוואטרו) יכין גלידה בטעם פורצ'יני, קרם אנגלז, לימונצ'לו ופלפל שאטה בהשראת מסעדת "איל דסקו" מאיטליה. בכל יום יוצעו ארבעה טעמים.
CREME, רביעי-שישי (27.10-25.10)

גלידות שף לשלושה ימים. CREME. צילום: עידית בן עוליאל
גלידות שף לשלושה ימים. CREME. צילום: עידית בן עוליאל

ראונד טייבלס ראונד 2: קוקטיילים להמונים 

נרון יאנג, הבעלים של דנטה, הבר-מסעדה הטוב ביותר בניו יורק לשנת 2017, יתארח למשך שלושה ימים בבר האימפריאל ויגיש תפריט קוקטיילים מיוחד בחסות מותג הוודקה גרייגוס. גם מי שלא קנה כרטיס לפסטיבל עצמו יוכל לטעום מתוך חמישה קוקטיילים שיאנג יצר עבור ראונד טייבלס 2017 וחמישה קוקטיילים שירקח בהשראת התפריט של דנטה. בערב הפתיחה של הפופ-אפ יאנג יכין את הקוקטיילים בעצמו.
אימפריאל קוקטייל בר, שני-רביעי (1.11-30.10), החל מהשעה 18:00

נרון יאנג, דנטה. יתארח באימפריאל
נרון יאנג, דנטה. יתארח באימפריאל

אוזריה next door הופכת לסופלאקי בר

אחרי כמה גילגולי קונספט האוזריה נקסט דור מתקבע על סופלאקי בר כדבר החם הבא. השפית אביבית פריאל ושותפתה למור לאמי החליטו שגם לתל אביב מגיע מקום שיגיש אוכל יווני כמו במקור, כלומר איכותי ובמחיר נגיש, עם כוס אוזו ליד כשברקע אווירת שוק לוינסקי. מכיוון שבלי פרשנות אישית אי אפשר, בתפריט תמצאו סופלאקי לבן וקבב טלה לצד פרשנות אישית יותר כגון כבד עוף, שרימפס, שקדי עגל, פרגיות ואפילו מוסר ים או ופורטובלו (54-40 ש"ח). הסופלאקי מוגש בפיתה או בצלחת עם ירקות צלויים, צזיקי או טחינה. הדובדבן שבקצפת הוא עסקית ערב שכוללת סופלאקי ושליש בירה/עראק/אוזו במחיר 49-59 ש"ח, דיל מהמוצדקים בעיר רק נשמח אם טווח השעות יורחב קצת.
אוזריה נקס דור

אוזריה בסופלאקי. צילום: סטודיו דן לב
אוזריה בסופלאקי. צילום: סטודיו דן לב

באנה נפתחת לצהריים

המסעדה שעושה כבוד לירקות מרחיבה את שעות הפעילות. בתפריט הצהריים תוכלו למצוא שולחן ארוך ועליו תבשילים וסלטים קרים וחמים כגון סלט קינואה, פטריות ממולאות, פריקה, תבשיל שעועית לימה, עגבניות ובזיל, שורשים כתומים ודלעת, סלט מונבטים, תפוחי אדמה באיולי, קציצות פראסה ועוד. אפשר לבחור מה שרוצים, ולקבל בהגשה צלחת קטנה (38 ש"ח) או גדולה (56 ש"ח) בתוספת ריבוע פוקאצ'ה. אופציה נוספת היא ארוחת סמות'י בכוס על בסיס תה, פירות, סופרפוד ותוספות (28/39 ש"ח).
באנה

פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר
פתוחים לצהריים. באנה. צילום: שירה אדלר

