מה מזמינים היום: שווארמה של פעם, נוסטלגיה של טעם

השווארמה של שהרבני. צילום: מתן שרון
השווארמה של שהרבני. צילום: מתן שרון

לשווארמה של שהרבני אין שום צורך להתעטף בחתיכות פיסטוק או רטבי צ'ימיצ'ורי, כי יש לה את רוטב השמן הזרחני שאתם זוכרים מהילדות, ועם כמה שהתקדמנו מאז, לפעמים פשוט רוצים לחזור לטעם שאיתו גדלנו ולהרגיש שוב כמו ילדים שאוכלים שווארמה בפעם הראשונה

בהתאם לעליית המחירים בכל התחומים, השווארמות של היום מנסות להצדיק את עלותן. מה לא ראינו? שיפודי פיסטוק, שווארמות בכיכרות לחם, תוספות מופרעות ופופ-אפים נרגשים. הכל כדי לחגוג מאכל שבעיקרו, הוא אוכל רחוב בסיסי ביותר. כך שלפעמים קל לשכוח שהשווארמה שאתם באמת רוצים היא השווארמה הקלאסית, שיפוד פרגית צהבהב ורך עם טעם חזק וביס מלא ג'וס וטחינה. ויש פינה אחת אי שם ביד חרוצים שלא רק עושה שווארמה קלאסית מושלמת, אלא גם מפיצה את ריחה לכל האזור.

>> מתוקה מהחיים: מה הטעם במשלוח מנות אם הוא לא מעיף את הראש?

הנה מה שמבקר אוכל הרחוב שלנו כתב כשחזר אל העבר דרך השווארמה של שהרבני: "זו היתה, ללא ספק, השווארמה הכי אולדסקול שאכלתי מזה זמן מה. הטחינה חמצמצה, הבשר רך כחמאה, הטעם המתובל בגסות מתבקשת והתערובת בשר רוקדת בפה. זה מסוג השווארמה שהייתי אוכל כחייל בחופשה, שווארמות של תחנה מרכזית, אבל בגרסה פחות מלוכלכת. ואני באמת כותב את כל הנ"ל כמחמאה, כי קשה לשמר את הטעם הזה בתל אביב, במיוחד בעידן שכל פופ-אפ ממציא את השיפוד המתגלגל מחדש. ריח, כמו טעם, הם חלונות לזיכרון, והשווארמה הזו בהחלט הזכירה לי ימים אחרים".

הריח הביא אותנו לכאן. השווארמה של שהרבני. צילום: מתן שרון
הריח הביא אותנו לכאן. השווארמה של שהרבני. צילום: מתן שרון

מנה מומלצת? כמו בכל שווארמיה טובה – יש המון אופציות של עלה אש וקבבים, אבל תתמקדו בעיקר עם מנת שווארמה טובה (43 ש"ח לפיתה. כן, סליחה, זה המחירים כיום).
יש אופציה לטבעונים? כאילו, אפשר לקחת צלחת פלאפל, אבל מגיע לכם יותר טוב מזה.
איך מזמנים? בוולט ובמשלוחה
ואם לא בא לי? אז אתמול המלצנו על גירוס, שזה שווארמה ביוונית (אבל אל דאגה, יש גם סובלקי, שזה שיפודים). ואם לא בא לכם על האש, אז בטוח תמצאו משהו מצוין ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.