מה מזמינים היום: אוכל סיני בטעם של לפני 25 שנה. זה דבר טוב

כמו שאמא צ'אן היתה מכינה. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט
כמו שאמא צ'אן היתה מכינה. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט

אנחנו לא זוכרים את הרגע שבו הארץ התמלאה באינספור מסעדות של אוכל אסייתי, אבל אנחנו כן זוכרים את הימים בהם האוכל האסייתי היחיד שהיה בארץ הוגש ברוטב אדום זרחני, מפוצץ סוכר ביד נדיבה וטעים כמו צעצוע זוהר. ואנחנו מתגעגעים לימים האלה, לכן מזמינים עוף חמוץ-מתוק מכאן

21 בנובמבר 2023

זה נראה כמעט דמיוני בשלב הזה בו תל אביב שופעת באוכל אסייתי מכל פינות היבשת, אבל אם בעבר רציתם לאכול משהו עם נודלס, האופציה היחידה היתה אוכל סיני. ולא סתם אוכל סיני, אלא מהסוג הכי בסיסי – בסין הן אולי היו נחשבות אוכל פועלים וספק אם היו בכלל נחשבות "סיניות", אבל בארץ הן היו המסעדות ה"איכותיות" הכי נגישות, עם אוכל שעבור ישראלים שחיו דאז היה מיוחד לגמרי. כן, אלו היו ימי עוף חמוץ-מתוק, ולמרות שאנחנו לא בהכרח מתגעגעים לימים האלה, אנחנו בהחלט מתגעגעים לסוג האוכל הזה. לשמחתנו, יש עוד כמה מקומות שמציעים את החוויה הסינית הישנה והאהובה הזו.

פיצוץ מהעבר. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט
פיצוץ מהעבר. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט

מעל ל-25 שנים שמסעדת "החומה הסינית" מגישה פחות או יותר את אותן המנות. אוכל סצ'ואני קלאסי שמותאם לישראלים, שופע ברטבים ומספק את חוויית האייטיז המלאה, גם כיום ב-2023. כל הקלאסיקות שתמצאו שם – מרק וון-טון, ברווז ברוטב וכמובן, עוף חמוץ מתוק – ידאגו לשגר אתכם לעבר, גם אם לא בהכרח לסין עצמה. זה אוכל ממלא ומנחם, עמוס בטעמים חזקים וצבעים שעד היום מופיעים לנו בחלומות הכי טובים. אה, ואף אחד לא מחייב אתכם לאכול עם צ'ופסטיקס בבית. פשוט קחו מזלג.

תאכלו אפילו בידיים אם צריך. ברווז ברוטב. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט
תאכלו אפילו בידיים אם צריך. ברווז ברוטב. "החומה הסינית". צילום: מתוך עמוד הוולט

מנה מומלצת? מרגע שחשבנו על אוכל אסייתי אולדסקול, לא יכלנו לחשוב על משהו אחר – עוף ברוטב חמוץ-מתוק, מוקפץ עם ירקות (79 ש"ח), בדיוק כמו בסין. אם בא לכם להיות לארג'ים, אתם יכולים להתפנק על ברווז ברוטב (136 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? כיאה לאוכל אסייתי, הטופו מככב בתפריט ואפשר לקחת בערך כל מנה בגרסה טבעונית. יש גם מנת ירקות מבושלים ומנת שעועית גאן ביאן.
איך מזמנים? בוולט ובתןביס
ואם לא בא לי? אם כבר אולדסקול, אפשר גם ללכת על שווארמה צהבהבה מושלמת. בא לכם משהו חדש יותר? בטוח שתמצאו אותו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.