מה מזמינים היום: הקבב שהכי הפתיע אותנו שומר על הרמה הגבוהה

הקבב של אבו חלווה. צילום: מתוך וולט
הקבב של אבו חלווה. צילום: מתוך וולט

לפני שנה ערכנו טעימה עיוורת של מיטב הקבבים שיש לתל אביב להציע לנו במשלוח, ומסעדת הקצבייה היפואית אבו חילווה הייתה המנצחת הבלתי מעורערת והפתיעה את כולנו. החדשות הטובות: בדקנו שוב והוא עדיין מרהיב. החדשות העוד יותר טובות: אתם הולכים להזמין את זה עכשיו

28 בפברואר 2024

מבין כל הטרנדים הקולינריים הרבים של אוכל הרחוב, מעניין לראות שהקבב קצת הוזנח מאחור. הוא עדיין כאן, כמובן, מתחבא בפיתה חלומית של ג'סמינו או לפעמים נזרק לתוך סאלוף, אבל במכלול אין הרבה התעסקות בקבב מעבר לתרגיל הבסיסי שלו. כנראה שככה זה כשיש היצע גדול, אבל האופציה הכי פשוטה היא גם הכי טעימה. ובכל זאת ראוי להיזכר שקבב, רומני או טורקי, הוא אחד מאבני הבניה של האוכל הארצישראלי. וכשהקרייב הנכון מכה, אין שום דבר אחר שתרצו לאכול. וכשהוא מכה בבית, יש רק מקום אחד שצריכים להזמין ממנו. בדקנו.

נשמח לאכול הכל ישר במשיכה אחת, תודה רבה. שיפודי קבב. צילום: שאטרסטוק
נשמח לאכול הכל ישר במשיכה אחת, תודה רבה. שיפודי קבב. צילום: שאטרסטוק

בתחילת השנה שעברה ערכנו במערכת טעימה עיוורת של קבבים (קשה להיות אנחנו, ברור), במסגרתה בדקנו שישה קבבים ידועים במשלוח מבלי לדעת מי שלח מה. התוצאות היו חד משמעתיות, וכולנו בחרנו בפה אחד (שעדיין לועס) את הקבב של אבו חילווה. המחיר שלו היה הגבוה מבין השישה, אבל רק בגלל שמסעדת הקצבייה שולחת כמות גדולה של קבבים, וכל קבב שווה את משקלו בזהב. הנה מה שחבר השופטים שלנו כתב עליו: "הטעם היה עילאי, מידת העשייה היתה יותר ממושלמת (האדמדמות העדינה במרכז עדיין עולה לנו בחלומות) ותערובת הבשר הגסה, עמוסה בבצל, תיבול מדויק ובשר באיכות בלתי רגילה. זה היה קבב חלומי, אוורירי, עסיסי וכל מה שאנחנו רוצים כשאנחנו מזמינים קבב". בדקנו לא מזמן שוב, והרמה הגבוהה נשמרה.

מנה מומלצת? איפה הייתם? ברור שאת מגש הקבב (78 ש"ח), שהיא אמנם מנה יקרה אבל מגיעה עם כמות בשר ותוספות שמספיקה לשני אנשים, ואת הטעם שלו לא תוכלו לשכוח.
יש אופציה לטבעונים? וואי ממש סליחה, לא ממש. חומוס, פלאפל וסלט במקסימום. טוב, זו בכל זאת קצבייה.
איך מזמינים? בוולט
ואם לא בא לי? אוקי, מוזרים. כנראה קבב לא בשבילכם, אז אולי תרצו המבורגר גורמה? מה, גם את זה לא? מה יש לכם? מה שזה לא יהיה, בטוח שיש את התשובה לזה ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.