מה מזמינים היום: אוכל סיני מתוק חמוץ מוקפץ ועוד שמות קוד לטעים

מה זה כבר אותנטי? פקין דאק האוס - הבית הסיני. צילום: מתוך עמוד הולט של המסעדה
מה זה כבר אותנטי? פקין דאק האוס - הבית הסיני. צילום: מתוך עמוד הולט של המסעדה

אם תשאלו סיני, כנראה שהוא קצת יכעס על ההגדרה הרחבה שלנו, כאן בישראל, למה נחשב לאוכל סיני. ובכנות? זה לא כל כך משנה לנו, כי אותנטי או לא, זה טעים לאללה. חוץ מזה, חכו עד שאותו סיני ישמע על המנה המפורסמת "מוקפץ בבגט"

מכל המילים שהשתלטו על תחומי הקולינריה הישראלית, המילה אותנטי היא אולי הבעייתית ביותר. המרדף אחר הסו-קולד אוכל אותנטי הוא כמעט חסר טעם (הבנתם מה עשינו פה?), כי מרגע שזה יוצא מהסביבה זה כבר לא אותנטי. חוץ מזה, מי אמר שאותנטי זה גם הטוב ביותר? עובדה – עם כל היעילות של האוכל הסיני האמיתי, הגרסה שהצליחה ברחבי העולם היא דווקא הגרסה האמריקאית של האוכל הסיני. וכאן בארץ, אחרי שנים של פלרטוטים שונים עם סוגי אוכל סיני שונים, אנחנו יודעים כבר מה אנחנו אוהבים, וזה לא מה שאוכלים בהכרח במחוז ווהאן.

מה כן אנחנו אוהבים? את "פקין דאק האוס – הבית הסיני", מקום שאולי מתהדר בשם ארוך מדי, אבל גם בכמה מנות סיניות טראשיות שלא באמת אכפת לנו ממידת האותנטיות שלהן, כי הן טעימות. עוף חמוץ מתוק, נוטלס שופע רוטב, ירקות מוקפצים ואוכל שתמיד נשאר צבעוני ומפוצץ בטעם. יש בו, ללא ספק, תחושה אולדסקולית – כמו שריד ממסעדות סיניות מהעבר הקולינרי הישראלי, לפני שהתעניינו באותנטיות – וזה בדיוק מה שהופך את המנות של הבית הסיני לכל כך מהנות. לא מתעסקים בשטויות, פשוט נהנים מארוחה נוטפת טעמים.

מנה מומלצת? אם כבר ניגשנו לאזורים הסינים הטראשיים, שווה לכם ללכת על הרוטב הכי זרחני מאז השמן של תפוחי האדמה בצבא (רק טעים בהרבה) – עוף ברוטב חמוץ מתוק (58 ש"ח בעסקית צהריים), מנה עם זכרונות מטעמה של ישראל באייטיז.
יש אופציה לטבעונים? למרות שהן מסומנות כצמחוניות, יש בפועל מספר מנות טבעוניות כמו טופו עם ירקות, באק צ'וי ופטריות בווק או חציל מוקפץ בווק עם פלפלים ובצל ברוטב סויה (68 ש"ח).
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.
ואם לא בא לי? אנחנו לא מודאגים, כי במקרה אנחנו קוראים מחשבות, וקבב זה מה שאתם רוצים. אה, לא? סליחה, אנחנו עדיין מתחילים בכל הקטע של החיזוי עתידות. אבל יש עוד מלא אופציות ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.