בית קפה חדש בפנקס

פנקס הקטן, שנפתח במהלך השבועיים האחרונים ברחוב פנקס, הוא בית קפה שחושב קטן וסימפטי, וזאת גדולתו. מלבד החלל הצנוע, שמאפשר מקומות ספורים בלבד של ישיבה אל בר שלאורך חלון הראווה לרחוב, מציעים כאן תפריט קטן של מנות קטנות במחירים קטנים. תוכלו להזמין פוקצ'ות שנאפות במקום עם מבחר טופינגס של גבינות וירקות (12 ש"ח לפוקצ'ה אישית משביעה), קפה (6 ש"ח לאספרסו קצר), טאפסים (10 ש"ח), מיני מאפים (3 ש"ח ליחידה), ובעיקר מבחר של פרוסות פתוחות של לחמי מחמצת כבדים שעליהן תוספות כמו גבינת שמנת, סלמון, בצל ירוק, צנונית ועגבניה. (10 ₪ לפרוסה).
פנקס הקטן, פנקס 31, תל אביב, ראשון-חמישי 7:00-21:00 שישי 7:00-16:00
03-7788468

פנקס הקטן. צילום: שירי כץ
פנקס הקטן. צילום: שירי כץ

ק-פה האנוי נפתח לצהריים

ק-פה האנוי הווייטנאמית הכשרה פותחת את הדלתות האדומות לצהריים. השפית נופר זוהר יצרה תפריט עסקי וייטנאמי עם השפעה צרפתית שכולל מנות ראשונות כגון ספרינג רול, סלט סייגון קר וסלט עוף, ועיקריות כמו סלמון וקלמנטינה מיובשת ברוטב פלפל שחור (64 ש"ח), מרק פו-בו (68 ש"ח) ובאן מי (59 ש"ח). הארוחה העסקית כוללת מנה ראשונה קטנה, מנה עיקרית וכוס שתייה במחיר העיקרית. בנוסף לתפריט העסקיות הקבוע יוגשו מדי יום ספיישלים מתחלפים.
ק-פה האנוי

ק-פה האנוי. צילום: נמרוד סונדרס
ק-פה האנוי. צילום: נמרוד סונדרס

ברבאטוב – בר כריכים חדש בהוד השרון

השף אוהד אמזלג (טופולופומפו, רובע 5 בירושלים)פתח בהוד השרון את ברבאטוב – בר קטן שבו הוא מיישם את הידע שצבר במסעדות יוקרה שבהן עבד. התפריט כולל בעיקר כריכים ומנות ראשונות, למשל כריך בריסט בשר צלעות (36 ש"ח), כריך שווארמה (39 ש"ח),  סלט לימה ועגבניות מדורה, שרי צהוב ואדום, בצל סגול, בזיליקום ונענע (52 ש"ח), פלטת בשרים מעושנים עם זיתי קלמטה ועלי גפן ( 75 ש"ח) ועוד. אמזלג בוחר עבורכם את סוג הלחם, נתח הבשר והתוספות כדי להגיע למקסימום טעמים של הבשר. את הכריכים ניתן ללוות בבירות מחבית ומבקבוק, ואירועי ספורט יוקרנו על גבי מסכים.
בארבאטוב, הידידות 9 הוד השרון, ראשון-חמישי 23:00-12:00, שישי עד 15:00, מוצ"ש עד 23:00, 058-6522222

ברבאטוב. צילום: אוהד אמזלג
ברבאטוב. צילום: אוהד אמזלג

Chef & Show בזאפה

לאור הצלחת המופעים שחיברו הופעות מוזיקה לצד ומנות של שפים מובילים, הסדרה ממשיכה ומתרחבת למועדוני זאפה תל אביב, הרצליה, ירושלים וחיפה.
השפים מכינים מנות ספיישל בנוסף לתפריט הקבוע של המועדון, שמוגש לפני תחילת המופע. המופע הקרוב בזאפה תל אביב (16.11) יחבר בין אסף אמדורסקי ואורי שביט, שתכין מנות על טהרת הטבעונות. עוד צימודים צפויים: אפרת גוש ועומר מילר, קרן פלס ורמה בן צבי (המטאבח של רמה), אמיר דדון ודיוויד פרנקל (פרונטו) בחיפה, ישראל אהרוני וגידי גוב, פבלו רוזנברג וחיים כהן, אביב משה וצביקה פיק ועוד.
מרכז הזמנות זאפה: 9080*, www.zappa-club.co.il

אהרוני: ביחד עם גידי גוב. צילום: שי נייבורג
אהרוני: ביחד עם גידי גוב. צילום: שי נייבורג