מה מזמינים היום: אוכל הרחוב הכי פופולרי בעולם הוא לא מה שחשבתם

תתסיסו את עצמכם קצת. קימצ'י'ז. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם kimchistlv
תתסיסו את עצמכם קצת. קימצ'י'ז. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם kimchistlv

כמה חיכינו לאוכל קוריאני בתל אביב, כמה שמחנו כש"קימצ'יז" נפתחה ונתנה לנו לטעום מהמטבח האהוב והטרנדי ביותר בעולם כרגע. זה חריף, זה מתקתק, זה מותסס, זה קראנצ'י, זה קריספי, וזה טעיםםםם, ומגיע מהר יותר מטיסה לקוריאה

כבר רבות דיברנו וממושכות התבכיינו על היעדרו של אוכל הרחוב הפופולרי בעולם מרחובותיה של תל אביב. הוא חריף, הוא מתקתק, הוא קריספי וקראנצ'י ומתפוצץ מטעמים מותססים, מטוגנים וגריליים לסוגיהם, והוא כובש את העולם בצעדי ענק ומתחבר בקלילות לפיוז'נים אמריקאים, יפנים ומקסיקנים. אנחנו מדברים כמובן על המטבח הקוריאני על שלל גרסאותיו ומטעמיו, ואחרי אלפיים שנות גלות אפשר למצוא אותו גם ב-Wolt שלכם.

ככה עושים קימצ'י. קימצ'יז (צילום: Kimchi*s)
ככה עושים קימצ'י. קימצ'יז (צילום: Kimchi*s)

כן, ניחשתם נכון וזכיתם בפרס: מדובר בקימצ'י'ז, הקוריאנית הקטנה מלילנבלום 21 שהחלה את דרכה כפופ-אפ טייק אווי בימות הקורונה, ממנו התלהבנו בשעתו עד מאוד. התלהבותנו לא פחתה כשקימצ'יז חזרה אל חיינו בשלהי השנה שעברה בפורמט מסעדתי יותר, עם אוכל קוריאני כמו שאוכל קוריאני צריך להיות: מטבח בוער ותקיף, גדוש בטעמי אוממי ממכרים, עם תועפות קימצ'י, מנת הדגל העממית המותססת והחריפה של הקוריאנים שמשתלבת כתוסף-טעם בכל מאכל קוריאני שמכבד את עצמו, לא כולל קינוחים.

טעמים ממכרים. קימצ'יז (צילום: קימצי'ז)
טעמים ממכרים. קימצ'יז (צילום: קימצי'ז)

ועכשיו, כאמור, אפשר למצוא את כל הטוב הזה גם במשלוח ולשנע אותו היישר אל תוך הפה שלכם. יש קימצ'י, יש ביבימבאפ (שום קשר לנתניהו), יש קריספי דאמפלינגז וכמובן שיש גם את מנת הדגל של אוכל הרחוב הקוריאני: עוף מטוגן לכדי שיאים של פריכות בתיבול לוהט ושלל רטבים ותוספות. בערב פועל המקום כמסעדה של ממש, אך בשעות הצהריים הוא מתפקד כמטבח משלוחים (עם אפשרות לפיק-אפ ואופציה לשבת במקום, ללא שירות) עם תפריט מותאם לשוחרי הלאנץ'. אל תחמיצו את ההזדמנות הזאת.

אותנטי, חריף, פופולרי. קימצ'יז (צילום רעות ברנע)
אותנטי, חריף, פופולרי. קימצ'יז (צילום רעות ברנע)

מנה מומלצת? בבחירה הקלאסית בין פרייד צ'יקן ובין ביבימבאפ, האופציה השנייה מומלצת למתקדמים שכבר פגשו את המטבח הקוריאני במהלך חייהם. אם טרם יצא לכם לכו על בטוח ועל אחת מהאופציות הרבות של העוף המטוגן – אנחנו ספציפית קרועים על גרסת הדבש-שום שמייצרים כאן, מתקתקה וחריפה כמו החלומות שלנו ומוגשת עם אורז לצינון התבערה (68 שקלים).
יש אופציה לטבעונים? אופציה אחת? הצחקתם. נסו המון אופציות. המטבח הקוריאני אוחז במסורת טבעונית עתיקת יומין וכל מנות הפרייד צ'יקן מבוצעות כאן גם בגרסת טופו סקסית (68 שקלים).
איך מזמנים? וולט, אמרנו לכם.
ואם לא בא לי? יבוא לכם. אל תהיו נקניקים ואל תפחדו מהלא מוכר. אם בכל זאת החלטתם להיות שמרנים ולוותר על ההזדמנות להתחבר על טעמי העולם הגדול, לכו על רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו ובטח תמצאו משהו שירגיע את כל הפחדים המגוחכים שלכם. או אולי באן וייטנאמי.