מה מזמינים היום: החומוס אולי גלילי, אבל האופי פלורנטינאי

חומוס גרגר הזהב. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של גרגר הזהב
חומוס גרגר הזהב. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של גרגר הזהב

מפה לשם, כבר כמעט עשור שהחומוסיה המצוינת הזו מאכילה את תושבי פלורנטין ועם כמה שהשוק של דרום תל אביבי תזזיתי ומשתנה תמיד, טוב לדעת שבקצה שלו אפשר תמיד להתפנק על מנת חומוס גלילי מוצלחת. או יותר טוב, להזמין אותה אליכם

בשנים האחרונות אנחנו רואים פריחה מטורפת בשוק לוינסקי – העירייה השקיעה קצת בחידוש האזור, העסקים זרמו והחייו אותו ופתאום להגיע ללוינסקי בשישי הפך לאחד הבילויים הכי פופולריים בעיר. וכבר כמעט עשור שבאי השוק טורפים בהנאה את "חומוס גרגר הזהב", חומוס שכונתי מהוקצע לעילא שהפך לבית עבור חובבי המנה מכל הארץ – אבל של אלו מפלורנטין במיוחד.

את החומוס פתח תום ויסמן (שבמהלך תקופה קצרה, לאורך שידור "חזרות", התפרסם גם כבעלה הגאה של נועה קולר) והביא את השורשים הגליליים שלו במנה מסורתית, הוסיף כמה טעמים שאסף מירושלים, ונחת בשוק לייצר מנה במרקם מצוין, טעם עמוק ואווירה שנשאבת מהשוק, ונכנסת לתוך המנה. מה, לא טעמתם פעם אווירה בתוך חומוס? אתם חייבים לנסות. זה מורגש. חוץ מזה, זה חומוס ששמר על מחירים של פעם – רק 20 ש"ח למנה.

מנה מומלצת? קשה להתחמק מקלאסיקות בכל הנוגע לחומוס, ואתם כבר יודעים אם בא לכם מסבחה, משוואשה או סתם גרגרים, לכן ניתן לכם המלצה לנסות דווקא משהו מיוחד  – חומוס סביח (27 ש"ח), עם פרוסות חציל מטוגן, ביצה ואבקת עמבה. יאמי.
יש אופציה לטבעונים? חברים, באמת?… זה חומוס, בטח שמעתם על זה. תתפנקו.
איך מזמנים? בוולט.
ואם לא בא לי? אז אתם בטח רוציים משהו מרים יותר. טוב, ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב יש עוד המון אופציות.