יוני צבעוני: חגיגות חודש הגאווה נפתחות, ואלו כל האירועים בו

אהבה בשחקים. טורניר כדורעף חופים בחודש הגאווה. צילום: עוז שכטר
אהבה בשחקים. טורניר כדורעף חופים בחודש הגאווה. צילום: עוז שכטר

אנחנו נכנסים לישורת האחרונה של אירועי חודש הגאווה - השבוע שמקדים למצעד, והמסיבה הגדולה (שפוצלו השנה לשני אירועים נפרדים). ריכזנו עבורכם.ן את כל מה שיתרחש בעיר השבוע, ואין זמן מתאים מזה כדי להתחיל להרים

טורניר כדורעף חופים גאה. בעצם שניים

למרות שמזג האוויר אמור להיות חם ומגעיל לפחות כמו בסופ"ש האחרון – לא פחות משני טורנירי כדורעף חופים גאים הולכים להתקיים במהלך סוף השבוע הקרוב: הראשון בחוף בוגרשוב, ביוזמת קבוצת כדורעפה ועיריית ת"א יפו – המשחקים יהיו פתוחים לכל קשת הלהט"ב ולכל קשת הרמות: אפשר להירשם לטורניר 2 על 2 לשחקנים ברמה בינונית וגבוהה או לטורניר 3 על 3 לשחקנים חובבנים יותר. השני יתקיים בחוף פרישמן, אבל לא להשתתפות כולם, כי זה סבב כדורעף החופים המקצועי, 8 זוגות יתחרו זה בזה, והמארגנים מזמינים את כולם "לצפות במיטב השחקנים מזיעים, מזנקים, ונותנים הופעה על החול".
טורניר בחסות העירייה, 1-3.6, חוף בוגרשוב. לפרטים ורכישת כרטיסים. פרטים על הטורניר המקצועני באינסטגרם

גברים מרחפים. טורניר כדורעף חופים בחודש הגאווה. צילום: עופרי בר
גברים מרחפים. טורניר כדורעף חופים בחודש הגאווה. צילום: עופרי בר

DYKE MARCH TLV

הדייק מארץ', מצעד הלסביסיות שמתרחש מזה שנים במקומות שונים בעולם, מגיע לראשונה לתל אביב – ויתקיים שבוע לפני המצעד המרכזי. הוא מתוכנן להיות צעדה שמחה וצבעונית שנועדה להגביר את הניראות של נשים קוויריות ולתת להן מקום שבו יוכלו להביע את עצמן ולהשמיע את קולן. בלי חסויות או נאומי פוליטיקאים, עם שלטים, מוזיקה ואופניים. וכולן מוזמנות.
2.6, יציאה ב-10:30 מטיילת להט 17 (ליד מסעדת גרקו). לפרטים

עכשיו תורכן. ה-Dyke March של ניו יורק, 2021 (צילום: שאטרסטוק)
עכשיו תורכן. ה-Dyke March של ניו יורק, 2021 (צילום: שאטרסטוק)

גאווה בכל הכוח

אירוע גאווה גדול שיתקיים בקאנטרי העלייה החדש וייפתח בחדר הכושר במקום (אלא איפה), ימשיך בשיעור ריקוד על עקבים ותקלוט במרפסת הגדולה ויסתיים בשיעור טוורקינג. הכינו את בגדי הים.
2.6, 11:00, קאנטרי העלייה. לפרטים ורכישת כרטיסים

בכל הכוח. קאנטרי העליה. צילום: אילן ספירא
בכל הכוח. קאנטרי העליה. צילום: אילן ספירא

דרמה קווין – פסטיבל התיאטרון הגאה

שנה שנייה לפסטיבל התיאטרון הגאה מיסודו של תיאטרון המשולש של המרכז הגאה. שבוע שלם של הצגות, מופעים ואירועים גאים, תוכן להט״בי מקורי ובינלאומי, בהשתתפות כ-80 יוצרות ויוצרים מהקול הגאה החדש של ישראל. הוא מתחיל, אגב, בחמש לסביות שאוכלות קיש, ואחריו קומדיות, מיוזיקלס והצגות קצרות וארוכות.
2-10.6, תיאטרון הבימה. לפרטים ורכישת כרטיסים

