לשון על לשון: 5 מנות לשון שאנחנו אוהבים

אחד הנתחים המושמצים ביותר (ולא בצדק) עושה העונה קאמבק באדיבות שפים שלא פוחדים מההכנה הארוכה והמורכבת ומציעים אותה בשלל גרסאות שחובבי הז'אנר חייבים להכיר

לשון m25. צילום: ירון ברנר
לשון m25. צילום: ירון ברנר
26 בפברואר 2018

1. לשון כבושה וצלויה | M25

יהונתן בורוביץ׳ מכין מנת לשון נפלאה שגם המתקשים עם הנתח יצליחו לבלוע. הוא כובש את הלשון, מבשל אותה ולאחר מכן צולה אותה על הגריל. התוצאה היא נתחים רכים עם ציפוי פריך המוגשים עם חרדל, חזרת וסלט עלים קטן שנותן קונטרה רעננה מתבקשת. (48 ש"ח).

M25

  1. 2. טונג קאם | ניטן תאי

המסעדה האסייתית מציעה מנה המורכבת מלשון מבושלת בתבלינים תאילנדים ומגולגלת בדף אורז עם בזיליקום תאילנדי, צ'ילי ורוטב גלנגל לימוני. (78 ש"ח).

ניטן תאי

  1. 3. גיו טהן | שיראטויה

מנת איזקאייה קלאסית שכיף להוריד עם הרבה סאקה – פרוסות דקיקות של לשון שנצרבות על גריל רובאטה (גריל יפני) ומוגשות חמות עם כרישה כתושה ומאודה ושום. (24 ש"ח).

שיראטויה

לשון בפטריות, הבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
לשון בפטריות, הבסטה. צילום: אנטולי מיכאלו
  1. 4. לשון בפטריות | הבסטה

הגרסה הטעימה של הלשון בפטריות של הסבתא (הפולנייה): שף הבסטה אילון עמיר מבשל את הלשון בתערובת תבלינים, ולאחר מכן פורס אותה וצורב על הפלנצ'ה. הפרוסות הרכות מוגשות ברוטב עשיר של חמאה, שלושה סוגי פטריות, ציר בשר ויין לבן. (89 ש"ח).

הבסטה

  1. 5. לשון קרה עם חזרת | ויקינג

בוויקינג אין מתחכמים ומגישים את הלשון בנוסח רוסי קלאסי: לאחר שהיא מתבשלת עם עלי דפנה, סלרי ופלפל אנגלי, היא מקוררת ומוגשת פרוסה עם ביצה קשה, מיונז, חרדל, חזרת ומלפפונים חמוצים.

ויקינג

הלשון שנתגעגע אליה

לשון עגל ביין אדום של איתן ונונו, החלוצים 3

לשון עגל ביין אדום. צילום: אנטולי מיכאלו
לשון עגל ביין אדום. צילום: אנטולי מיכאלו

החומרים:

1 יח' לשון עגל

2 גזרים חתוכים ל־3

3 גבעולי סלרי חתוכים ל־3

2 בצלים לבנים חתוכים לרבעים

500 מ"ל יין אדום לבישול

3 עלי דפנה

10 זרעי פלפל שחור

100 גר' מלח גס

לסלסה ורדה:

כף צלפים קצוצים בחומץ

1 שן שום קצוצה

½ צרור פטרוזיליה קצוצה

מעט מיץ לימון

אופן ההכנה:

בסיר רחב ועמוק צולים עם שמן קנולה את הלשון והירקות עד להשחמה. מוסיפים יין אדום, תבלינים ומים לכיסוי. מרתיחים ומבשלים במשך 90 דקות או עד שהלשון רכה. מכבים את האש ומשאירים את הלשון בסיר עוד כ־½ שעה. מוציאים את הלשון, וכשהיא עדיין חמה מהנוזל מקלפים את העור. מכניסים את הלשון המקולפת למקרר ללילה לפחות ופורסים לפני ההגשה דק. מגישים לצד סלסה.

הסלסה:

מערבבים בקערית כף צלפים קצוצים בחומץ, שן שום קצוצה דק, ½ צרור פטרוזיליה קצוצה, מעט מיץ לימון.