מה מזמינים היום: טורקיה ויפו נפגשים בתוך לאפה, כי שם טוב להם

גם לנמל יפו מגיע. השווארמה של ארטורול (צילום: יחסי ציבור)
גם לנמל יפו מגיע. השווארמה של ארטורול (צילום: יחסי ציבור)

ובעצם, שם טוב גם לנו: עוד כשנפתחה לפני כשנה וחצי התלהבנו מהשווארמה הטורקית בעלת צמד סייחי הענק, ומאז מפעם לפעם אנחנו מזמינים לאפה עם שווארמה עגל עסיסית (כי למי עכשיו יש כח לצעוד עד לנמל) כדי ליהנות ממנה מפנקת במחיר שפוי

אי שם במעמקי יפו, מעבר להרי העיר העתיקה, עמוק בתוך הנמל, התמקמה שווארמיה בשל ארטורול (על שם אביו של עות'מאן הראשון, מייסד האימפריה העות'מאנית). רחוקה מהרחובות הסואנים של העיר, לא מעט אנשים פספסו את השווארמיה המקומית, וחבל – כי יש להם לפחות מנה אחת שאתם חייבים לנסות.

אלוהים אדירים איזה גדול. שווארמה ארטורול. צילום: מתן שרון
אלוהים אדירים איזה גדול. שווארמה ארטורול. צילום: מתן שרון

מבקר אוכל הרחוב שלנו ביקר במקום בקיץ שעבר, ונהנה מהשווארמה לא פחות שנהנה מהפסקול הטורקי: "כשנתתי את הביס הראשון, הבנתי למה השתנה הפסקול – הכל היה שונה, הלאפה היתה שמנמנה ועסיסית, ולא גדולה מדי, בעלת טעם בצקי חמצמץ מהנה, השווארמה עגל כבר היתה סיפור אחר, חתיכות עבות יותר, עם מרקם קשיח יותר שמתפוררת בפה בטעם עז. נגסתי שוב ושוב בלאפה, מותח בכל פעם את הבצק טיפה עד הקריעה, ונהנה מהתפזרות הטעמים".

סביר, אבל לא יותר. ארטורול. צילום: מתן שרון
סביר, אבל לא יותר. ארטורול. צילום: מתן שרון

מנה מומלצת? טוב, גם בביקורת היתה העדפה ברורה לטעמי העגל, והשווארמה הנמתחת עוברת פשוט נפלא במשלוח. 49 ש"ח (מחיר סביר ללאפה איכותית במשלוח, למרבה הצער) ואתם שבעים לכל היום.
יש אופציה לטבעונים? טוב אתם מכירים את הנוהל בשווארמיות – יש פלאפל בפיתה (19 ש"ח) או לאפה (21 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? אז אולי תרצו קצת אוכל באווירה ביתית מפלורנטין? טוב, אם זה גם לא מספיק, יש לנו המון אופציות אחרות ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.