"5 לסביות אוכלות קיש". ומה קורה אחר כך? (צילום: אורון קפלן)
"5 לסביות אוכלות קיש". ומה קורה אחר כך? (צילום: אורון קפלן)

מופע הקולנוע של רוקי – הקרנת גאווה מיוחדת

סרט הקאלט חוזר להקרנה חגיגית לכבוד חודש הגאווה מלאה בהומור, גאווה ורוקנרול. כהרגלו בקודש יוקרן הסרט בליווי צוות שחקנים שיופיע על הבמה במקביל, ולפניו תתקיים הופעת דראג קצרה של משפחת דראגופלצת.
2.6, 22:00, קולנוע לב דיזינגוף סנטר. לפרטים ורכישת כרטיסים

הקרנה גאה מיוחדת. מתוך "מופע הקולנוע של רוקי". צילום מסך
הקרנה גאה מיוחדת. מתוך "מופע הקולנוע של רוקי". צילום מסך

הפנינג משפחות גאות

גם זה כבר הפך למסורת: ההפנינג ה-11 ברצף למשפחות גאות מכל הסוגים והמינים. במקום יתקיימו הפעלות לפי חלוקה לגילים – ג'ימבורי לקטנטנים, הפעלות ויצירה, שעת סיפור בדראג ומיצגים חיים. על השולחנות הגדולים אמונה העירייה, על האוכל והשתייה אמונים האורחים – כל אחד מביא איתו משהו. עם כיבודים, כמובן.
3.6, מ-10:00, גן מאיר. לפרטים

פיקניק משפחות של המרכז הגאה בגן מאיר (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
פיקניק משפחות של המרכז הגאה בגן מאיר (צילום: באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

נשף קיקי גאווה

עוד מסורת של השנים האחרונות – נשף בסגנון סצנת ה"בולרום" בניו יורק באייטיז, שמתקיים במרכז הקהילתי הגר"א בנווה שאנן. הנשף מחולק לקטגוריות שונות שכל אחת מהן היא בעצם תחרות שמתקיימת על המסלול. אפשר לבוא להשתתף, אפשר לבוא לצפות, ובעיקר להיות מי שאתם ומה שאתם ולהיות חלק מהקהילה.
5.6, 19:00, מרכז קהילתי הגר"א. לפרטים ורכישת כרטיסים

וויגסטוק

מופע הדראג הגדול בישראל שיציין השנה 25 שנה לאירוע הלהט"בופובי שהתרחש בוויגסטוק 1998, שבו פיזרו שוטרים את משתתפי האירוע מגן העצמאות כאשר ידיהם מכוסות כפפות גומי כדי לא להידבק ב-HIV. השנה, ייכבש מחדש גן העצמאות מחדש בעזרתן של מיטב מלכות ומלכי הדראג של ישראל, בהפקה שתעשה מחווה לתקופה שקדמה למצעד הגאווה הראשון. ינחו ציונה פטריוט ואוריאל יקותיאל, ואורחת הכבוד תהיה יקירת הקהילה אסתי זקהיים.
6.6, מ־18:30, גן העצמאות. לפרטים

היכונו לכיבוש. וויגסטוק 2021 (צילום: הגר בדר)
היכונו לכיבוש. וויגסטוק 2021 (צילום: הגר בדר)

מחוץ לקופסה: תערוכת אמנות להטב"קית

גלריית קופסאות האור שבסמטאות יפו העתיקה, בשיתוף מיזם ARTIQ לאמנות ישראלית, תציג זו הפעם החמישית את התערוכה "מחוץ לקופסה" בה ישתתפו עבודות של אמניות ואמנים מהקהילה הלהטב"קית. הנושא השנתי שנבחר הוא "סבוכים", וב-60 קופסאות האור הפזורות בסמטאות יתן כל אחד מהאמנים.ות את הפרשנות שלו לנושא.
6-20.6, סמטאות יפו העתיקה. לפרטים

RiseUp & Unite – מסיבת נשים מרכזית

הפסטיבל שיתקיים זו הפעם השלישית מהווה אירוע הדגל לנשים במסגרת אירועי הגאווה, וחורט על דגלו ליצור תוכן, מרחב לנשים באירועי הגאווה והגדלת תיירות נשית גאה. הפעם הוא יכלול הופעות של אקו, שירי מימון, ריקי בן ארי ולישי, ושלל תקלוטים של הדי.ג'ייז הכי שוות.
7.6, מ-18:00, גן העצמאות. לפרטים

מצעד הגאווה המרכזי

המצעד חוזר השנה לטיילת ביום חמישי בערב, כשהוא מפוצל מהמסיבה המרכזית שתתקיים בשישי בצהריים. הוא ייצא לדרך בשעה 17:00 מרחוב של"ג בסמוך לטיילת להט תל אביב (בקרבת רחוב גורדון), וימשיך דרומה לאורך הטיילת עד רחוב דניאל. את המצעד ילוו 9 משאיות של הליינים המובילים בעיר וארגוני הקהילה הגאה. אלה הסיבות לזה שאתם צריכים להיות שם.
8.6, 17:00, טיילת תל אביב. לפרטים

מצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)
מצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)

מסיבת הגאווה המרכזית

אם יישאר לכם כוח למחרת המצעד – מסיבת הגאווה המרכזית תתקיים השנה בגני יהושע (פארק הירקון), בהשתתפות המוני משתתפות ומשתתפים מהארץ ומהעולם. לכבוד ציון 25 שנים למצעד יופיעו על הבמה הגדולה ביותר אי פעם, האמניות והאמנים המובילים בישראל, רקדנים, דיג'ייז והפתעות רבות נוספות.
9.6, 12:00-18:30, גני יהושע. לפרטים

המסיבה המרכזית במצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)
המסיבה המרכזית במצעד הגאווה 2022 (צילום: גיא יחיאלי)

חשבתם שאירועי הגאווה מסתיימים אחרי המצעד והמסיבה? אז חשבתם. הם ממשיכים גם אחריהם ועד סוף החודש:

קבלת שבת בסימן גאווה בקהילת סיני

אירוע קבלת שבת של גאווה מוזיקלית בקהילת סיני – קהילה מסורתית־שוויונית וליברלית בלב תל אביב. האירוע יכלול שירה עתיקה־חדשה, ניגונים ונגינה מרוממי רוח. אחרי קבלת השבת תתקיים ארוחה משותפת וכל אחד מוזמן לתרום לה משהו משלו (צמחוני/טבעוני). גם אלכוהול הולך.
9.6, 19:00, בוגרשוב 88. לפרטים

בשלה מארחת

נשות הקהילה הגאה בגיל השלישי מזמינות נשות הקהילה בנות 40+ למסיבה השנתית במרכז הגאה (פארק שרונה). יהיו די.ג'ייז, אוכל, שתיה ואווירה והכל ביוזמת "בשלה" – קבוצה חברתית לנשים שאוהבות נשים מגיל 45 ומעלה, שמקיימת אירועי תרבות, טיולים, מסיבות ומפגשים חברתיים. 
15.6, 19:00, המרכז הגאה פארק שרונה. לפרטים

קבלת שבת גאה בקהילת דניאל

רגע לפני שחודש יוני מסתיים ואיתו שלל אירועי הגאווה, תקיים גם קהילת דניאל – קהילה יהודית רפורמית ישראלית ושיוויונית ביפו -קבלת שבת בסימן גאווה, בצוותא, בשירה ובזמירות, וא.נשים נחמדים.ות.
30.6, 18:00, שדרות ירושלים 47. לפרטים